ارتباط میگرن با بیماری‌های التهابی روده

ارتباط میگرن با بیماری‌های التهابی روده

● آیا میگرن می‌تواند خطر بیماری التهابی روده را افزایش دهد؟ یک مطالعه جدید ارتباطی بین این دو پیدا کرده است.

 

● بیش از 1 میلیارد نفر در سراسر جهان حداقل یک حمله میگرن در هر سال را تجربه می‌کنند.

 

● مطالعات قبلی نشان می‌دهد که میگرن به طور بالقوه می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های دیگر، از جمله سکته و بیماری قلبی، صرع، مشکلات خواب و اضطراب و افسردگی را افزایش دهد.

 

● اکنون، محققان کالج پزشکی دانشگاه ملی سئول در کره جنوبی می‌گویند ممکن است ارتباطی بین میگرن و افزایش خطر ابتلا به بیماری روده تحریک پذیر (IBD) که یک اصطلاح کلی و شامل بیماری کرون و کولیت اولسراتیو است، وجود داشته باشد.

 

● برای مطالعه فعلی، محققان داده‌های بیش از 10 میلیون نفر را از طریق سیستم مراقبت‌های بهداشتی سراسری برای شهروندان کره جنوبی تجزیه و تحلیل کردند. حدود 3 درصد از جمعیت مورد مطالعه مبتلا به IBD بودند.

 

● از طریق داده‌ها، دانشمندان دریافتند که بروز IBD در افرادی که میگرن داشتند در مقایسه با افرادی که این بیماری را نداشتند به طور قابل توجهی بیشتر بود.

 

● دانشمندان همچنین داده‌ها را از طریق زیرگروه‌های بروز بیماری کرون و کولیت اولسراتیو بررسی کردند. افراد مبتلا به میگرن در هر دو زیر گروه در مقایسه با افراد بدون میگرن در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به هر یک از این بیماری‌ها بودند.

 

● علاوه بر این، در زیر گروه‌ها، دانشمندان گزارش دادند که تأثیر میگرن بر خطر ابتلا به کولیت اولسراتیو در مردان بیشتر از زنان بود.

 

● بنابر نتایج حاصل ممکن است با تشخیص به موقع و شروع درمان درست در بیماران مبتلا به میگرن از ابتلا آنها به بیماری‌های گوارشی مزمن مانند IBD پیشگیری کرد.

 

لینک خبر:
medicalnewstoday.com

 
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.