اولین قلب مصنوعی جهان برای فروش در فرانسه تأیید شد

اولین قلب مصنوعی جهان برای فروش در فرانسه تأیید شد

طبق اخبار بلومبرگ ، شرکت فرانسوی Carmat SA ، موفق شده است اولین قلب مصنوعی را که تا کنون ساخته شده است بعد از سالها به تایید برساند.

بلومبرگ گزارش داد که این پروژه از سال 1993 آغاز شده است و تحقیقات و توسعه توسط شرکت موشکی Matra انجام شده است ، که پس از آن بخشی از شرکت هواپیماسازی Airbus شد ، که بزرگترین سهامدار Carmat است.    Carmat فرآیند دریافت مارک  CE را که تقریباً معادل تاییدیه FDA در اتحادیه اروپا است ، از ده سال پیش آغاز کرد و این مارک در این هفته اعطا شد.

در حال حاضر ، این دستگاه فقط "پلی" برای پیوند قلب زنده برای افرادی است که دچار نارسایی قلبی برگشت ناپذیر هستند و همچنین به عنوان قلب جایگزین دائمی در نظر گرفته نشده است. هنوز برآوردها نشان می دهد که کارمات می تواند سالانه بیش از 700 یورو از این محصول را تا سال 2030 به فروش برساند.

علاوه بر این ، این دستگاه می تواند عمر بسیاری از افرادی را که از مرحله نهایی نارسایی قلبی رنج می برند و به درمان های پزشکی پاسخ نمی دهد ، افزایش دهد. در حال حاضر سالانه میلیون ها نفر در حالی که منتظر پیوند هستند می میرند و ممکن است با استفاده از قلب مصنوعی عمر طولانی تری را تجربه کنند.

مدیرعامل کارمات روز پنجشنبه گفت : با توجه به پیچیدگی چنین دستگاهی ، دستیابی این شرکت به مارک CE طی 10 سال یک رکورد است. ما برای ارائه درمان خود باید اکنون با پزشکان و مراکز پزشکی کار کنیم  تا این روش را پیشنهاد دهیم و مجبور خواهیم بود در جستجوی بیماران باشیم. مرحله تولید یک مرحله حساس خواهد بود.

مترجم : سرکار خانم دکتر علمدار
منبع : www.theblaze.com

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.