کووید 19 برای افراد مبتلا به HIV  کشنده تر است

کووید 19 برای افراد مبتلا به HIV کشنده تر است

همچون برخی بیماری ها از جمله سرطان ، دیابت و فشار خون بالا ، تحقیقات جدید نشان می دهد که ابتلا به اچ آی وی یا ایدز خطر ابتلا به بیماری کووید 19 را در فرد افزایش می دهد.

 محقق اصلی دکتر پدی اسنتونگو گفت: "مطالعات قبلی در مورد اینکه آیا HIV یک عامل خطر برای آسیب پذیری به عفونت کووید 19 و نتایج ضعیف در جمعیت مبتلا به کووید است یا خیر ، بی نتیجه بود."

محققان دریافتند که افراد مبتلا به اچ آی وی 24% بیشتر در معرض خطر ابتلا به کووید 19 هستند و خطر مرگ ناشی از کوویددر آنها 78٪  بیشتر از افراد سالم است.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی ، حدود 38 میلیون نفر در سراسر جهان با HIV یا ایدز زندگی می کنند. برخی از شرایطی که از قبل در میان مبتلایان به HIV / AIDS موجود است که ممکن است به شدت کووید 19 در آنها کمک کند.

در میان کسانی که HIV مثبت داشتند ، شایعترین بیماری هایی که از قبل وجود داشت شامل فشار خون ، دیابت ، بیماری انسدادی مزمن ریوی (COPD) و بیماری مزمن کلیه بود.

نویسندگان این مطالعه خاطر نشان کردند ، اثرات مفید داروهای ضد ویروسی (مانند مهارکننده های پروتئاز) در کاهش خطر عفونت کووید 19 و مرگ ناشی از کووید در افراد مبتلا به HIV یا ایدز بی نتیجه مانده است.


مترجم : خانم دکتر علمدار
منبع : medicinenet.com

جدیدترین اخبار دارویی را در وبسایت موسسه خدمات دارویی رضوی دنبال کنید .

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.