Balsam peru , castor oil , and trypsin topical

اطلاعات دارویی بالسام پرو ، روغن کرچک و تریپسین موضعی


بالسام پرو ، روغن کرچک و تریپسین موضعی Balsam peru , castor oil , and trypsin topical


بالزام پرو باعث افزایش جریان خون در ناحیه زخم می شود و همچنین به مبارزه علیه باکتری ها کمک می کند.
روغن کرچک از تجزیه سلول های پوستی جلوگیری می کند که به ترمیم زخم کمک می کند.
تریپسین به برداشتن سلولهای آسیب دیده پوست (یا از بین بردن آنها) کمک می کند.
بالسام پرو، روغن کرچک و تریپسین موضعی (برای پوست) دارویی ترکیبی است که برای درمان زخم بستر و سایر زخم های پوستی استفاده می شود. این دارو می تواند به بهبود زخم و تسکین درد ناشی از این شرایط کمک کند.

مکانیسم اثر

از تریپسین ممکن است برای از بین بردن بافت نکروزه استفاده شود. بالزام پرو باعث تحریک گردش خون در محل زخم می شود و ممکن است باکتریسیدال ضعیف باشد. روغن کرچک اپیتلیالیزاسیون را بهبود می بخشد، به عنوان یک پوشش محافظ عمل می کند و به کاهش درد کمک می کند.

موارد مصرف بالسام پرو ، روغن کرچک و تریپسین موضعی

گرانولکس: درمان زخم های دکوبیتوس (وضعیتی که شخص دراز کشیده)، زخم های واریسی، از بین بردن اسکار، زخم های دارای شکاف یا ترکیدگی و آفتاب سوختگی؛ ارتقا بهبود زخم؛ کاهش بوی زخم های نکروزه شده

وازولکس: درمان زخم های دکوبیتوس (وضعیتی که شخص دراز کشیده)، زخم های واریسی و زخم های دارای شکاف یا ترکیدگی؛ ارتقا بهبود زخم؛ کاهش بوی زخم های نکروزه شده

مقدار مصرف بالسام پرو ، روغن کرچک و تریپسین موضعی

دوز معمول بزرگسالان برای ضایعات پوستی:
بالزام پرو/ روغن کرچک/ تریپسین 87 میلی گرم -788 میلی گرم -0.12 میلی گرم بر گرم ژل موضعی و
بالزام پرو/ روغن کرچک/ تریپسین 87 میلی گرم -788 میلی گرم -90 واحد بر گرم پماد موضعی:
یک فیلم نازک را حداقل 2 بار در روز یا به دفعات مورد نیاز به صورت موضعی استفاده کنید.

بالزام پرو/ روغن کرچک/ تریپسین موضعی 87 میلی گرم -788 میلی گرم -0.12 میلی گرم بر گرم اسپری:
به صورت موضعی 2 بار در روز یا به دفعات مورد نیاز استفاده کنید.

موارد منع مصرف

هیچ منع مصرفی در بروشور سازنده ذکر نشده است.

عوارض جانبی بالسام پرو ، روغن کرچک و تریپسین موضعی

در صورت مشاهده علائم واکنش آلرژیک از فوریت های پزشکی کمک بگیرید: کهیر؛ تنفس دشوار؛ تورم صورت، لب، زبان یا گلو

درمان زخم پوستی ممکن است خطر ابتلا به عفونت را افزایش دهد. در صورت مشاهده علائم عفونت به پزشک اطلاع دهید، از جمله:
تب یا لرز
ضربان قلب سریع
علائم آنفولانزا
زخمهای دهان و گلو
تنفس سریع و کم عمق
گرما یا قرمزی زیر پوست
احساس سبک سری، مانند این که ممکن است از دست رفته باشید.

عوارض جانبی کمتر جدی مانند سوزش خفیف یا سوزش در جایی که دارو استفاده می شود، بیشتر محتمل است.

