ارتباط مصرف بیش از حد  کافئین با افزایش خطر پوکی استخوان

ارتباط مصرف بیش از حد کافئین با افزایش خطر پوکی استخوان

تحقیقات جدید نشان می دهد که کافئین زیاد ممکن است با افزایش خطر پوکی استخوان مرتبط باشد.

محققان با بررسی تأثیرات قهوه بر چگونگی تنظیم کلسیم در بدن توسط کلیه ها ، دریافتند که دوزهای بالای کافئین (800 میلی گرم) مصرف شده در یک دوره شش ساعته ، میزان کلسیم از دست رفته در ادرار را تقریباً دو برابر می کند.

این اولین مطالعه ای است که تأثیر مصرف کافئین با دوز بالا و کوتاه مدت را بر روی ترشحات کلیوی کلسیم ، سدیم و کراتینین در بزرگسالان سالم گزارش می کند.

کافئین یکی از پرمصرف ترین داروهای تفریحی در جهان است که 80 درصد بزرگسالان حداقل یک نوشیدنی کافئین دار در روز مصرف می کنند.

اما در حالی که قهوه مزایای خود را دارد ، تأیید خطرات ناشی از آن نیز مهم است ؛ یکی از آنها نحوه برخورد کلیه با کلسیم است.

دکتر هیلی شولتز می گوید: " تحقیقات ما نشان داد افرادی که 800 میلی گرم کافئین را در یک روز کاری معمولی مصرف می کنند ، 77 درصد کلسیم در ادرار افزایش می یابد و کمبود بالقوه ای ایجاد می کند که می تواند بر استخوان های آنها تأثیر بگذارد. "

پوکی استخوان یک بیماری مزمن ، دردناک و ناتوان کننده است که باعث می شود استخوان های فرد کمتر متراکم شده و در معرض شکستگی قرار بگیرند. این بیماری در خانمها شایع تر است.

افراد در معرض خطر می توانند نوجوانانی باشند که زیاد نوشابه های انرژی زا مصرف می کنند؛ زیرا استخوان های آنها هنوز در حال رشد است. ورزشکاران حرفه ای که از کافئین برای تقویت عملکرد استفاده می کنند و همچنین زنان پس از یائسگی که به دلیل تغییرات هورمونی و فاقد مصرف کافی کلسیم در رژیم غذایی روزانه نیز افرادی هستند که در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

کافئین در حد متوسط ​​مطمئناً مزایای خود را دارد. اما درک اینکه چگونه مصرف بیش از حد می تواند خطرات بیماری بسیار قابل پیشگیری مانند پوکی استخوان را افزایش دهد ، مهم است.

منبع : news-medical.net
مترجم : سرکار خانم دکتر علمدار

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.