نوشیدنی های شیرین شده با قند و خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ

نوشیدنی های شیرین شده با قند و خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ

نقش نوشیدنی های شیرین شده با قند در افزایش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در زنان زیر 50 سال

مصرف نوشیدنی های قندی در دوران بلوغ و بزرگسالی با افزایش خطر همراه است. در سال های اخیر تشخیص سرطان روده بزرگ در افراد زیر 50 سال افزایش یافته است و محققان به دنبال دلایل این امر هستند. یک مطالعه جدید ارتباط بین نوشیدن نوشیدنی های شیرین شده با قند و افزایش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در زنان زیر 50 سال را نشان داده است. یافته ها نشان می دهد که مصرف زیاد نوشیدنی های شیرین در دوران بلوغ (سنین 13 تا 18 سال) و بزرگسالی می تواند خطر بیماری را افزایش دهد.

در مقایسه با زنانی که کمتر از یک وعده 8 اونسی در هفته نوشیدنی های شیرین شده با قند می نوشند ، کسانی که روزانه دو وعده می نوشند بیش از دو برابر خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را دارند ، به این معنی که این بیماری قبل از 50 سالگی تشخیص داده شده است. محققان 16 درصد افزایش خطر برای هر وعده 8 اونسی در روز را محاسبه کردند. و از سنین 13 تا 18 سالگی ، زمان مهمی برای رشد و نمو ، هر وعده روزانه با 32٪ افزایش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ قبل از 50 سالگی مرتبط بود.

کائو ، یکی از محققان این مطالعه ، گفت: "با وجود تعداد اندک موارد ، هنوز یک نشانه قوی وجود دارد که نشان می دهد مصرف قند ، به ویژه در اوایل زندگی ، در افزایش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در بزرگسالی قبل از 50 سالگی نقش دارد."

با توجه به افزایش میزان بیماری، انجمن سرطان آمریکا اخیراً سن توصیه شده برای اولین غربالگری کولونوسکوپی را به 45 سال کاهش داده است ، این میزان برای افراد در معرض خطر متوسط ​​از 50 سالگی توصیه شده است. طبق راهنما ، افرادی که دارای عوامل خطر اضافی مانند سابقه خانوادگی بیماری هستند ، باید حتی زودتر شروع شوند.

در حالی که نوشیدنی های شیرین شده با قند با افزایش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در اوایل شروع ارتباط داشتند ، برخی دیگر از نوشیدنی ها - از جمله شیر و قهوه - با کاهش خطر همراه بودند. این مطالعه مشاهده ای نمی تواند نشان دهد که نوشیدن نوشیدنی های شیرین باعث این نوع سرطان می شود یا نوشیدن شیر یا قهوه محافظ است ، اما محققان گفتند که جایگزین کردن نوشیدنی های شیرین با نوشیدنی های دیگر ، مانند شیر و قهوه ، انتخاب بهتری برای مصرف طولانی مدت است.

منبع : sciencedaily.com
مترجم : خانم دکتر علمدار

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.