رحمانی فضلی: در تامین واکسن کرونا نگرانی وجود ندارد.

رحمانی فضلی: در تامین واکسن کرونا نگرانی وجود ندارد.

رحمانی فضلی ، فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا ، در برنامه تلویزیونی نگاه یک در 6 دی ماه 1399 درخصوص اقدامات انجام گرفته برای خرید واکسن کرونا گفت: موضوع واکسن کرونا از ابتدا در برنامه همه کشورهای درگیر کرونا بود و با توجه به گواهی و تایید وزارت بهداشت دو-سه مورد واکسن ایرانی به مراحل انسانی رسیده و در دولت و جلسات ستاد مرتب دغدغه تهیه واکسن خارجی را داشته‌ایم. آقای نمکی برای تهیه واکسن کرونا، در قالب سازمان بهداشت جهانی و نیز مذاکره با کشورهای مختلف فعال هستند شاید تا اواخر و یا اواسط دی‌ماه کارها انجام شود اما با تحریم و مسئله انتقال منابع مالی در دنیا مواجه هستیم.

وی ادامه داد: انتقال پول در کشور دیگری با مشکلاتی مواجه بود و این‌ها موجب نمی‌شود که دنبال واکسن نباشیم و تأمین نشود. با قول وزیر بهداشت و سخنان آقای رئیس‌جمهور جای نگرانی نیست و تاکید ما بر این بوده که واکسنی را بیاوریم که درجه اعتماد بالاتری داشته باشد.

رحمانی فضلی درباره اینکه گفته شده امکان دارد بعد از ورود واکسن به کشور، برخی با رانت‌هایی به واکسن دست یابند، بیان داشت: وزارت بهداشت طبقه‌بندی انجام داده و اولین گروه افراد دارای بیماری زمینه‌ای و دارای سن بالای 60 سال هستند. نزدیک 55 درصد فوتی‌های ما از افراد بالای 60 سال سن دارای بیماری زمینه‌ای است. قشر دوم نیز کادر درمانی هستند که همه‌ساعته با بیماری درگیر هستند. با رسیدن محموله‌ها طبق اولویت‌بندی‌ها عمل می‌شود. امروز حدود 70 هزار تست در روز داریم و اینکه از میزان 100 هزار استفاده نمی‌شود این است که تقاضا این‌قدر نیست و ابتلا هم کم شده است و همان‌طور که در زمینه کیت تشخیصی مدیریت صورت گرفت؛ درباره واکسن هم همینطور عمل خواهد شد.

منبع : تسنیم 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

برچسب ها: اخبار کرونا

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.