خودداری از حرکت مصدومان ستون فقرات و گردن در سوانح رانندگی

در زمان وقوع سوانح رانندگی از حرکت دادن مصدومان ستون فقرات و یا ناحیه گردن خودداری کنید.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ بر اساس اعلام مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد؛ در زمان آسیب دیدگی شدید در ناحیه گردن و ستون فقرات، انتقال غیر اصولی مصدومان ممکن است اثرات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد و بهتر است شهروندان با حفظ خونسردی و آرامش بلافاصله با مرکز فوریتهای پزشکی 115 تماس بگیرند .

همچنین در برخورد با مصدومان دچار شکستگی ، عضو آسیب دیده بایستی حتی المقدور با تخته ، مقوا یا آتل ، بی حرکت شده و اگر تغییرشکل در عضو شکسته وجود داشت سعی در جا انداختن آن نشود.

در شکستگی ها با علائمی چون تغییر شکل،کبودی و احساس درد در ناحیه آسیب دیده، تورم و جراحت به دلیل بیرون زدگی استخوان بهتر است تا رسیدن نیروهای اورژانس 115 عضو آسیب دیده را به کمک بالشتک و یا حوله و ملحفه ثابت نگاه داشته و در صورت وجود جراحت ،محل آسیب دیده را با یک پارچه تمیز و بدون کرک بپوشانید.

به منظور پیشگیری از ورود مواد غذایی به ریه در اثر استفراغ ، مصدوم را (چنانچه آسیب ستون فقرات گردنی مطرح نمیباشد) به پهلو خوابانده و در صورت مشاهده خونریزی ، به محل خونریزی به صورت مستقیم فشار وارد کنید.

بر اساس این گزارش:‌همراه داشتن جعبه کمک های اولیه با دارا بودن تجهیزاتی همچون باند پانسمان، گاز استریل، چراغ قوه،چسب زخم ، چسب پارچه ای ، باند کشی ،قیچی ، بتادین، ماسک ودستکش استریل به مسافران جاده ای توصیه شده است.

به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.