پنج واقعیت در مورد آنتی هیستامین ها

پنج واقعیت در مورد آنتی هیستامین ها

اگر شما یکی از میلیون ها نفر در سراسر جهان هستید که از آلرژی رنج می برید ، ممکن است برای جلوگیری از کهیر ، عطسه و آبریزش چشم از قرص آنتی هیستامین استفاده کنید.

این مطالعه در مجله انجمن پزشکی کانادا (CMAJ) منتشر شده است و پنج واقعیت را برای دانستن ذکر کرده است:

1- آنتی هیستامین ها از رایج ترین داروهای مورد استفاده در سراسر جهان هستند که در بسیاری از موارد استفاده ی نادرست از آنها می شود. آنتی هیستامین بهتر است برای تسکین علائم تب یونجه و شیوع کهیر استفاده شود ، اما نه برای آسم ، اگزما ، سرفه یا بی خوابی.

2- آنتی هیستامین های نسل اول با عوارض جانبی قابل توجه و گاه کشنده ای همراه هستند. آنتی هیستامین هایی چون دیفن هیدرامین ، کلرفنیرامین یا هیدروکسی زین نسل اول آنتی هیستامین هستند که می توانند باعث خواب آلودگی شوند و بر عملکردهای شناختی مانند عملکرد مدرسه تأثیر بگذارند. مصرف بیش از حد دارو می تواند باعث مرگ شود و به طور بالقوه هم برای افراد جوان و هم افراد مسن خطرناک است.

3- آنتی هیستامین های جدید ایمن تر ، به اندازه مقرون به صرفه و موثر به اندازه آنتی هیستامین های نسل اول هستند. ثابت شده است که آنتی هیستامین های نسل بعد با اثرات جانبی کمتری مانند خواب آلودگی موثرتر هستند و ماندگاری بیشتری دارند.

4- برای درمان آنافیلاکسی نباید به جای اپی نفرین از آنتی هیستامین استفاده شود. داروهای خوراکی را می توان همراه با تزریق اپی نفرین برای درمان واکنش های آنافیلاکتیک استفاده کرد ، اما جایگزین نیستند.

5- استفاده از اکثر آنتی هیستامین ها در دوران بارداری و شیردهی بی خطر است. تحقیقات پزشکی نشان داده است که آنتی هیستامین ها در دوزهای استاندارد به جنین در دوران بارداری آسیب نمی رساند و ممکن است در دوران شیردهی استفاده شود. همچنین استفاده از آنها با دوز مناسب برای کودکان بی خطر است.


مترجم : سرکار خانم دکتر علمدار
منبع : news-medical.net

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.