هیرویت Hairvit

گروه دارو: تقویت و رشد مو

کپسول هیرویت Hairvit کمپانی Health Aid حاوی مجموعه ای از ویتامین های گروه B و اسیدهای آمینه ضروری می باشد. مصرف این محصول باعث جلوگیری از ریزش مو، بهبود بافت و افزایش ضخامت مو شده و همچنین سبب بهبود رنگ و درخشندگی مو نیز می شود و در تأمین سلامت مو بسیار مؤثر عمل می کند.
ترکیبات موجود در این محصول به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم نقش خود را در سلامت مو ایفا کرده و علاوه بر این می توانند تأثیر یکدیگر را نیز تقویت کنند.مناسب برای آقایان و خانمها می باشد.

مکانیسم اثر

B complex : جزو ویتامین های محلول در آب هستند که اعمال متعددی را در بدن انجام می دهند، از آن جمله : در رشد و تقسیم سلولی، در واکنش های متابولیکی بدن، در بهبود و تقویت عملکرد سیستم ایمنی و سیستم عصبی. اما یکی از مهم ترین اعمال این گروه از ویتامین ها بهبود رشد و حفظ سلامت و شادابی پوست، مو و ناخن می باشد.
کلسیم : کلسیم در سنتز پروتئین کراتین که یکی از ضروری ترین ترکیبات برای رشد فولیکول های مو می باشد، نقش دارد. علاوه بر آن کراتین سبب درخشندگی، استقامت و سلامت موها نیز می شود.
فسفر : اعمال متعددی را در بدن انجام می دهد که از آن جمله می توان به : شرکت در تولید و سنتز درشت مغذی ها مانند : کربوهیدرات ها، چربی ها و به ویژه پروتئین ها که سبب رشد، حفظ سلامت و ترمیم سلول ها و بافت های آسیب دیده (به ویژه تارهای موی ضعیف شده) می شود، اشاره کرد. همچنین این ماده معدنی به شکل سینرژیک با ویتامین های گروه Bهمکاری می کند و سبب تحریک اعمال آن ها می شود.

منگنز و آهن : در این قسمت عناصر منگنز و آهن را با هم مورد بررسی قرار می دهیم زیرا بخشی از واکنش های آنزیمی و مسیرهای بیوشیمیایی که این دو عنصر در آن ها فعالند، مشابه هم می باشد. آهن و منگنز، از جمله عناصری هستند که در سنتز اسید نوکلئیک RNA و سیکل کربس نقش مهمی را ایفا می کنند. بدون وجود این دو عنصر سیکل کربس برای تولید انرژی اکسیداتیو با مشکل مواجه شده و نمی تواند در سطح مطلوب عمل کند.
آنزیم ایزوستیریک دهیدروژناز (IDH) که وابسته به عنصر منگنز و آنزیم سوسینیک دهیدروژناز (SDH) که وابسته به عنصر آهن است، دو نمونه از رابطه های مهم در سیکل کربس می باشند. بدون عملکرد مطلوب سیکل کربس، باندهای فسفاته پرانرژی تولید نشده و در نتیجه گلیکوژن کافی که ذخیره انرژی برای رشد فولیکول های مو است، ساخته نشده و در نتیجه رشد مو کاهش می یابد. مطالعات انجام شده بر روی فولیکول موها نشان دهنده جایگیری آسان آهن در فولیکول موها و اهمیت آن هم در فرایند اکسیداتیو و هم در سیستم های انتقال دهنده اتم هیدروژن در فولیکول مو می باشد.
مس : یک ماده معدنی کمیاب و ضروری است که جهت تشکیل هموگلوبین خون مورد نیاز است. هموگلوبین مسئول خونرسانی به ریشه مو می باشد لذا به دنبال کمبود مس ریشه مو ضعیف شده و ریزش مو ایجاد می شود. از سوی دیگر این عنصر یکی از ترکیبات ضروری در ملانین محسوب می شود. این عنصر در تحریک فولیکول های مو که در دوره کمون هستند نیز نقش بسزایی ایفا می کند. از سوی دیگر در سنتز پروتئین مو، تشکیل پیوندهای دی سولفیدی به عنوان کاتالیزور جهت یکپارچگی و ساختار مناسب مو، بسیار ضروری است.

