سیگار و افزایش خطر مرگ زودهنگام در مبتلایان به آرتریت روماتوئید

نتایج یک مطالعه نشان می دهد که سیگار کشیدن احتمال مرگ زودهنگام را در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید افزایش می دهد و ترک سیگار، این خطر را به اندازه قابل توجهی کاهش می دهد.به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، 'دبورا سیمونس' استاد روماتولوژ و اپیدمولوژی در دانشگاه منچستر در انگلیس و همکارانش در در این مطالعه، اطلاعات تعدادی از بیماران مبتلا به آرتریت رماتوئید در انگلیس را تجزیه و تحلیل کردند و متوجه شدند که خطر مرگ زودهنگام در بیمارانی که سیگار می کشیدند، تقریبا دو برابر بیمارانی بود که هیچگاه سیگار نکشیده بودند.

اما به گفته محققان، این خطر در میان افرادی که سابقا سیگاری بودند، مشابه افرادی بود که هرگز سیگار نکشیده بودند و با هر سال اضافی ترک سیگار، خطر بیش از پیش کاهش می یافت.
محققان ابراز امیدواری کردند که کارشناسان بهداشت عمومی و روماتولوژیست ها با استفاده از این تحقیق بتوانند به افراد در ترک سیگار و کاهش مرگ زودهنگام به ویژه در بیمارانی که تازه به آرتریت روماتوئید مبتلا شده اند، کمک کنند.
محققان متذکر شدند، تحقیقات قبلی نیز نشان داده است که سیگار کشیدن در ابتلا به آرتریت روماتوئید نقش دارد و بنابراین شمار افراد سیگاری در میان مبتلایان به این بیماری زیاد است. 
محققان خاطرنشان کردند که افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید همچنین به دلیل سایر مشکلات سلامتی مانند بیماری قلبی، سرطان، عفونت شدید و بیماری تنفسی، با خطر بیشتری در زمینه مرگ زودهنگام روبرو هستند.
به گفته استفان سیمپسون مدیر تحقیقات و برنامه ها در مرکز تحقیقات آرتریت در انگلیس، آرتریت روماتوئید یک وضعیت ناتوان کننده و دردناک است که غیر قابل پیش بینی است و می تواند در هر سنی آغاز شود.
این مطالعه به تازگی در مجله اینترنتی Arthritis Care and Research منتشر شده است.
**آرتریت روماتوئید
آرتریت روماتوئید یا روماتیسم مفصلی یک بیماری سیستمیک و مزمن است. شیوع این بیماری در جهان حدود یک درصد است و معمولاً نوجوانان سنین میانسالی و در دهه‌های اول- سوم تا پنجم بروز کند و در زنان شایع‌تر است.
آرتریت روماتوئید مشخصاتی دارد که باعث تمایز آن با سایر انواع آرتریت‌ها (التهاب و درد مفاصل) می‌شود. به عنوان مثال، آرتریت به صورت قرینه ‌است یعنی اگر یک زانو یا دست درگیر باشد به احتمال زیاد طرف مقابل نیز درگیر است.
علت دقیق روماتیسم مفصلی ناشناخته ‌است ولی از جمله علل احتمالی این بیماری عفونت‌ها را ذکر کرده‌اند.

به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.