آنتی بادی های مونوکلونال در کاهش مرگ های کرونایی موثرند

آنتی بادی های مونوکلونال در کاهش مرگ های کرونایی موثرند

محققان پی بردند آنتی بادی مونوکلونال (تک مولد) Bamlanivimab به تنهایی در کاهش خطر مرگ و بستری شدن بیماران کرونایی موثر است.

آنتی بادی‌ها با عفونت مبارزه می‌کنند و بدن آنها را به طور طبیعی تولید می‌کند، اما می‌توان آنتی بادی را به طور مصنوعی وارد بدن کرد.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که آنتی بادی مونوکلونال bamlanivimab ممکن است به طور مؤثری احتمال بستری شدن و مرگ را در افراد مبتلا به عفونت کووید ۱۹ کاهش دهد.

استفاده از درمان با bamlanivimab به ویژه در بزرگسالان بالای ۶۵ سال با کاهش بستری در بیمارستان و مرگ و میر همراه بود.

واکسن کووید ۱۹ بر پیشگیری از بیماری متمرکز است، اما محققان همچنین در حال مطالعه روش‌های درمانی برای کاهش علائم و عوارض ناشی از عفونت ناشی از کروناویروس هستند. درمان کووید ۱۹ با استفاده از آنتی بادی‌های مونوکلونال ممکن است یک گزینه موثر برای افراد در معرض خطر بیماری شدید باشد.

بدن برای کمک به مبارزه با عفونت‌ها، آنتی بادی تولید می‌کند. ورود آنتی بادی‌های مونوکلونال به بدن برای کمک به مسدود کردن ویروس به عنوان درمانی برای مبتلایان به عفونت کووید ۱۹ امیدبخش بوده است.

بر اساس ماهیت ویروس و نحوه تکثیر آن، این آنتی بادی‌های خاص می‌توانند ویروس را خنثی کنند و میزان ویروس موجود در بدن را کاهش دهند.

در این مطالعه، محققان دانشگاه پیتزبرگ پنسیلوانیا استفاده از درمان با آنتی بادی مونوکلونال bamlanivimab و اثربخشی آن در کاهش مرگ و بستری شدن در بیمارستان در افراد کرونایی را بررسی کردند. قبل از نتایج این مطالعه، سازمان غذا و داروی آمریکا، استفاده از این آنتی بادی را به تنهایی تأیید نکرده بود.

دکتر «کاسا دوال»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید:”نتایج حاصل از درمان با آنتی بادی مونوکلونال bamlanivimab در بیماران مبتلا به کووید ۱۹، کاهش در میزان پذیرش در بیمارستان و مرگ و میر را با مصرف زودهنگام نشان می‌دهد و پتانسیل درمان‌های مبتنی بر آنتی بادی را در مبارزه با این بیماری برجسته می‌کند.”

منبع : مهرنیوز

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

ویتامین C خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد
ویتامین C خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد

مطالعات محققان دانشگاه کپنهاگ نشان می دهد که احتمال بروز بیماری های قلبی و مرگ زودرس در افرادی که در رژیم غذایی خود از و...

اگر چاق هستید ، شب بیدار بودن احتمال دیابت را افزایش می دهد.
اگر چاق هستید ، شب بیدار بودن احتمال دیابت را افزایش می دهد.

اگرچه چاقی به خودی خود می تواند خطر بیماری قلبی را افزایش دهد ، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که دیابت و بیماری های قلبی ...

عوامل افزایش دهنده احتمال ابتلا به سرطان زودرس روده بزرگ
عوامل افزایش دهنده احتمال ابتلا به سرطان زودرس روده بزرگ

اکنون ، تحقیقات جدید نشان می دهد برخی از عوامل سبک زندگی ، مانند خوردن مقدار زیادی گوشت قرمز و مصرف زیاد الکل ، ممکن است...

رژیم غذایی برای کاهش فشار خون باعث سلامت قلب می شود
رژیم غذایی برای کاهش فشار خون باعث سلامت قلب می شود

بیماری های قلبی عروقی (CVD) اصلی ترین علت مرگ و میر در ایالات متحده است. طرفداران بهداشت عمومی به طور مكرر رژیم غذایی حا...

مکانیسم ارتباط بین سرطان و چاقی
مکانیسم ارتباط بین سرطان و چاقی

یک مطالعه مروری پیشنهاد می کند که سلول های التهابی با خاصیت سرکوب سیستم ایمنی ممکن است به عنوان یک رابطه بیولوژیکی مهم ب...

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.