روی : یک ماده معدنی است که نقش حیاتی در بسیاری از فرآیندهای بدن همچون ساخت سلول، ایجاد تعادل هورمونی، حفظ ترشح غدد چربی، سنتز پروتئین و در نتیجه تشکیل کلاژن دارد. تمامی فرآیندهای مذکور جهت تأمین سلامت پوست و مو و جلوگیری از نازک شدن و ریزش مو نقش دارند. کمبود روی منجر به ریزش مو و بروز مشکلات پوستی می شود در حالی که دریافت روی می تواند در بهبود مشکلات و بیماری های پوستی همچون آکنه و اگزما و همچنین کمک به رشد مو مفید و مؤثر باشد. این عنصر همچنین از طریق افزایش تعداد گلبول های سفید در خون در تقویت سیستم ایمنی نیز نقش ویژه ای دارد.
کولین و اینوزیتول : این دو ماده ترکیباتی محلول در آب بوده که جزء ویتامین های گروه B دسته بندی می شوند. هر دو ماده پیش ساز فسفولیپیدها بوده و به دلیل اهمیت ویژه فسفولیپیدها در رشد و نمو سلول فولیکول های مو، می توانند در بهبود سلامت، رشد و کیفیت موها نقش داشته باشند.
PABA (پارا آمینو بنزوئیک اسید) : این ترکیب یک آنتی اکسیدان قوی و وابسته به گروه ویتامین های B می باشد. سبب تثبیت غشای سلولی در فولیکول های مو شده و بدین وسیله از ریشه های مو حفاظت کرده و از ریزش مو جلوگیری می کند و همچنین در پیشگیری از خاکستری شدن و سفید شدن موها در صورتی که در اثر کمبود مواد مغذی و یا استرس باشد، نیز مؤثر است.
مخمر : این ماده سرشار از ویتامین های B کمپلکس، اسیدهای آمینه ضروری و عناصر معدنی همچون روی، سلنیوم ،کروم و مس می باشد که فواید هرکدام از این اجزا در بالا بیان شد. در نتیجه می توان ازاین ترکیب به عنوان یک فرمول ویژه در تأمین سلامت مو و جلوگیری از ریزش مو استفاده کرد.
پودر ژلاتین : منبع بسیار مناسبی برای تأمین پروتئین ها از جمله کلاژن می باشد که به همین دلیل می تواند باعث افزایش ضخامت مو و تقویت بافت های پیوندی شده و سرعت رشد مو را نیز افزایش می دهد.
لستین : یک آنتی اکسیدان طبیعی و فراوان ترین فسفولیپید موجود در ساختار سلولی می باشد. لستین پروتئین مورد نیاز برای رشد مو را تأمین کرده و در ترمیم بافت مو نقش دارد.
سیستئین : اسید آمینه ای است که در تشکیل پروتئین در بدن، متابولیسم انرژی، سنتز اسیدهای چرب، تکثیر سلول های ایمنی و تقویت سیستم ایمنی نقش دارد. این اسید آمینه یکی از ترکیبات اصلی موجود در پوست، مو و ناخن ها بوده و باعث افزایش ضخامت ساقه مو و تحریک رشد مو می شود.
متیونین : یک اسیدآمینه ضروری است با خواص قوی آنتی اکسیدانی و منبع غنی سولفور، که از اختلالات مربوط به مو، پوست و ناخن جلوگیری می کند. این اسید آمینه ضروری از نازک شدن تارهای مو جلوگیری کرده و سبب بهبود رشد مو می گردد.

فارماکودینامیک

کپسول Hairvit بصورت اختصاصی جهت تامین مواد مغذی ضروری مورد نیاز برای سلامت و شادابی مو ها می باشد.

مقدار مصرف هیرویت

بزرگسالان و کودکان بالای 16 سال: روزانه یک کپسول همراه با صبحانه

هشدارها

بدون مشورت با پزشک از مصرف بیش از مقدار پیشنهادی خودداری نمایید .

مصرف در بارداری

در صورت صلاح دید پزشک مصرف شود.

"داروهای معرفی شده و مشاوره دارویی به معنای تجویز نمی باشند. لطفا پیش از مصرف هر دارویی با پزشک مشورت کنید."

بنر مشاوره دارویی
 
برای دسترسی به کانال های شرکت خدمات دارویی رضوی بر روی پیام رسان مدنظر کلیک کنید:

🟣 اینستاگرام 🟡 لینکدین 🔵 تلگرام 🟠 ایتا 🟢 بله

نظر خود را درباره خدمات ما بگویید:

لینک نظرسنجی
 

پرسش از دکتر داروساز


سوالات کاربران
    • پریا | 1400/05/25

      سلام ببخشید طی چند ماه مو رشد میکنه با هیرویت

      پاسخ خانم دکتر مشیری:

      با سلام
      معمولا توصیه میشود یک دوره سه ماهه استفاده شود تا نتایج مطلوب حاصل شود.


    • میثم | 1399/06/10

      با سلام طول درمان با این قرص رو بفرمائید و آیا برای همیشه میشه ازش استفاده کرد؟عوارضی نداره؟

      پاسخ خانم دکتر مشیری:

      با سلام
      معمولا دوره درمان 3 ماهه میباشد.
      بهتر است مداوم مصرف نشود.


    • نیلوفر | 1399/03/01

      سلام چون سویا دارد در کسانی که سابقه سرطان پستان دارند میتوانند استفاده کنتد؟

      پاسخ خانم دکتر بیدار:

      با سلام. با توجه به اینکه سویا حاوی استروژن می باشد و تغییر در سطوح استروژن بر عملکرد هورمونی اثر میگذارد بهتر با پزشک متخصص خود قبل مصرف مشورت کنید..


    • ..... | 1399/02/07

      ایا فقط برای رشد موی سر هست یا دیگر موهای بدن هم تاثیر دارد

      پاسخ اقای دکتر میرحسینی:

      بله تاثیر داره 


    • امیر | 1399/02/01

      سلام چه مدت از قرص هیرویت استفاده کنم

      پاسخ خانم دکتر مشیری:

      با سلام
      میتوانید یک دوره 2تا 3 ماهه استفاده نمایید.


    • هستی محمدی | 1399/01/16

      سلام آیا قرص هیرویت قاعده آور هست ؟ وایا فرد ۱۵ ساله میتونه از این قرص استفاده کنه؟

      پاسخ خانم دکتر علمدار:

      خیر قاعده آور نیست و فقط  برای افزایش رشد و ضخامت مو کاربرد داره . بله فرد 15 ساله هم میتونه استفاده کنه


    • ساناز em | 1399/01/09

      سلام موخوره شدید دارم.به طوری که موهامو کوتاه میکنم چند روز بعد دوباره میشکنه انگار سوخته.از انواع سرم مو و روغن ها استفاده کردم بی تاثیره.۲۴ سالمه.قرص فولایرون زینک و فولیکوژن خوردم تاثیری نداشت.میتونم هیرویت بخورم؟

      پاسخ خانم دکتر علمدار:

      درمان موخوره فقط کوتاه کردن است . اما برای افزایش رشد و ضخامت مو میتوانید از هیرویت استفاده کنید.