معرفی موسسه خدمات دارویی رضوی

معرفی موسسه خدمات دارویی رضوی

چشم انداز

در افق 1404 الگویی برتر در حوزه ارائه خدمات دارویی در سطح کشور خواهیم بود .

ماموریت :

ماموریت موسسه خدمات دارویی رضوی در راستای اهداف کلان حوزه سلامت و درمان آستان قدس رضوی عبارتند از :

  •  - ایجاد شبکه داروخانه های بیمارستانی و سرپایی
  • - صادرات و واردات در حوزه پزشکی و دارویی
  • - تولید ، تامین و فروش داروهای گیاهی و گیاهان دارویی بر اساس استانداردهای ملی
  • - زمینه سازی بکارگیری خادمین سلامت در حوزه های مختلف ، بخصوص حوزه های پژوهشی

ارزش های سازمانی

  • - التزام به ارزشهای والای آستان قدس رضوی
  • - التزام به رعایت ضوابط وزارت بهداشت و درمان ، و تاکید بر اصل قانون مداری و حاکمیت قانون
  • - سلامت ارائه خدمات
  • - حمایت از اقشار کم درامد و بی بضاعت
  • - التزام به حفظ جایگاه علمی موسسه در ارتباط با دانشگاه
  • - اقتصادی بودن فعالیت ها با تاکید بر سلامت فرآیندها و فعالیت ها
  • - تکریم ارباب رجوع
  • - اعتقاد به توانمندسازی تخصصی و علمی کارکنان
  • - التزام به رعایت منشور حقوق بیماران و کارکنان
  • - اعتقاد به سیستم های نوین مدیریتی در بهبود مستمر فرایندهای موسسه


ارکان موسسه 

  • معاونت داروخانه ها

الف ) داروخانه های بیمارستانی

فعالیت موسسه در این حوزه شامل مدیریت داروخانه های طرف قرارداد با فرایند استاندارد ، سلامت محور و ضابطه مند می باشد .

از جمله این داروخانه ها می توان به داروخانه بیمارستانهای منتصریه ، داروخانه اورژانس عدالتیان بیمارستان امام رضا (ع) و کلینیک سرور و علوی مشهد و بوعلی و امیرالمومنین (ع) تهران اشاره کرد .

ب) داروخانه های غیر بیمارستانی

شامل عقد قرارداد مدیریت داروخانه های سرپایی (غیربیمارستانی) می باشد .با توجه به اینکه موسسه خود دارای یکی از بزرگترین ، مجهزترین و به روزترین داروخانه های سرپایی در سطح کشور است ( داروخانه مرکزی امام (ع) ) در این حوزه دارای تجربیات منحصر بفرد و ارزشمندی است .

از جمله این داروخانه ها می توان به داروخانه مرکزی امام (ع) ، دارالشفاء امام (ع) در مشهد و موسیوند ، فلسطین و قدس در تهران اشاره نمود .

 

واحد گیاهان دارویی


سابقه 12 ساله به عنوان اولین داروخانه گیاهی کشور ، عرضه بیش از 120 نوع گیاه دارویی به صورت استاندارد همراه با مونوگراف دارویی و بیش از 400 فرآورده داروی گیاهی .

مشارکت ، حمایت مالی و تامین امکانات پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی دانش بنیان در جهت تولید علم و محصولات فناورانه

هم اکنون با سه واحد در داروخانه مرکزی امام ( علیه السلام) ، باب الجواد واقع در خیابان خسروی و ورودی حرم در خیابان شیرازی درحال ارائه خدمات است .

 

واحد مکمل های دارویی

در جهت عرضه داروهای مکمل از کانال رسمی و تایید شده و به جهت پیشگیری از عرضه داروهای قاچاق و اطمینان بخشی بخصوص برای ورزشکاران ، این حوزه فعال شده است .

