عرضه مکمل های ورزشی فقط از طریق داروخانه ها

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: مکمل های ورزشی فقط باید در داروخانه ها توزیع شوند و توزیع آن ها از فروشگاه های ورزشی و عطاری ها غیر مجاز است.

دکتر امیر حسین جمشیدی، مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو " ایفدونا " گفت: برای عرضه هر دسته از فرآورده های سلامت فضای مشخصی تعیین شده و مجوز دارد که در ارتباط با داروهای طبیعی و مکمل ها و همچنین داروهای سنتی و شیمیایی باید در داروخانه ها به فروش برسد.

وی افزود: برخی فضاها مثل عطاری ها مبادرت به فروش داروهای طبیعی و شیمیایی می کنند از نظر وزارت بهداشت تخلف است و نباید در این فضاها به فروش برسد.

دکتر جمشیدی اظهار داشت: پخش داروها فقط از طریق شرکت های پخش مجاز به داروخانه ها توزیع می شود شرکت های پخش نیز برای مجوز گرفتن باید مراحل زیادی را طی کنند تا مجوزهای قانونی را دریافت کنند.

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: شرکت های تولید کننده نمی توانند مستقیما داروی تولیدی خود را مستقیم به مراکز عرضه بدهند و اگر این کار را انجام دهند تخلف است.

دکتر جمشیدی در پایان بیان داشت: نظارت بر مراکز عرضه فرآورده های سلامت بر عهده سازمان غذا و دارو است به ویژه اینکه در تمامی استان ها، معاونت های غذا و دارو این بازرسی ها را انجام می دهند و این مراکز شامل عطاری ها نیز می باشد ولی متاسفانه مراکزی هستند که برخی فرآورده ها را نمی توانند توزیع کنند ولی به عرضه برخی فرآورده های مثل مکمل های ورزشی می کنند که به هیچ عنوان مجاز نیستند و مکمل های ورزشی فقط باید در داروخانه ها توزیع شوند و توزیع آن ها از فروشگاه های ورزشی و عطاری ها غیر مجاز است.

به اشتراک گذاری:

برچسب ها: ورزش داروساز مکمل

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.