فقدان ساعت شبانه روزی باعث افزایش تولید گلوکز در طی سرطان ریه می شود

فقدان ساعت شبانه روزی باعث افزایش تولید گلوکز در طی سرطان ریه می شود

تحقیقات جدید از دانشگاه کالیفرنیا ، ایروین نشان می دهد که چگونه تنظیم قند خون تولید گلوکز در کبد در طی پیشرفت سرطان ریه از بین می رود و چگونه افزایش حاصل از تولید گلوکز ممکن است به رشد سلول های سرطانی دامن بزند.

این مطالعه نشان می دهد که چگونه ساعت شبانه روزی تحت شرایط شبه استرس در پیشرفت سرطان ریه و بیماری مرتبط با سرطان به نام کاشکسی موثر است.

نویسنده ارشد مطالعه گفت: "تحقیقات ما نشان می دهد که یک پروتئین شبانه روزی حیاتی ، REV-ERBα ، تولید گلوکز در کبد را کنترل می کند. در طی پیشرفت سرطان ریه و به طور خاص تحت شرایط کاشکسی ، این تنظیم شبانه روزی از بین می رود و در نتیجه تولید گلوکز از کبد افزایش می یابد. ما تشخیص دادیم که تومورهای ریه قادر به ارائه نشانه های آموزنده به کبد برای افزایش تولید گلوکز ، منبع اصلی سوخت سلول های سرطانی هستند."

این تحقیق ساعت شبانه روزی را به عنوان تنظیم کننده مرکزی تولید گلوکز در طی پیشرفت سرطان ریه قرار می دهد و بینش مهمی را در مورد توسعه روشهای درمانی جدید برای هدف قرار دادن REV-ERBα برای سرکوب رشد سلولهای سرطانی فراهم می کند.

ساعت شبانه روزی، ضربان ساز بیولوژیکی ذاتی ماست که هموستاز فیزیولوژیکی را در تمام بافت های بدن حفظ می کند. در شرایط استرس ، ساعت بیولوژیکی به عنوان مکانیزمی سازگار برای حفظ هماهنگی و تعادل در سراسر بدن عمل می کند.

منبع : medicalxpress.com

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.