تداخلات دارویی

محتمل نیست که سایر داروهایی که به صورت خوراکی مصرف می کنید و یا تزریق می کنید تاثیری بر روی بالزام پرو، روغن کرچک و تریپسین موضعی داشته باشند. اما خیلی داروها میتوانند روی هم اثر بگذارند. در مورد همه داروهایی که استفاده می کنید از جمله داروهای بدون نسخه، ویتامین ها و محصولات گیاهی به هر یک از ارائه دهندگان خدمات بهداشتی خود اطلاع دهید.

هشدارها

1-از مصرف بالزام پرو، روغن کرچک و تریپسین موضعی در چشم، دهان، بینی یا لب خودداری کنید. اگر به هر یک از این مناطق وارد شد، با آب بشویید.
2-از استفاده از محصولات پوستی که می توانند باعث تحریک شوند، مانند صابون های خشن، شامپوها، یا پاک کننده های پوست، رنگ کننده های مو یا مواد شیمیایی دائمی، مواد پاک کننده مو یا موم، یا محصولات پوستی با الکل، مواد قابض یا چسب خودداری کنید.
3-از استفاده از سایر داروها در مناطقی که با بالزام پرو، روغن کرچک و تریپسین درمان می کنید، خودداری کنید، مگر اینکه پزشک به شما گفته باشد.
4- در صورتی که ممکن است نادر باشد، بعضی از افراد ممکن است هنگام مصرف دارو عوارض جانبی بسیار بد و گاه کشنده ای داشته باشند. در صورت داشتن هر یک از علائم یا نشانه های زیر که ممکن است مربوط به عارضه جانبی بسیار بد باشد، فوراً به پزشک خود اطلاع دهید یا از فوریت های پزشکی کمک بگیرید:

- علائم واکنش آلرژیک، مانند راش پوستی؛ کهیر؛ خارش؛ پوست قرمز، متورم، تاول زده یا لایه برداری شده با یا بدون تب؛ خس خس سینه؛ تنگی در قفسه سینه یا گلو ؛ مشکل تنفس، بلع یا صحبت کردن؛ گرفتگی صدا غیرمعمول؛ یا تورم دهان، صورت، لب ها، زبان یا گلو
-تحریک بسیار بد پوست.
5-کمبود هموگلوبین: ممکن است در صورت کمبود هموگلوبین بهبود زخم تاخیر داشته باشد.
6-کمبود روی: در صورت کمبود روی بهبودی زخم ممکن است تاخیر داشته باشد.

