FDA  اولین رژیم تزریقی و کامل را برای عفونت HIV-1 در بزرگسالان تأیید می کند.

FDA اولین رژیم تزریقی و کامل را برای عفونت HIV-1 در بزرگسالان تأیید می کند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده امروز Cabenuva (کابوتگراویر و ریلپیویرین ، فرمولاسیون تزریقی) را به عنوان یک رژیم کامل برای درمان عفونت ویروس نقص ایمنی انسانی نوع 1 (HIV-1) در بزرگسالان تأیید کرد تا رژیم ضد ویروسی فعلی را در کسانی جایگزین کند که از نظر ویروسی با یک رژیم ضد ویروسی پایدار سرکوب شده اند ، بدون سابقه عدم موفقیت در درمان و بدون مقاومت شناخته شده به کابوتگراویر یا ریلپیویرین. این اولین رژیم تزریقی و کامل تأیید شده توسط FDA برای بزرگسالان آلوده به HIV است که هر ماه یک بار تجویز می شود.

FDA همچنین Vocabria (کابوتگراویر ، فرمولاسیون قرص) را تصویب کرد ، که باید به مدت یک ماه قبل از شروع درمان با Cabenuva همراه با rilpivirine خوراکی (Edurant) مصرف شود تا اطمینان حاصل شود که داروها قبل از تغییر به فرمولاسیون تزریقی با انتشار طولانی مدت، تحمل خوبی دارند.

واکنشهای جانبی رایج با Cabenuva واکنشهای محل تزریق ، تب (پیرکسی) ، خستگی ، سردرد ، درد اسکلتی عضلانی ، حالت تهوع ، اختلالات خواب ، سرگیجه و بثورات پوستی بود. اگر واکنش حساسیت قبلی به کابوتگراویر یا ریلپیویرین وجود دارد ، یا در بیمارانی که از نظر ویروسی سرکوب نشده اند ، نباید از cabenuva استفاده شود.


مترجم : سرکار خانم دکتر علمدار
منبع : news-medical.net

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.