آنتی اکسیدان های خاصی عفونت HPV را در زنان کاهش  می دهد

آنتی اکسیدان های خاصی عفونت HPV را در زنان کاهش می دهد

یک مطالعه نشان داده است که سطح کافی پنج آنتی اکسیدان ممکن است باعث کاهش عفونت با سویه های موجود در ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) همراه با توسعه سرطان دهانه رحم شوند. یافته ها در ژورنال بیماریهای عفونی منتشر شده است.

نتایج مطالعه نشان داد که سطح پایین آلبومین سرم و چهار آنتی اکسیدان در رژیم غذایی - ویتامین های A ، B2 ، E و فولات - با خطر بالاتر عفونت HR-HPV در ارتباط است. آلبومین پرهواترین پروتئین در گردش خون در پلاسما است و مشخص شد که کاهش آلبومین سرم با افزایش التهاب سیستمیک و اختلال در پاسخ ایمنی همراه است.

ویروس پاپیلومای انسانی یک عامل خطر شناخته شده برای سرطان دهانه رحم است ، که چهارمین سرطان شایع در زنان است و باعث 7.5 درصد از مرگ و میر سرطان برای زنان در سراسر جهان در سال 2018 شده است. تقریباً همه سرطان های دهانه رحم مستقیماً به عفونت قبلی با یک یا چند عفونت HR-HPV  (نوع سرطان زا) مرتبط هستند.

دکتر لین می افزاید: "در حال حاضر هیچ روش درمانی ضد ویروسی موثری برای پاکسازی عفونت HPV دستگاه تناسلی وجود ندارد." "شناسایی فاکتورهای قابل اصلاح ، مانند آنتی اکسیدان ها ، مرتبط با عفونت HPV سرطان زا به منظور جلوگیری از شروع سرطان زایی HPV مهم است."

منبع : medicalxpress.com
مترج : خانم دکتر علمدار

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.