آقایان در بررسی خود جهت سرطان بیضه پیشگام باشند!

آقایان در بررسی خود جهت سرطان بیضه پیشگام باشند!

یکشنبه ، 11 آوریل 2021 (HealthDay News) - یک متخصص می گوید مردان جوان باید با علائم سرطان بیضه آشنا شوند و بدانند که چگونه خودآزمایی کنند.

اگرچه سرطان بیضه کمتر از 1٪ از کل سرطان های مردان در ایالات متحده را تشکیل می دهد ، اما به طور معمول در مردان بین سنین 20 تا 34 سال رخ می دهد.

دکتر توماس جانگ ، رئیس مسئول انکولوژی اورولوژی در انستیتوی سرطان راتگرز نیوجرسی گفت: "برخی از مردان ممکن است از مراجعه به پزشک خود درمورد موضوع سرطان بیضه عصبی یا ناراحت باشند." "صحبت  نکردن یا انتظار و امید به اینکه توده بیضه به سادگی از بین برود خطرناک است و می تواند منجر به پیشرفت سرطان در سایر اعضای بدن شود."

از عوامل خطرساز سرطان بیضه می توان به عدم نزول بیضه ها به کیسه بیضه در بدو تولد و سابقه خانوادگی یا شخصی بیماری اشاره کرد.

به گفته جانگ ، خودآزمایی منظم برای سرطان بیضه آسان است.

وی در خبری از راتگرز گفت: "برای خودآزمایی ، فرد باید هر بیضه را جداگانه بین انگشتان شست و سبابه هر دو دست نگه دارد و آن را به آرامی بچرخاند ، احساس توده های سخت یا توده های گرد شده ، و همچنین تغییر در شکل یا اندازه بسیار مهم است".

جانگ خاطرنشان کرد: در برخی موارد افراد مبتلا به سرطان پیشرفته بیضه یا سرطان که به سایر قسمت های بدن گسترش یافته است ، ممکن است درد کمر یا شکم ، سرفه یا کاهش وزن ناخواسته داشته باشند.

او توصیه کرد: "هر مردی که احساس توده بیضه دارد یا این علائم را دارد باید به دنبال درمان آن باشد."

بیشتر موارد سرطان بیضه ، حتی بیماری پیشرفته ، با جراحی ، شیمی درمانی ، پرتودرمانی یا ترکیبی از این روش های درمانی قابل درمان است. در بعضی از مردان ، نظارت ممکن است پس از تشخیص مناسب باشد.

جانگ گفت ، پس از درمان و یا جراحی ، بیشتر بیماران به زندگی عادی خود برمی گردند و اکثریت آنها عملکرد طبیعی جنسی و باروری دارند.

منبع : usnews.com
مترجم : خانم دکتر علمدار

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.