ارتباط مولکول ترشحی توسط میکروب روده با تشکیل سلولهای عصبی جدید در مغز بزرگسالان

ارتباط مولکول ترشحی توسط میکروب روده با تشکیل سلولهای عصبی جدید در مغز بزرگسالان

میلیاردها میکروب که در روده زندگی می کنند می توانند نقشی اساسی در حمایت از تشکیل سلول های عصبی جدید در مغز بزرگسالان داشته باشند ، این احتمال وجود دارد که از کاهش حافظه در سنین پیری جلوگیری کرده و به ترمیم و تجدید سلول های عصبی پس از آسیب کمک کند.

تیم تحقیقاتی دریافتند که میکروب های روده ، تریپتوفان - یک آمینو اسید ضروری - را متابولیزه می کند و مولکول های کوچکی به نام ایندول ترشح می کند که رشد سلول های مغزی جدید را در بزرگسالان تحریک می کند.

محققان همچنین نشان دادند که سیگنالهای با واسطه ایندول از عوامل اصلی تنظیم کننده برای تشکیل نورونهای بزرگسالان جدید در هیپوکامپ (منطقه ای از مغز مرتبط با حافظه و یادگیری) است. کاهش حافظه علامت شایع پیری سریع و غالباً نشانه اولیه بیماری آلزایمر (AD) است.

این یافته ها توضیح مکانیکی در مورد چگونگی ارتباط روده و مغز از طریق مولکول های تولید شده توسط میکروب روده به منظور تحریک تشکیل سلول های عصبی جدید در مغز بزرگسالان جهت تجدید سلول های مغزی ارائه می دهد. این یافته ها ما را به سمت گزینه های درمانی جدید برای کاهش سرعت از دست دادن حافظه ، که یک مشکل شایع در پیری و بیماری های نورودژنراتیو از جمله بیماری آلزایمر است هدایت می کند. اینها شامل داروهایی برای تقلید از عملکرد ایندول ها برای تحریک تولید سلول های عصبی جدید در هیپوکامپ یا جایگزینی نورون ها و همچنین و همچنین طراحی مداخلات غذایی با استفاده از محصولات غذایی غنی شده با ایندول به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای کاهش سرعت پیری است.

منبع : medicalxpress.com

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.