اوکالیپتوس اینهالر Eucalyptus Inhaler

گروه دارو: تنفسی

اوکالیپتوس اینهالر برای برطرف نمودن نشانه های سرماخوردگی،سرفه واحتقان بینی مصرف میشود. هریک میلی لیتر بخور اکالیپتوس حاوی :منتول B.P 10 میلیگرم ،تنطور بنژوئن ۱۰ میلیگرم،تنطور اکالیپتوس ۲۰۰میلیگرم می باشد .
مواد موثره : روغن های فرار نظیر سینئول (اکالیپتول)، منتول ، سیترونلول وفلاونوئید های مختلف ازجمله کورستین، هاپیروزید و غیره .

مکانیسم اثر

اسانسـهای موجود دراین فرآورده دارای اثر ضد التهاب ، خلط آور و آنتی باکتریال میباشد. به نظرمیرسد اثرات ضد باکتریائی اکالیپتول که عمده ترین ترکیب موجود در روغن فراراوکالیپتوس است ، برروی باکتریهای گرام مثبت بـیشتر بوده وبا سیلوس سوبتیلیس ومیکروکوکوس گلدتامیوس به آن حساستر می باشد .
کورستین و هایپروزید موجود در اکالیپتوس دارای اثرات ضد ویـروس آنفلونزا تیپ A میباشد.افزون بر این اثر اوکالیپتوس اینهالر در جلوگیری ازآبریزش بینی و التهاب مخاط گلو میتواند به اثر کاهش دهنده ترشح، قابض بودن وضد التهاب سایرترکیبات موجود درعصاره اوکالیپتوس و بنژوئن کمک نماید .
سایر ترکیبات و اسانسهای موجوددر این فرآورده نیز حاوی اثرات خلط آور،ضد التهاب و ضد باکتری می باشد .

مقدار مصرف اوکالیپتوس اینهالر

روزانه چند بار، هربار یک قاشق سوپخوری از محلول را در یک ظرف مناسب آب داغ ریخته و به مدت ۱۰- ۵ دقیقه در حالی که چشمها بسته است، بخور داده شود

هشدارها

1-  این فرآورده در بیماران مبتلا به تب بالا، سرفه های مداوم و خونریزی دستگاه تنفس نباید مصرف شود . 2-ا ستفاده از اوکالیپتوس اینهالر در دوران حاملگی و شیردهی با احتیاط توصیه می شود .

نکات قابل توصیه

1-این دارو باید به صورت بخور مصرف شود واز خوردن آن اکیدا" خودداری گردد.
2-عوارض جانبی گزارش نشده است . منتول موجود در این فرآورده ممکن است در بعضی افراد حساس موجب تحریک مختصر غشاء مخاطی گردد .

مصرف در بارداری

با احتیاط مصرف شود.

"داروهای معرفی شده و مشاوره دارویی به معنای تجویز نمی باشند. لطفا پیش از مصرف هر دارویی با پزشک مشورت کنید."

بنر مشاوره دارویی
 
برای دسترسی به کانال های شرکت خدمات دارویی رضوی بر روی پیام رسان مدنظر کلیک کنید:

🟣 اینستاگرام 🟡 لینکدین 🔵 تلگرام 🟠 ایتا 🟢 بله

نظر خود را درباره خدمات ما بگویید:

لینک نظرسنجی
 

پرسش از دکتر داروساز


سوالات کاربران
    تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.