جراحی لاغری مادر و کاهش بسیاری از عوارض بارداری و افزایش بعضی عوارض

جراحی لاغری مادر و کاهش بسیاری از عوارض بارداری و افزایش بعضی عوارض

جراحی کاهش وزن می تواند برای زنان چاقی که می خواهند قبل از بارداری کاهش وزن داشته باشند، می تواند یک شمشیر دو لبه باشد: تحقیقات جدید نشان می دهد خطر برخی از عوارض را کاهش می دهد ، اما ممکن است خطر برخی عوارض دیگر را افزایش دهد.

جراحی چاقی با 47٪ کاهش خطر ابتلا به پره اکلامپسی (مشکلات فشار خون در بارداری) همراه بود. 40٪ خطر ابتلا به دیابت بارداری را کاهش می دهد. 76٪ خطر داشتن فرزند بسیار بزرگتر از حد متوسط ​​برای سن حاملگی را کاهش می دهد. 55٪ خطر عفونت مایعات و غشاهای اطراف کودک در رحم و 35٪ خطر سزارین را کاهش می دهد.

با این حال ، جراحی چاقی نیز با افزایش 146 درصدی خطر تولد برای سن حاملگی کم و 79 درصدی خطر خونریزی پس از زایمان همراه بود.

نویسنده اصلی مطالعه گفت: "ما دریافتیم که جراحی چاقی ممکن است احتمال پذیرش NICU را تا حدود 30٪ کاهش دهد و ممکن است خطر چندین نتیجه جدی را به طور قابل توجهی کاهش دهد. با این حال ، جراحی چاقی نیز با افزایش خطر خونریزی شدید مادر پس از تولد و نوزادان همراه است. که در سن حاملگی کم به دنیا می آیند "

"این اولین مطالعه ما بود که مزایای جراحی چاقی را برای زنانی که قصد بارداری دارند نشان می دهد. برای خانم هایی که در آینده قصد بارداری دارند، بسیار مهم است که با پزشکان خود در مورد آنچه که اکنون باید انجام دهند صحبت کنند تا سالم ترین کودک را به دنیا بیاورند ".

منبع : medicinenet

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.