نازالیز Nazaleze

گروه دارو: تنفسی

نازالیز در جلوگیری از رینیت آلرژیک مورد مصرف دارد که اثر درمانی آن در زمان شروع علائم یا در ترکیب با سایر داروها مشهود است.هر اسپری نازالیز حاوی 500 میلی گرم پودر HPMC است. نازالیز در واقع به عنوان پیشگیری در موارد جلوگیری از نفوذ آلرژن ها به مخاط بینی و آزاد شدن هیستامین کاربرد دارد، و ضمنا در ترکیب با سایر داروها (آنتی هیستامین های یا دکونژستان ها خوراکی) علائم را کاهش میدهد.نازالیز به منظور پیشگیری قبل از شروع علائم حساسیت باید مصرف شود.

مکانیسم اثر

داروی نازالیز یک سد محافظ روی مخاط بینی ایجاد می کند و از تماس آلرژن ها جلوگیری کرده و از ایجاد واکنشهای تحریکی ممانعت بعمل می آورد.

فارماکودینامیک

نازالیز از HPMC پودر سلولز تشکیل شده است که بطور مکانیکی اثر می کند و وارد گردش خون نمی شود: در نتیجه هیچ اطلاعات فارماکوکینتیک/ فارماکودینامیک وجود ندارد.

مقدار مصرف نازالیز

توصیه می شود نازالیز سه بار در روز مصرف شود ولی باتوجه به اینکه پودر سلولز کاملاً خنثی است و اثر مکانیکی دارد تکرر مصرف و افزایش تعداد اسپری بویژه در بیمارانی که به رینیت آلرژیک متوسط تا شدید مبتلا هستند پیشنهاد می شود.

هشدارها

1- نازالیز از سن 18 ماهگی قابل استفاده می باشد.
2- نازالیز در کل به عنوان پیشگیری کننده از رینیت آلرژیک مورد مصرف دارد و درمان نمی کند.

نکات قابل توصیه

1- فشار دادن اسپری نازالیز برای تست کردن قبل از مصرف داخل بینی اهمیت دارد. فرد بزرگسال باید از کودک بپرسد که آیا وی اسانس نعناع را احساس کرده است یا خیر. بهتر است برای اطمینان از پوشش مناسب در هر سوراخ بینی دوبار اسپری شود.
2-یک بطری نازالیز حاوی 200 دوز است که اگر روزی سه بار مصرف شود برای یک دوره یک ماهه کافی است. پس از باز کردن در محصول، با رعایت شرایط نگهداری خشک و خنک، محصول تا زمان تاریخ انقضا قابل استفاده است.

مصرف در بارداری

در صورت صلاح دید پزشک مصرف شود.

"داروهای معرفی شده و مشاوره دارویی به معنای تجویز نمی باشند. لطفا پیش از مصرف هر دارویی با پزشک مشورت کنید."

بنر مشاوره دارویی
 
برای دسترسی به کانال های شرکت خدمات دارویی رضوی بر روی پیام رسان مدنظر کلیک کنید:

🟣 اینستاگرام 🟡 لینکدین 🔵 تلگرام 🟠 ایتا 🟢 بله

نظر خود را درباره خدمات ما بگویید:

لینک نظرسنجی
 

پرسش از دکتر داروساز


سوالات کاربران
    تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.