توت فرنگی و کاهش عوامل خطر کاردیومتابولیک در بزرگسالان در معرض خطر

توت فرنگی و کاهش عوامل خطر کاردیومتابولیک در بزرگسالان در معرض خطر

توت کامل از مدت ها قبل به دلیل مزایای سلامتی فراوان شناخته شده است. این امر تا حد زیادی به دلیل فیبر و پلی فنول زیاد آنها و همچنین کمک به انرژی کم (کالری) آنها در رژیم های غذایی روزانه بوده است.

اکنون ، تحقیقات جدیدی از دانشگاه نوادا که در Nutrients منتشر شده ، نشان می دهد که افزودن توت فرنگی به رژیم غذایی می تواند باعث بهبود عوامل خطر کاردیومتابولیک در بزرگسالان ، افراد چاق یا دارای کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) شود.

در آزمایش متقاطع تصادفی و کنترل شده ، 33 بزرگسال (میانگین سنی 53 سال) روزانه مقدار کنترل شده پودر توت فرنگی را در فازهای 4 هفته ای دریافت می کنند - معادل یک وعده یا هر وعده دو و نیم توت فرنگی. از شرکت کنندگان خواسته شد که سبک زندگی معمول خود را دنبال کنند اما از خوردن توت های دیگر خودداری کنند.

این مطالعه نشان داد که معادل دو و نیم وعده توت فرنگی روزانه به طور قابل توجهی باعث بهبود خطرات قلبی در این گروه از جمعیت "در معرض خطر" در مقایسه با گروه کنترل می شود که عمدتا با بهبود مقاومت به انسولین و مشخصات ذرات چربی همراه است.

خوردن میوه و سبزیجات فراوان برای سلامتی مهم است ، و این نشانه دیگری است که خوردن توت ، به عنوان بخشی از آن ، می تواند گزینه خوبی برای بسیاری از افراد باشد.

دکتر اما دربی شایر ، متخصص تغذیه می گوید: "در انگلستان ، بخشی از میوه های تازه در اندازه کوچک معادل حدود هفت توت فرنگی است. بنابراین ، افزودن توت فرنگی به عنوان یک وعده صبحانه ، خوردن آنها به عنوان میان وعده در بین وعده های غذایی ، یا سرو با ماست طبیعی به عنوان یک دسر ، همه می تواند در وعده های میوه ای روزانه و فواید سلامتی آنها نقش داشته باشد. "

منبع : news-medical.net

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.