ارتباطی بین مصرف شیر و افزایش کلسترول وجود ندارد

ارتباطی بین مصرف شیر و افزایش کلسترول وجود ندارد

طبق تحقیقات جدید ، مصرف منظم شیر با افزایش سطح کلسترول ارتباط ندارد.

مطالعه ای که در مجله بین المللی چاقی منتشر شده است ، سه مطالعه جمعیتی بزرگ را مورد بررسی قرار داده و نشان داده است که افرادی که مرتباً مقدار زیادی شیر می نوشند،کلسترول خوب و بد کمتری دارند ، اگرچه سطح BMI آنها از مصرف نوشیدنی های غیر از شیر بیشتر است. همچنین تجزیه و تحلیل بیشتر در مورد سایر مطالعات بزرگ حاکی از آن است که کسانی که به طور منظم شیر مصرف می کنند 14٪ کمتر در معرض بیماری کرونر قلب قرار دارند.

این مطالعه نشان داد که داشتن تنوع ژنتیکی که در افرادی که می توانند لاکتوز را هضم کنند ، روش خوبی برای شناسایی افرادی است که مقادیر بیشتری شیر مصرف می کنند.

پروفسور ویمال کارانی ، استاد تغذیه شناسی در دانشگاه ریدینگ گفت: "ما دریافتیم که در میان شرکت کنندگان با تنوع ژنتیکی که مصرف شیر بیشتری داشتند، میزان BMI و چربی بدنی بالاتر داشتند ، اما مهمتر از همه کلسترول خوب و بد پایین تر بود. ما همچنین دریافتیم که کسانی که دارای تنوع ژنتیکی هستند ، به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری کرونر قلب در آنها پایین تر است. همه اینها نشان می دهد که کاهش مصرف شیر برای جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی ضروری نیست. "

استاد کارانی گفت: "این مطالعه مطمئنا نشان می دهد که مصرف شیر مسئله مهمی در خطر بیماری های قلبی عروقی نیست حتی اگر افزایش کمی BMI و چربی بدن در بین افراد مصرف کننده شیر وجود داشته باشد. آنچه در این مطالعه یادداشت می کنیم این است که مشخص نیست چربی است یا نه محتوای موجود در محصولات لبنی که به کاهش سطح کلسترول کمک می کنند یا به دلیل عامل ناشناخته ای در شیر است.

منبع : medicalxpress.com
مترجم سرکار خانم دکتر علمدار

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.