رژیم کتو علائم ترک الکل را کاهش می دهد.

رژیم کتو علائم ترک الکل را کاهش می دهد.

تیمی از محققان وابسته به موسسات متعدد در ایالات متحده و یکی در دانمارک دریافته اند که افرادی که از ترک الکل رنج می برند ، در صورت رژیم کتوژنیک (کتو) علائم کمتری را تجربه می کنند. در مقاله آنها که در مجله Science Advances منتشر شده است ، این گروه آزمایشاتی را که با موش ها و افراد داوطلب انجام داده اند، شامل رژیم کتو و علائم ترک الکل توصیف می کنند.

هنگامی که الکلی ها تصمیم به ترک الکل می گیرند ، علائم ترک را تجربه می کنند که شدت آن بسته به فرد و میزان وابستگی به الکل متفاوت است. از آنجا که علائم ترک بسیار ناخوشایند است ، بسیاری از افراد به دنبال کمک هستند. در این تلاش جدید ، محققان ابزاری جدید برای کمک به علائم ترک یافتند که احتمالاً میزان عود مجدد را کاهش می دهد.

محققان خاطرنشان كردند كه تحقیقات قبلی نشان داده است كه وقتی افراد به مدت كافی به الكل وابسته می شوند ، بدن آنها شروع به استفاده از گلوكز كمتر برای تأمین انرژی می كند ، در عوض ، شروع به استفاده از استات می كند كه بدن با متابولیسم الكل ایجاد می كند. کمبود استات در بدن منجر به انواع ولع مصرف همراه با علائم ترک الکل می شود. محققان همچنین خاطرنشان کردند که وقتی افراد رژیم کتو می گیرند ، بدن آنها اجسام کتونی بیشتری دارد که برای استفاده به عنوان منبع انرژی متابولیزه می شود. بنابراین ، به نظر می رسید که این رژیم غذایی به افرادی که از علائم ترک الکل رنج می برند کمک کند.

محققان نظریه خود را با درخواست از 23 الكلی كه به تازگی در بیمارستان بستری شده اند ، برای استفاده از رژیم كتو آزمایش كردند و از 23 بیمار دیگر به عنوان گروه كنترل استفاده كردند. برای ارزیابی تأثیر رژیم غذایی ، محققان هفته ای یک بار میزان کتون و استات را در داوطلبان اندازه گیری کردند. آنها همچنین به دنبال مارکرهای التهابی بودند که در افراد در دوره توانبخشی رایج است و مقدار داروی مورد نیاز برای کمک به داوطلبان را با علائم آنها ارزیابی کردند. تمام داده ها حاکی از آن است که رژیم کتو علائم ترک را در داوطلبان کاهش می دهد. محققان آزمایش مشابهی را با موش های آزمایشی انجام دادند و دریافتند که موش های رژیم غذایی نسبت به موش های کنترل الکل کمتری می نوشند. آنها نشان می دهند که نتایج آنها دلگرم کننده است ، اما توجه داشته باشید که تحقیقات بیشتری به ویژه با داوطلبان سرپایی لازم است.

منبع :medicalxpress.com
مترجم : خانم دکتر علمدار

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.