واکسن ویروس کرونای ایرانی برخلاف رقبای خارجی ، هیچ عارضه ای ندارد

واکسن ویروس کرونای ایرانی برخلاف رقبای خارجی ، هیچ عارضه ای ندارد

تهران - محمد مخبر ، رئیس ستاد اجرای فرمان امام گفت: واکسن COVID-19 ساخت ایران تاکنون هیچ گونه عوارض جانبی نداشته است ، در حالی که واکسن های مشابه خارجی اثرات سوئی بر جای گذاشته است.

ستاد مرکزی در 29 دسامبر سال 2020 از COVIRAN BAREKAT ، اولین واکسن ویروس کرونا برای محققان ایرانی رونمایی کرد.

در 11 ژانویه ، دوز دوم COVIRAN به سه داوطلب تزریق شد. تاکنون 14 نفر اولین دوز واکسن را دریافت کرده اند و این تعداد باید در مرحله مطالعه بالینی به 56 نفر برسد.

تولید واکسن آزمایشگاهی مسئله مهمی است ، اما آنچه بیشترین اهمیت را دارد تولید انبوه آن است. مخبر تأکید کرد ، طی ماه آینده ، 2 تا 4 میلیون دوز واکسن ماهانه تولید می شود که این میزان به 4 تا 24 میلیون دوز می رسد.

وی اظهار داشت: "کشورهای اروپایی از ما ماسک و دارو خواستند ، در حالی که ما از زمان شیوع بیماری به هیچ وجه به غرب نیاز نداشتیم."

رهبر انقلاب اسلامی آیت الله علی خامنه ای در طی سخنرانی خود در 8 ژانویه ، واکسن COVID-19 تولید شده توسط ایران را "مایه مباهات" ستود و تأکید کرد که هیچ کس نباید دستیابی به موفقیت را انکار کند.

وی همچنین واردات واکسن های Covid-19 آمریکایی و بریتانیایی را به دلیل آزمایش غیر قابل اعتماد انجام آنها ممنوع کرد.

آیت الله خامنه ای خاطرنشان كردند كه محققان ایرانی واكسن خود را بر روی انسان آزمایش كرده اند و واكسن حتی بهتر و موثرتری تولید می كنند.

روز شنبه ، رئیس جمهور حسن روحانی گفت که دولت تلاش می کند تا حداکثر دو ماه آینده واکسیناسیون گسترده علیه ویروس کرونا را با اولویت کارکنان پزشکی و افراد پرخطر آغاز کند.

روحانی در جلسه ستاد ملی کنترل ویروس کرونا گفت: واکسن های COVAX تا پایان سال جاری [تقویم ایرانی] (20 مارس) یا در ابتدای سال آینده [تقویم ایرانی] به کشور ارائه می شود.

واکسن های دیگری نیز خریداری شده است که به زودی در دسترس خواهد بود . او هم چنین افزود ، یک واکسن تولید شده به نام "پاستور" نیز در طول بهار تولید انبوه خواهد شد.

وی با اشاره به واکسن های داخلی ، اعلام کرد که دو واکسن داخلی که مجوز آزمایش بالینی را گرفته اند نیز تا تابستان سال آینده در دسترس خواهد بود.


مترجم : سرکار خانم دکتر علمدار
منبع : tehrantimes
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

برچسب ها: اخبار کرونا

مطالب مرتبط

داروی آنفلوانزا انیزامیوم (Enisamium)یک درمان بالقوه برای COVID-19 است
داروی آنفلوانزا انیزامیوم (Enisamium)یک درمان بالقوه برای COVID-19 است

محققان در اروپا و ایالات متحده پتانسیل داروی آنفلوانزا ، انیزامیوم را به عنوان درمانی برای عفونت سندرم حاد تنفسی کرونا و...

گیاه گل راعی (علف چای)  و اکیناسه می توانند باعث محافظت در برابر کووید 19 شوند
گیاه گل راعی (علف چای) و اکیناسه می توانند باعث محافظت در برابر کووید 19 شوند

تحقیقات نشان می دهد گیاه گل راعی (علف چای) و اکیناسه می توانند باعث محافظت در برابر کووید 19 شوند.محققان در عربستان سعود...

آنالیزها از آزمایشات فاز 3 واکسن  کووید 19 Johnson & Johnson's حمایت می کنند
آنالیزها از آزمایشات فاز 3 واکسن کووید 19 Johnson & Johnson's حمایت می کنند

محققان در هلند ، ایالات متحده و بلژیک نتایج اولیه آزمایشات بالینی را ارائه داده اند كه ایمنی و اثربخشی واكسن Johnson & J...

گسترش هشدار در مورد فلوروکینولون ها برای همه بزرگسالان
گسترش هشدار در مورد فلوروکینولون ها برای همه بزرگسالان

یک مطالعه جدید که ارتباط بین آنتی بیوتیک های فلوروکینولون و افزایش خطر آنوریسم آئورت را تأیید می کند ، باعث می شود که هش...

کاهش خطر  سرطان روده بزرگ با مصرف روزانه آسپرین
کاهش خطر سرطان روده بزرگ با مصرف روزانه آسپرین

مصرف آسپرین به صورت روزانه می تواند خطر سرطان روده بزرگ را در بزرگسالان کاهش دهد.استفاده منظم از آسپرین فواید واضحی در ک...

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.