داروهای ADHD با کاهش خطر خودکشی در کودکان خاص همراه است

داروهای ADHD با کاهش خطر خودکشی در کودکان خاص همراه است

بر اساس تحقیقات جدید دانشمندان، داروهای ADHD ممکن است خطر خودکشی را در کودکان دارای بیش فعالی ، اختلال سرکشی مخالف و سایر اختلالات رفتاری کاهش دهد.

نویسنده ارشد مطالعه گفت: "این مطالعه یک گام مهم در تلاش برای پیشگیری از خودکشی کودکان است ، زیرا از داده های جمع آوری شده از حدود 12000 کودک آمریکایی برای شناسایی یک هدف عملی برای کاهش خودکشی در کودکان استفاده می کند . تشخیص و درمان به موقع علائم رفتاری با داروهای ADHD ، به ویژه در کودکانی که علائم بیرونی شدید دارند ، نه تنها در بهبود مشکلات یادگیری و رفتاری ، بلکه در کاهش خطر خودکشی نیز موثر است."

میزان خودکشی در میان کودکان به طور مداوم در حال افزایش است. طبق CDC ، خودکشی دومین علت اصلی مرگ و میر در بین افراد بین 10 تا 24 سال در سال 2018 بود. با این حال هنوز هم این میزان در کودکان پیش از نوجوانی نسبتاً کم است و شناسایی عواملی که منجر به تمایل به خودکشی یا جلوگیری از آن می شوند دشوار است. در این محدوده سنی علاوه بر این ، محدودیت های اخلاقی در ثبت نام جوانان، با احتمال بالقوه خودکشی در آزمایشات بالینی تصادفی کنترل شده با دارونما نیز وجود دارد.

محققان دریافتند كودكانی که گرایش به خودكشی دارند، علائم بیرونی بیشتری دارند و بیشتر از سایر كودكان داروی ADHD دریافت می كنند. با این حال ، در میان کودکانی که رفتارهای بیرونی قابل توجهی از خود نشان داده اند ، کسانی که از داروهای ADHD استفاده می کنند شانس کمتری برای خودکشی دارند ، که نقش تعدیل کننده داروهای ADHD را در این کودکان نشان می دهد.

برای بررسی دوام این اثر ، محققان داده های حاصل از ارزیابی های پیگیری یک ساله شرکت کنندگان را تجزیه و تحلیل کردند. آنها دریافتند كودكانی كه علائم بیرونی آنها زیاد است و در همان ابتدا با داروهای ADHD تحت درمان قرار گرفتند ، یك سال بعد كمتر احتمال خودكشی در آنها وجود دارد. کودکانی که از ابتدا داروهای ADHD دریافت نمی کردند اما علائم بیرونی آنها زیاد بود ، در پیگیری یک ساله بیشتر احتمال دارد که خودکشی کنند.

با توجه به ارتباط بین خودکشی در دوران کودکی و بهداشت روانی ضعیف بزرگسالان ، این یافته ها بر اهمیت غربالگری بهتر و دقیق تر کودکان در مدارس برای برون ریزی علائم رفتاری تأکید می کنند. این علائم قابل درمان هستند و رسیدگی به آنها به موقع توانایی بالقوه زیادی برای جلوگیری و كاهش مسائل جدی روانی در مراحل بعدی زندگی دارد.

منبع :medicalxpress
مترجم :خانم دکتر علمدار

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.