یک داروی ضد استفراغ، روش امیدوار کننده ای برای درمان لوسمی میلوئیدی مزمن (CML)

یک داروی ضد استفراغ، روش امیدوار کننده ای برای درمان لوسمی میلوئیدی مزمن (CML)

سرطان خون میلوئیدی مزمن (CML) از تخریب سلولهای بنیادی خونساز (سلولهای بنیادی لوسمی) حاصل می شود ، در نتیجه منجر به تشکیل کنترل نشده سلولهای سفید خون خاص یا به اصطلاح گرانولوسیت ها می شود.

بنا بر کارهای تحقیقاتی در بخش سرطان پزشکی در Inselspital ، بیمارستان دانشگاه برن و دانشگاه برن بر روی شناسایی مسیرهای سیگنالینگ و مکانیسم های کنترل سلول بنیادی سرطان خون متمرکز بود، رویکرد امیدوار کننده ای در کار با متوکلوپرامید ، دارویی ضد استفراغ که معمولاً برای درمان حالت تهوع و استفراغ استفاده می شود ، فراهم شد.

مسدود کردن اختصاصی تکثیر سلولهای بنیادی لوسمی با متوکلوپرامید

 نقش دقیق مولکول سطحی CD93 در کنترل تکثیر سلولهای بنیادی لوسمی ، در ابتدا در آزمایشات حیوانی و متعاقباً در آزمایشات سلولهای بنیادی لوسمی بیماران ، مورد تجزیه و تحلیل و مستند سازی قرار گرفت. این مطالعات عملکرد تنظیمی متمایز CD93 را در سلولهای بنیادی سرطان خون نشان داد.

برای شروع ، اثر در داخل بدن در آزمایشات حیوانی مورد بررسی قرار گرفت. همچنین نشان داده شد که عملکرد کنترل فقط به سلولهای بنیادی لوسمی اعمال می شود ، نه به سلولهای بنیادی خونساز طبیعی. علاوه بر این ، نشان داده شد که متوکلوپرامید با عملکرد ضد استفراغ ، مسیر سیگنالینگ را که باعث تحریک تکثیر سلولی سلول های بنیادی لوسمی در شرایط آزمایشگاهی می شود قطع می کند و همچنین ، در آزمایشات حیوانی ، با جلوگیری از تکثیر سلول های بنیادی لوسمی ، بقا را در CML  بهبود می بخشد. این، شواهد محکمی را نشان می دهد که متوکلوپرامید همچنین ممکن است نتایج مثبتی در درمان CML در انسان نشان دهد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.