ایران  با مشارکت کوبا واکسن COVID-19  تولید می کنند

ایران با مشارکت کوبا واکسن COVID-19 تولید می کنند

تهران - موسسه پاستور ایران با همکاری یک شرکت کوبایی در حال تولید یک واکسن بالقوه برای COVID-19 است.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت روز جمعه گفت ، اولین دسته واکسن کرونا ویروس که به ایران می رسد احتمالاً مستقیماً از یک کشور خارجی خریداری می شود.

وی توضیح داد: "به دنبال آن ، ایران سهم خود را از واکسن های COVAX دریافت می کند و سپس انستیتوی پاستور ایران با یک شرکت کوبایی واکسن مشترک تولید می کند و در نهایت واکسن ساخت داخل تولید می شود."

وی در ادامه گفت که مرحله آزمایش انسانی واکسن با موفقیت در کوبا انجام شده است. "مرحله دوم آزمایش انسانی تحت نظارت انستیتو پاستور ایران در کوبا انجام می شود. اگر مرحله دوم موفقیت آمیز باشد ، مرحله سوم در ایران اجرا می شود. "

در تاریخ 29 دسامبر سال 2020 ، اولین واکسن ویروس کرونا برای محققان ایرانی رونمایی و به سه داوطلب تزریق شد.

خط تولید واکسن ویروس کرونا ایران با ظرفیت 1.5 میلیون دوز در ماه طی 40 روز آینده راه اندازی می شود. تا شش ماه آینده ، تولید واکسن به 12 میلیون دوز در ماه می رسد.

حسین وطن پور ، یک مقام وزارت بهداشت ، گفته است که 16 شرکت دانش بنیان ایرانی در حال کار بر روی انواع سیستم های واکسن هستند. وی افزود: یک شرکت در تولید واکسن های مبتنی بر DNA فعال است و حدود سه شرکت دیگر در حال ساخت واکسن های مبتنی بر mRNA هستند.

کریستوف هملمن ، نماینده WHO در ایران ، در تاریخ 28 دسامبر سال 2020 ، گفت که تحریم های اعمال شده توسط ایالات متحده هیچ تاثیری در وارد کردن واکسن ویروس کرونا توسط ایران از COVAX ندارد.

وی افزود: "ما ایران را در تهیه اقلام ضروری از بازار جهانی حمایت و کمک می کنیم و این کار را از ابتدای شیوع همه گیری انجام دادیم ، زیرا پیش بینی می کردیم تأمین دارو تحت تأثیر تحریم ها قرار گیرد."

وی خاطرنشان کرد ، کشورهای عضو COVAX ، از جمله ایران ، به طور مشترک تصمیم خواهند گرفت که هر کشور کدام مارک واکسن را خریداری کند و تصمیم نهایی توسط مقامات اعلام خواهد شد.


مترجم : سرکار خانم دکتر علمدار
tehrantimes.com

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

برچسب ها: اخبار کرونا

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.