نکات قابل توصیه

1-در صورت حساسیت به بالزام پرو، روغن کرچک یا تریپسین، نباید از این دارو استفاده کنید.
2-انتظار نمی رود این دارو به نوزاد متولد نشده آسیب برساند. اگر باردار هستید به پزشک خود اطلاع دهید.
3-مشخص نیست که آیا این دارو به شیر مادر منتقل می شود یا اینکه می تواند به کودک شیرخوار آسیب برساند. اگر کودک شیرخوار دارید، به پزشک خود اطلاع دهید.
4-تمام دستورالعمل های روی نسخه خود را دنبال کنید. از این دارو در مقادیر بیشتر یا کمتر یا بیش از مدت توصیه شده، استفاده نکنید.
5-از راه دهان مصرف نکنید. داروی موضعی فقط برای استفاده روی پوست است. این دارو را در چشم و بینی خود وارد نکنید. از استنشاق اسپری خودداری کنید.
6-قبل و بعد از استفاده از این دارو دستان خود را بشویید.
7-یک لایه نازک از دارو را روی زخم قرار دهید. بالزام پرو، روغن کرچک و تریپسین معمولاً 2 یا 3 بار در روز استفاده می شود. دستورالعمل های پزشک خود را دنبال کنید.
8-فرم اسپری این دارو را قبل از هر بار استفاده تكان دهید. قوطی را با فاصله حدود 12 اینچ از پوست خود نگه دارید و دارو را به اندازه کافی اسپری کنید تا زخم را بپوشاند.
9-بعد از استفاده از دارو، ممکن است زخم را با پانسمان بپوشانید، یا زخم را باز بگذارید. پزشک به شما خواهد گفت که آیا باید زخم را بپوشانید یا خیر.
10-در صورت نیاز به حذف دارو، آن را به آرامی با آب بشویید.
11-برخی از اشکال این دارو قابل اشتعال است. در حالی که سیگار می کشید یا نزدیک شعله آزاد، از دارو استفاده نکنید. تا زمانی که دارو کاملا روی پوست شما خشک نشده است، سیگار نکشید.
12-از این دارو به طور منظم استفاده کنید تا بیشترین سود را ببرید.
13-در دمای اتاق و دور از رطوبت و گرما نگهداری شود. اجازه ندهید دارو منجمد شود.
14-قوطی اسپری را از شعله باز یا گرمای زیاد دور نگه دارید. در صورت گرم شدن ظرف ممكن است منفجر شود. قوطی اسپری خالی را سوراخ نکرده یا نسوزانید.
15-روی لخته های شریانی تازه استفاده نکنید.
16-اسپری آئروسل: قبل از استفاده به خوبی تکان دهید. دارو را به صورت ایستاده و 12 اینچ دورتر از ناحیه تحت درمان قرار دهید و به سرعت اسپری کنید و زخم را بپوشانید. در صورت نیاز ممکن است با پانسمان مرطوب مناسب پوشیده شود یا ممکن است زخم بدون پانسمان بماند. برای از پاک کردن، به آرامی با آب بشویید.
17-پماد: یک لایه نازک روی ناحیه تحت درمان قرار دهید. در صورت نیاز ممکن است با پانسمان مناسب استفاده شود یا زخم بدون پانسمان بماند. برای از پاک کردن، به آرامی با پاک کننده مناسب زخم را بشویید.

مصرف در بارداری

تاکنون به اثبات نرسیده است.

انتظار نمی رود که این دارو به نوزاد متولد نشده آسیب برساند. اگر باردار هستید به پزشک خود اطلاع دهید.

مصرف در شیردهی

مشخص نیست که آیا این دارو به شیر مادر منتقل می شود یا اینکه می تواند به کودک شیرخوار آسیب برساند. اگر کودک شیرخوار دارید به پزشک خود اطلاع دهید.
"داروهای معرفی شده و مشاوره دارویی به معنای تجویز نمی باشند. لطفا پیش از مصرف هر دارویی با پزشک مشورت کنید."

بنر مشاوره دارویی
 
برای دسترسی به کانال های شرکت خدمات دارویی رضوی بر روی پیام رسان مدنظر کلیک کنید:

🟣 اینستاگرام 🟡 لینکدین 🔵 تلگرام 🟠 ایتا 🟢 بله

نظر خود را درباره خدمات ما بگویید:

لینک نظرسنجی
 

پرسش از دکتر داروساز


سوالات کاربران
    • دکتر پژمان رسولی فر(دندانپزشک) | 1401/01/01

      سلام ، وقتتون به خیر در کتاب جراحی دهان پیترسون برای درمان حالتی به نام dry socket که بعد از کشیدن یا جراحی دندان های آسیاب بزرگ فک پایین رخ می دهد و با درد بسیار همراه است پانسمانی پیشنهاد شده که یک جز آن Balsam peru می باشد ، اما در اینجا نوشته شده مصرف آن در دهان ممنوع است می توانید دلیل این تناقض را برایم توضیح دهید با تشکر

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      با سلام‌مطلب تنظیم شده در سایت مربوط به فرمولاسیون با نام تجاری گرانولکس می باشد که ترکیب بالسام پرو ، تریپسین و روغن کرچک است.
      در خصوص محصولی شامل بالسام پرو به تنهایی و یا ترکیب با مواد دیگر مطمئنا شرایط استفاده تغییر خواد کرد مثل رفرنسی که شما فرمودید