سیگار، استرس و تغذیه ناسالم سبب تشدید ناتوانی در بیماران MS می شود

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران به عوامل تشدید کننده ناتوانی مبتلایان MS اشاره کرد و گفت: سیگار، استرس، تغذیه ناسالم، نداشتن تحرک بدنی و مصرف نکردن منظم دارو، سبب تشدید ناتوانی در این افراد می شود.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، محمدعلی صحرائیان روز پنجشنبه در سی و هشتمین همایش سلامت و زندگی در تالار ایوان شمس افزود: مطالعات نشان داده که اگر مبتلایان به بیماری MS این موارد را به طور صحیح رعایت کنند، احتمال ناتوانی در آنان کم می شود. 
وی تاکید کرد که ورزش یکی از علل دیر ظاهر شدن این بیماری است و همچنین با ورزش کردن علائم بیماری فروکش می کند. 
متخصص بیماری های مغز و اعصاب به استفاده منظم از داروها تاکید کرد و گفت: خانواده ها باید مراقبت باشند که فرد مبتلا به این بیماری به صورت منظم از داروها استفاده کنند. 
صحرائیان با اشاره به اینکه بیماری MS جزو بیماری های مزمن است و درمان قطعی ندارد، اظهار کرد: ما با انجام کارهای درمانی در صدد کنترل این بیماری هستیم. 
وی به تقسیم بندی شیوع این بیماری اشاره کرد و گفت: در آمریکای شمالی و اروپای غربی شیوع این بیماری بالاست، خاورمیانه از جمله ایران دارای شیوع متوسط و در مناطق استوایی از جمله مالزی و سنگاپور شیوع آن بسیار کم است. 
** شایع ترین سن بیماری بین 20 تا 40 سالگی است 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، شایع ترین سن بیماری MS را بین 20 تا 40 سالگی اعلام کرد و گفت: زنان بیش از سه برابر به این بیماری مبتلا می شوند. 
وی با اشاره به اینکه این بیماری در شهرها شیوع بیشتری دارد، بیان کرد: این بیماری در شهرهای اصفهان و تهران بیشتر از سایر شهرها مشاهده می شود. 
صحرائیان با اشاره به اینکه بیماری MS ارثی نیست اظهار کرد: ژنتیک در این بیماری همانند سایر بیماری های مزمن مانند فشار خون و دیابت نقش دارد. 
وی، تاری چشم، ضعف اندام و اختلال در تعادل را از جمله علائم این بیماری اعلام کرد و گفت: به نظر می رسد تغییر در شیوه زندگی، تغذیه ناسالم در ابتلا به بیماری نقش داشته باشد. 
سی و هشتمین همایش سلامت و زندگی عصر پنجشنبه با حضور جمعی از بیماران MS و خانواده های آنان در تالار ایوان شمس برگزار شد. 

به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.