آیا مکمل های روغن ماهی می توانند به مبارزه با افسردگی کمک کنند؟

آیا مکمل های روغن ماهی می توانند به مبارزه با افسردگی کمک کنند؟

مکمل های روغن ماهی اغلب برای سلامت قلب مفید شناخته می شوند ، اما یک مطالعه جدید نشان می دهد که این ترکیبات همچنین می توانند به مبارزه با افسردگی کمک کنند.

نویسنده ارشد مطالعه گفت: "با استفاده از ترکیبی از تحقیقات آزمایشگاهی ، مطالعه ما بینش جدیدی را در مورد چگونگی اثر اسیدهای چرب امگا 3 در ایجاد اثرات ضد التهابی ایجاد می کند که باعث بهبود افسردگی می شود."

مشخص شده است که اسیدهای چرب اشباع نشده امگا 3 دارای اثرات ضد افسردگی و ضد التهابی هستند ، اما دقیقاً نحوه وقوع این امر مشخص نیست.

مطالعات قبلی نشان داده است که افراد مبتلا به افسردگی اساسی سطح التهاب بالایی دارند ، اما هیچ درمان ضد التهابی اثبات شده ای برای افسردگی وجود ندارد.

بیماران این مطالعه جدید شامل 22 فرد مبتلا به افسردگی اساسی (ماژور) بود.

به مدت 12 هفته یک بار در روز ، به آنها یکی از دو اسید چرب اشباع نشده امگا 3 (PUFA) - 3 گرم اسید ایکوزاپنتانوئیک (EPA) یا 1.4 گرم اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) داده شد.

EPA و DHA PUFA های امگا 3 هستند که در ماهی های روغنی یافت می شوند.

محصولات جانبی EPA و DHA در خون بیماران قبل و بعد از درمان اندازه گیری شد و علائم افسردگی آنها ارزیابی شد.

درمان با هر دو امگا 3 با بهبود قابل توجهی در افسردگی همراه بود ، با کاهش 64 درصدی علائم برای گروه EPA و 71 درصد در گروه DHA. با این وجود علت و معلول را اثبات نمی کند.

محققان این مطالعه تأكید کردند که تحقیقات ما نشان نداده است كه با افزایش ساده اسیدهای چرب امگا 3 در رژیم های غذایی یا مصرف مکمل های غذایی می توانیم التهاب یا افسردگی را کاهش دهیم.

منبع : medicinenet

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.