کراتاگل Cratagol


قرص کراتاگل موثر در درمان نارسائی قلبی (تیپ۲) ، تنظیم کننده ضربان های قلب می باشد. هر قرص روکش دار کراتاگل حاوی ۲۴۰ میلی گرم عصاره خشک پودر گل و برگ کراتاگوس می باشد.
مواد موثره شامل ترکیبات فلاونوئیدی فعال به خصوص آنتوسیانیدین ها و کاتشین و فلاونوئیدها شامل: گلیکوزیدهای کوئرستین می باشد. استاندارد شده بر حسب ۶-۴ میلی گرم ویتکسین -۲- رامنوزاید در هر قرص می باشد.

مکانیسم اثر

گیاه کراتاگوس دارای سابقه مصرف طولانی در درمان نارسائی قلبی به خصوص همراه با دیگوگسین می باشد. این دارو اثر گلیکوزیدهای قلبی را تشدید می کند. این عمل از طریق مهار آنزیم تجزیه کنندهcAMP یعنی فسفو دی استراز انجام گرفته و پیوند کانال های کلسیم می شود. در انواع ملایم نارسائی قلبی، اثر بخشی کراتاگوس طی مطالعات بالینی دوسوکور متعدد به اثبات رسیده است.
فلاونوئیدهای تام کراتاگوس دارای اثر مهاری روی آنزیم فسفودی استراز هستند که مجموعاً دارای اثر اینوتروپ مثبت و کرونوتروپ منفی می باشند. فلاونوئیدهای عمده گیاه کراتاگوس گردش خون عروق کرونر را افزایش می دهند.
فلاونوئیدهای گیاه کراتاگوس در حفظ کلاژن جدار عروق بسیار کارآمد بوده و در نتیجه عروق را در مقابل پلاک های اترواسکلروزی حفظ می نمایند. این دارو همچنین دارای اثر ملایم دیورتیکی می باشد.

مقدار مصرف کراتاگل

روزی ۲ تا ۳ نوبت هر نوبت یک قرص با کمی آب قبل از غذا میل شود. حداقل زمان مصرف این دارو ۶ هفته می باشد.

هشدارها

فرآورده های حاوی کراتاگوس باید حتماً با نسخه پزشک تجویز گردند و در طول درمان ضربان قلب و فشار خون به طور مرتب کنترل شود. [ فشار خون بالا ]

نکات قابل توصیه

1-اگر با مصرف داروی کراتاگل پس از ۶ هفته نشانه های بیماری بدون تغییر ادامه یابد و یا تجمع آب در پاها صورت گیرد حتماً با پزشک تماس بگیرید.
2- در صورت احساس درد در اطراف قلب، دست ها، بالای شکم، حوالی گلو و یا در صورت اشکالات تنفسی فوراً با پزشک مشورت نمائید.

"داروهای معرفی شده و مشاوره دارویی به معنای تجویز نمی باشند. لطفا پیش از مصرف هر دارویی با پزشک مشورت کنید."

بنر مشاوره دارویی
 
برای دسترسی به کانال های شرکت خدمات دارویی رضوی بر روی پیام رسان مدنظر کلیک کنید:

🟣 اینستاگرام 🟡 لینکدین 🔵 تلگرام 🟠 ایتا 🟢 بله

نظر خود را درباره خدمات ما بگویید:

لینک نظرسنجی
 

پرسش از دکتر داروساز


سوالات کاربران
    تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.