رژیم کمکی در بیماران مبتلا به بیماری کرون

رژیم کمکی در بیماران مبتلا به بیماری کرون

افرادی که به بیماری کرون مبتلا هستند معمولاً با تغییر در رژیم غذایی، علائم خود را کاهش می دهند و تحقیقات جدید نشان می دهد رژیم غذایی مدیترانه ای بهترین گزینه برای این افراد است.

این مطالعه یکی از رژیم های رایج مورد استفاده برای بیماری کرون ، معروف به رژیم غذایی خاص با کربوهیدرات (SCD) را ارزیابی کرد و آن را با رژیم مدیترانه ای مقایسه کرد، این رژیم گاهی اوقات توسط پزشکان به دلیل مزایای آن برای سلامت قلب توصیه می شود ، اما نه برای بیماری های التهابی روده مانند کرون .

دانشمندان دریافتند که هر دو رژیم غذایی علائم را تقریباً به طور مساوی کاهش می دهد ، اما این مطالعه به این نتیجه رسید که سهولت بیشتر در پیروی از رژیم مدیترانه ای ممکن است باعث شود رژیمی باشد که بیماران ترجیح می دهند دنبال کنند.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده ، بیماری کرون شامل درگیری سیستم ایمنی بدن است و با علائم شکمی مانند درد و اسهال و التهاب مزمن مشخص می شود. این بیماری همراه با کولیت اولسراتیو (یکی دیگر از بیماری های التهابی روده) ، حدود 3 میلیون نفر در ایالات متحده را مبتلا می کند.

SCD شامل گوشت های فرآوری نشده ، میوه های تازه و سبزیجات غیر نشاسته ای است. برخی حبوبات ، تمام غلات ، برخی شیرین کننده ها ، میوه ها و سبزیجات کنسرو شده و برخی محصولات لبنی را محدود می کند. رژیم غذایی مدیترانه ای دارای گوشت قرمز و فرآوری شده کمی است و دارای میوه ها و سبزیجات تازه ، آجیل ، ماهی ، گوشت بدون چربی ، غلات سبوس دار ، مقدار کمی لبنیات است و از روغن زیتون به عنوان منبع اصلی چربی استفاده می کند.

منیع :medicinenet.com
مترجم :سرکار خانم دکتر علمدار

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.