تاکید کنونی برنامه پزشک خانواده، اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه برای سلامت محوری است

قایم مقام وزیر بهداشت در شیراز، تاکید کنونی برنامه پزشک خانواده شهری را اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه برای ارتقای سلامت عنوان کرد.به گزارش وبدا؛ دکتر " ایرج حریرچی" که امروز برای شرکت در سمینار بین المللی پزشک خانواه شهری به شیراز سفر کرده بود، هدف خود را از ضمن شرکت در این برنامه، تقدیر از خدمات پزشکان خانواده و دست اندرکاران این برنامه دانست.

او با اعلام خبر برپایی سمینار مشابهی در اوایل سال آینده در تهران، افزود: برنامه پزشک خانواده شهری هم اکنون در فارس و مازندارن به خوبی پیش رفته و توانسته رضایت مناسبی را در بین مردم و جامعه پزشکی به همراه داشته باشد.

دکتر "حریرچی" با بیان اینکه اجرای این برنامه در شهرهای زیر 20هزار نفر، حاشیه شهرها و مناطق در حال گسترش، از یک الگو تبعیت می کند، ادامه داد: با تقویت نقاط قوت، استقرار مراقب سلامت و اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه، این برنامه ادامه می یابد.

قائم مقام وزیر بهداشت از اعطای اختیارات بیشتر به دانشگاه های اجراکننده این برنامه از سوی وزارت بهداشت، خبر داد و گفت: مفهوم پزشک خانواده با درجات متفاوت، یکی از راه های اصلی بهبود و ارتقای سلامت مردم است.

پزشکان خانواده؛ رهبران سلامت

دکتر "حریرچی" نقش پزشکان خانواده را کلیدی عنوان کرد و افزود: به همت این پزشکان، رهبری سلامت جمعیت مورد پوشش، آموزش و تقویت روابط بین بخشی، فراهم می شود.

معاون کل وزارت بهداشت، با اشاره به اینکه رضایمندی مردم است که موجب اجرای بهتر برنامه ها می شود، از کاهش پرداختی از جیب مردم، به عنوان یکی از نکات مثبت برنامه پزشک خانواده یاد کرد.

او افزود: اجرای برنامه پزشک خانواده در شهرهای زیر 20 هزار و در مرحله بعد هم، شهرهای زیر 50هزار نفر جمعیت، هم اکنون در وزارت بهداشت آغاز شده، از طرفی اجرای آن در چهار استان دیگر کشور هم تا سال آینده نهایی می شود.

قائم مقام وزیر بهداشت، پرونده الکترونیک و آمادگی سطح دو و سه را، از جمله زیرساخت های مهمی دانست که برای گسترش اجرای آن در کشور، باید مورد توجه قرار گیرد.

به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.