مؤسسه خدمات دارویی رضوی توجه ویژه‌ای به رونق تولید کشور دارد

مؤسسه خدمات دارویی رضوی توجه ویژه‌ای به رونق تولید کشور دارد

به گزارش آستان نیوز، دکتر سید مهدی هاشمی‌نژاد در نشست خبری معرفی خدمات و اقدامات مؤسسه خدمات دارویی رضوی که صبح روز یکشنبه در داروخانه مرکزی امام(ع) مشهد برگزار شد، ابراز کرد: موسسه خدمات دارویی رضوی با وجود تحریم‌ها توانسته است با توجه به اصل «سلامت محوری» نیازهای دارویی کشور را شناسایی و با واردات دارو از منابع معتبر نیاز بیماران را تأمین کند.
مدیرعامل مؤسسه خدمات دارویی رضوی با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری این مؤسسه افزود: موسسه خدمات دارویی رضوی به عنوان یک مرکز جامع دارویی توجه خاصی به عرضه داروهای کمیاب و داروهای بیماران خاص مانند داروهای شیمی‌درمانی و بیماران پیوندی داشته و دارد و در دوران جنگ تحمیلی خدمات ارزنده‌ای به بیماران ارائه کرده است.
هاشمی‌نژاد بیان کرد: داروخانه مرکزی امام(ع) جزو معدود داروخانه‌های سطح کشور است که با بهره‌گیری از حوزه فناوری اطلاعات، ارائه خدمات خود را آغاز و مطابق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و به فراخور نیازهای جامعه این خدمات را به روز کرده است.
وی با تأکید بر اینکه مؤسسه خدمات دارویی رضوی، زیرساخت‌های لازم برای فعالیت در حوزه صادرات را نیز دارد، گفت: سعی ما بر این است در کنار واردات دارو، امکان انتقال دانش را به داخل کشور فراهم کنیم.
مدیرعامل مؤسسه خدمات دارویی رضوی با اشاره بر اینکه تحریم‌های موجود به طور غیرمستقیم بر واردات دارو اثر گذاشته است، افزود: در مجموع حدود 10 درصد کل مجموعه دارویی این مؤسسه وارداتی است که این داروها با حداقل قیمت تمام شده برای مصرف‌کنندگان در اختیار شرکت‌های پخش دارو قرار می‌گیرد.
وی با تأکید بر اینکه میزان واردات دارو توسط این مؤسسه با توجه به تقاضای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور است، گفت: این مؤسسه هشت و نیم میلیارد تومان برای واردات دارو در سال گذشته هزینه کرده است.
هاشمی‌نژاد به امدادرسانی مجموعه آستان قدس رضوی به سیل‌زدگان کشور در حوزه‌های دارو و درمان اشاره و اضافه کرد: مؤسسه خدمات دارویی رضوی با ارسال محموله دارویی به استان گلستان و کمک های نقدی به هم‌وطنان سیل‌زده کشور کمک کرده است.
وی تصریح کرد: این مؤسسه توجه خاصی به حفظ محیط زیست دارد و از معدود داروخانه‌های کشور به‌شمار می‌رود که از پلاستیک‌های تجزیه‌پذیر برای عرضه محصولات دارویی استفاده می‌کند. همچنین استفاده از پنل‌های خورشیدی برای تأمین برق را در دستور کار دارد.
مدیرعامل مؤسسه خدمات دارویی رضوی ضمن معرفی وب سایت این مؤسسه به عنوان یک بانک جامع دارویی گفت: وبسایت موسسه خدمات دارویی رضوی به آدرس WWW.RPSI.IR از سال 1393 با هدف ارائه اطلاعات تخصصی دارویی و در سه زبان (فارسی – انگلیسی و عربی) راه اندازی شد . اطلاعات تخصصی داروها توسط تیم داروسازان این موسسه خدمات دارویی رضوی ، تهیه و ترجمه می شود .
وی با اشاره به تعامل مؤسسه خدمات دارویی رضوی با دانشگاه طب سنتی کشور و توجه به امر پژوهش و آموزش در این مؤسسه افزود: زمینه‌سازی برای همکاری بیشتر داروسازان خادمیار رضوی با این مؤسسه نیز در دستور کار قرار دارد.

موسسه خدمات دارویی رضوی | داروخانه مرکزی امام (ع)
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

گواهی نامه اهتمام به کیفیت
گواهی نامه اهتمام به کیفیت

گواهی اهتمام به کیفیت موسسه خدمات دارویی رضوی

ارسال محموله دارویی مؤسسه خدمات دارویی رضوی برای کمک به سیل‌زدگان گلستان
ارسال محموله دارویی مؤسسه خدمات دارویی رضوی برای کمک به سیل‌زدگان گلستان

مدیرعامل مؤسسه خدمات دارویی رضوی از ارسال محموله دارویی اهدایی داروخانه مرکزی امام رضا(ع) برای کمک به سیل‌زدگان استان گل...

مشارکت کارکنان مؤسسه خدمات دارویی رضوی در امدادرسانی به مناطق سیل‌زده کشور
مشارکت کارکنان مؤسسه خدمات دارویی رضوی در امدادرسانی به مناطق سیل‌زده کشور

مدیرعامل مؤسسه خدمات دارویی رضوی از مشارکت مالی کارکنان مؤسسه خدمات دارویی رضوی در کمک به مناطق سیل‌زده کشور خبر داد.

خدمات غیرحضوری به بیماران توسط مؤسسه خدمات دارویی رضوی
خدمات غیرحضوری به بیماران توسط مؤسسه خدمات دارویی رضوی

مؤسسه خدمات دارویی رضوی به منظور تسهیل در ارائه خدمات به عموم مراجعان این مؤسسه، ارائه خدمات غیرحضوری را در دستور کار خو...

بازدید مدیرعامل مؤسسه خدمات دارویی رضوی از بیمارستان علوی مشهد
بازدید مدیرعامل مؤسسه خدمات دارویی رضوی از بیمارستان علوی مشهد

دکتر سید مهدی هاشمی‌نژاد و جمعی از مسئولان مؤسسه خدمات دارویی رضوی با همراهی دکتر محمد هادی سعید مدقق رئیس بیمارستان فوق...

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.