روزه داری با تغییر شکل میکروبیوتای روده ، فشار خون را کاهش می دهد

روزه داری با تغییر شکل میکروبیوتای روده ، فشار خون را کاهش می دهد

شواهد موجود نشان می دهد که اختلال در میکروبیوتای روده ، معروف به دیس بیوزیس روده ، می تواند اثرات سوئی بر فشار خون داشته باشد.

دورگان گفت استادیار بیهوشی گفت: "مطالعات قبلی در آزمایشگاه ما نشان داده است كه تركیب میكروبیوتای روده در مدلهای حیوانی فشار خون بالا ، مانند مدل SHRSP (موش دارای فشار خون بالا مبتلا به سكته مغزی) ، متفاوت از آن در حیوانات دارای فشار خون طبیعی است."

آیا دستکاری میکروبیوتای روده می تواند فشار خون را تنظیم کند؟

برای پاسخ به این سوال ، دورگان و همکارانش از تحقیقات قبلی استفاده کردند که نشان می داد روزه داری هم یکی از عوامل اصلی ترکیب میکروبیوتای روده است و هم مروج اثرات قلبی عروقی مفید است. با این حال ، این مطالعات شواهدی در ارتباط با میکروبیوتا و فشار خون ارائه نکرده اند.

محققان با همکاری مدل SHRSP دارای فشار خون خود به خود و موش های طبیعی ، دو گروه را راه اندازی کردند. یک گروه دارای موشهای SHRSP و عادی بودند که روز در میان تغذیه می شدند ، در حالی که گروه دیگر به نام شاهد ، دارای موشهای SHRSP و نرمال با در دسترس بودن مواد غذایی بدون محدودیت بودند.

نه هفته پس از شروع آزمایش ، محققان مشاهده کردند که ، همانطور که انتظار می رفت ، موش های تحت کنترل SHRSP در مقایسه با موش های کنترل طبیعی فشار خون بالاتری داشتند. جالب اینجاست که گروه موشهای SHRSP که روزانه روزه می گرفتند ، در مقایسه با موشهای SHRSP که روزه نگرفته بودند ، فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش دادند.

دورگان گفت: "سپس ، ما بررسی کردیم که آیا میکروبیوتا در کاهش فشار خون مشاهده شده در موش های SHRSP که روزه گرفته اند ، نقش دارد یا خیر."

محققان میکروبیوتای موش هایی را که روزه گرفته بودند و یا بدون محدودیت تغذیه کرده بودند ، به موشهای صحرایی عاری از میکروب پیوند زدند که از نظر خود هیچ میکروبیوتایی ندارند.

دورگان گفت: "مشاهده کردیم که در موشهای بدون میکروب که از موشهای SHRSP میکروبیوتا دریافت کردند نسبت به موشهایی که از موشهای کنترل SHRSP میکروبیوتا دریافت کرده بودند فشار خون به میزان قابل توجهی پایین تر بود." "این نتایج نشان داد که تغییرات در میکروبیوتای ناشی از روزه داری برای ایجاد اثر کاهش فشار خون در روزه داری متناوب کافی است."

منبع :sciencedaily.com
مترجم : سرکار خانم دکتر علمدار

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.