رعایت بهداشت در تهیه و توزیع نذورات

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا بر رعایت بهداشت در توزیع نذورات و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به بیماریهای تنفسی و گوارشی و مسمومیت های غذایی تاکید کرد.

ه گزارش وب دا ؛ دکتر مجتبی فرجام با حضور در همایش مسئولین هیات های مذهبی بخش شیبکوه فسا در خصوص رعایت اصول بهداشتی توسط هیات ها در طول ماه محرم و صفر توصیه هایی را ارائه کرد.

وی ضمن تاکید در خصوص  رعایت بهداشت در توزیع نذورات و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به بیماریهای تنفسی و گوارشی و مسمومیت های غذایی بیان داشت: رعایت اصول بهداشتی در تهیه مواد اولیه سالم جهت تهیه آب و غذا برای عزاداران امام حسین (ع) از اهمیت خاصی برخوردار است و استفاده از آب و یخ بهداشتی و نحوه ی صحیح توزیع غذا توسط افرادی که به بیماریهای گوارشی ، تنفسی و پوستی مبتلا نیستند برای جلوگیری از ایجاد مسمومیت ضروری می باشد .

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: همچنین به دلیل شیوع بیماری وبا در کشور عراق ، زائرانی که به کربلای معلی و عتبات عالیات مشرف می شوند از مصرف آبهای غیر بسته بندی و غذاهایی که از سلامت آن اطمینان ندارند استفاده نکنند و حتما از غذاهای کاروان ها و هتل های محل اقامت خود استفاده نمایند تا با مشکلات گوارشی و خطر ابتلا به وبا مواجهه نشوند.

دکتر فرجام در پایان تاکید کرد : هیات هایی که در محیط های بسته عزاداری می کنند باید تهویه مناسب هوا را فراهم نمایند تا از شیوع بیماریهای تنفسی جلوگیری شود.

به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.