 

  • معاونت بازرگانی


الف ) پخش استانی


پخش استانی رضوی با راه اندازی سامانه زنجیره سرد و اجرای فرآیندهای استاندارد  SOP و اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت و درمان ، تمام تلاش خویش را به کار گرفته تا با ارائه خدمات منطبق بر استانداردها و مبانی علمی ، رسالت خویش را در تحقیق اهداف تامین و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی از منابع معتبر و ارسال آن در کوتاه ترین زمان ممکن به دست مصرف کنندگان در سطح استان های سه گانه خراسان به نحو شایسته به انجام برساند .

ب) صادرات

به جهت حمایت از تولید داخل و در راستای تبلیغ کیفیت معقول داروهای داخلی ، در تامین نزدیک با تولیدکنندگان داخلی ، این موسسه با داشتن مجوز صادراتی ، اقدام به صادرات دارو ، تجهیزات پزشکی ، داروهای گیاهی ، گیاهان دارویی ، لوازم بهداشتی و آرایشی و دانش فنی به سایر کشورهای طرف قرارداد می نماید .

ج) واردات

این موسسه با دارا بودن مجوز واردات داروهای تک نسخه ای ، مجوز واردات داروهای فوریتی و مجوز واردات داروهای ثبتی ، سعی در تامین نیازهای کشور از مسیرهای رسمی ، معتبر و با قیمت تمام شده پایین تر را دارد .

 

  • معاونت پشتیبانی

الف ) واحد فناوری اطلاعات

بخش فناوری اطلاعات موسسه خدمات دارویی رضوی در سال 1392 ایجاد شد https://www.rpsi.ir/. این بخش متشکل از واحد سخت افزار و شبکه ، نرم افزار و تبلیغات و اطلاع رسانی میباشد . ماحصل فعالیت های این بخش ها ، سیستم های جامع مالی ، اداری ، داروخانه و درمانگاه ( آزمایشگاهی ، رادیولوژی ، دندانپزشکی ، بینایی سنجی ، پذیرش مرکزی ، پزشکان ف مدد کاری ، پرونده سلامت و .. ) تحت نام  RPSI می باشد . با تجربه موجود در این بخش ، کلیه فعالیتهای سخت افزاری ، شبکه و تعمیرات با تکیه بر دانش متخصصان شاغل در موسسه در این حوزه صورت می پذیرد و قابلیت عرضه آن به مراکز درمانی متقاضی را دارد .


ب) بخش مالی و اداری


کلیه فعالیتهای موسسه از طریق امکانات نرم افزاری ، سخت افزاری فراهم شده و با تکیه بر نیروهای مجرب از حیث مالی و اداری دقیقا مورد پایش ، بازرسی و حسابرسی قرار گرفته تا از صحت و سلامت کامل فرایندها اطمینان حاصل شود .

ج) روابط عمومی و آموزش

در چارچوب اساسنامه ، موسسه ، ارتباط با دانشگاه علوم پزشکی جهت فراهم نمودن فضای آموزشی مدنظر است که در حال حاضر در مجموعه موسسه در حال پیاده سازی است . همچنین این واحد وظیفه ارتباط بین موسسه و مشتریان را بر عهده داشته و تلاش خود را در جهت معرفی بهتر فعالیت های موسسه به جامعه هدف و انعکاس نظرات به داخل موسسه را دارد .

همچنین در حوزه آموزش ، با تهیه برنامه میان مدت آموزشی بدو خدمت و ضمن خدمت با برگزاری دوره های آموزشی تخصصی و عمومی برای کارکنان در جهت ارتقاء سطح کیفی ارائه خدمات تلاش می نماید .

 

  • سایر موارد

الف ) حوزه پژوهشی

موسسه آمادگی دارد در امر حوزه های پژوهشی با مجموعه های دانشگاهی تفاهم نامه در جهت اجرایی نمودن طرح های تحقیقاتی و پژوهشی به امضا برساند .

ب) حوزه مشاوره ای

موسسه خدمات داروی رضوی آمادگی دارد در تمامی فرآیندهای دارویی با توجه به تجربیات اصولی خود مجموعه ای از خدمات مشاوره ای را ارائه نماید .

به اشتراک گذاری: