صدا دادن زانو نشانه بیماری نیست

 یک متخصص ارتوپد مرکز آموزشی ودرمانی تخصصی وفوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان گفت: صدا دادن زانو به تنهایی نشانه بیماری نیست و اگر همراه با درد، تورم و یا ناراحتی باشد برای بررسی بیشتر باید به متخصص مربوطه ارجاع داده شود.

دکتر رامین فرزام روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اغلب مردم در زندگی روزمره و هنگام نشست و برخاست ها صدایی را در ناحیه زانو احساس و آن را هشداری برای ظهور و بروز بیماری های مفصلی تلقی می کنند.
وی اظهارکرد: صداهایی که در ناحیه زانو تولید می شود علت های مختلفی دارد.
فرزام با اشاره به اینکه صداهای داخل مفصل زانو می تواند علت های زمینه ای داشته باشد، ابرازکرد: با خم و راست شدن زانو، فشار داخل مفصل این ناحیه تغییر می کند حباب های co2در آن ایجاد و می ترکد که در نهایت صدا تولید می شود.
وی دومین علت بروز صدا در زانو را عبور تاندون از روی برجستگی های استخوانی عنوان کرد و افزود: این موضوع نیز به تولید صدا منجر می شود.
این متخصص ارتوپد مرکز آموزشی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان ادامه داد: بنابراین به افراد توصیه می شود در صورت صدا دادن زانو همراه با درد، تورم و ناراحتی های دیگر برای بررسی بیشتر به متخصص مربوطه مراجعه و در صورت تشخیص مورد نسبت به درمان های لازم اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: عموم مردم برای کاهش ابتلا به بیماری مفصلی مانند آرتروز و یا پوکی استخوان حرکات ورزشی منظم تمرینات تقویت ماهیچه ها و مفصل زانو را انجام دهند.
وی همچنین وزن متعادل و پیروی از الگوی غذایی مناسب را از دیگر راه های پیشگیری از ابتلا به بیماریهای مفصلی ذکر کرد.

به اشتراک گذاری:

برچسب ها: استخوان

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.