جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه فیزیولوژی و فارماکولوژی ارایه می شود

جدید ترین دستاوردهای علمی در حوزه فیزیولوژی و فارماکولوژی در نخستین کنگره بین المللی و بیست و دومین کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی از 16تا 20 شهریور ماه در دانشگاه علوم پزشکی کاشان ارایه می شود.

به گزارش ایرنا،با توجه به رشد تولید علم در کشور در سال های گذشته برگزاری این کنگره به یکی از بزرگترین همایش های علمی کشور در زمینه علوم پایه تبدیل شده است.این کنگره به همت مرکز تحقیقات فیزیولوژی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار می شود.
در این کنگره بیش از 1100 نفر از پژوهشگران در زمینه فیزیولوژی و فارموکولوژی شرکت کرده اند که تعدادی از پژوهشگران کشورهای کانادا، آمریکا، ژاپن، کلمبیا و آلمان نیز در این کنگره حضور دارند. 
حضور دانشمندان و صاحبنظران عرصه فیزیولوژی و فارماکولوژی در کنار تبادل نظر پیرامون آخرین دستاوردهای علمی فرصت مناسبی برای انتقال تجربیات به دانشجویان و پژوهشگران جوان فراهم می آورد.
محورهای مورد بحث و بررسی در نخستین کنگره بین المللی و بیست و دومین کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی ، اختلالات اسید و باز، اضطراب و استرس، اعتیاد، ایسکمی قلبی، ایسکمی و آسیب نورونی، ایمنوفارماکولوژی، بیماری های تیروئید، بیوتکنولوژی، ترمیم در مغز، حافظه و یادگیری، حرکت و اختلالات حرکتی، خواب، خون، درد و التهاب، دستگاه تنفس، دستگاه دفع ادرار، دستگاه گوارش، دیابت و انسولین، سرولوژی و ایمنولوژی، سلول درمانی بوده است .
همچنین سلول های بنیادی، سیستم اتونوم، سیستم نورواندوکرین، سیستم هدایتی قلب، صرع و تشنج، صنعت دارویی، عضله اسکلتی، عضله صاف، غدد جنسی و تولید مثل، فارماکودینامیک، فارماکوکینتیک، فارماکولوژی بالینی، فشار خون، فیزیولوژی ورزش، مهندسی بافت و نانوتکنولوژی از دیگر محورهای تخصصی این کنگره علمی است. 
در این کنگره نمایشگاهی از دستاوردهای صنعت گران داخلی تولید کننده و ابزار های تحقیقاتی بر پا خواهد شد که فرصت مناسبی برای آشنایی محققین با آخرین تکنولوژی شرکت های تولید کننده دارویی در کشور است .

به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.