مصرف زیاد قهوه و خطر کاهش حجم مغز و  زوال عقل

مصرف زیاد قهوه و خطر کاهش حجم مغز و زوال عقل

در یک مطالعه بزرگ ، محققان دریافتند که مصرف زیاد قهوه با کاهش حجم کل مغز و افزایش خطر ابتلا به زوال عقل مرتبط است.محققان دریافتند کسانی که بیش از شش فنجان قهوه در روز می نوشند 53 درصد خطر ابتلا به زوال عقل در آنها افزایش می یابد.

نویسنده اصلی مطالعه گفت: "با در نظر گرفتن تمام تغییرات احتمالی ، دریافتیم که مصرف بیشتر قهوه به طور قابل توجهی با کاهش حجم مغز مرتبط است؛ در واقع ، نوشیدن بیش از شش فنجان قهوه در روز ممکن است شما را در معرض خطر بیماری های مغزی مانند زوال عقل و سکته مغزی قرار دهد."

زوال عقل یک بیماری است که بر حافظه ، تفکر ، رفتار و توانایی انجام کارهای روزمره تأثیر می گذارد. حدود 50 میلیون نفر در سراسر جهان به این سندرم مبتلا می شوند. در استرالیا ، زوال عقل با تخمین 250 نفر در هر روز دومین علت اصلی مرگ است.

سکته مغزی شرایطی است که در آن خون رسانی به مغز مختل می شود و در نتیجه باعث کاهش اکسیژن ، آسیب مغزی و از دست دادن عملکرد می شود. در سطح جهانی ، از هر چهار بزرگسال بالای 25 سال ، یک نفر در طول زندگی خود سکته می کند. داده ها حاکی از آن است که 13.7 میلیون نفر در سال جاری سکته می کنند و 5.5 میلیون نفر در نتیجه سکته مغزی می میرند.

همراه با سایر شواهد ژنتیکی و یک آزمایش کنترل شده تصادفی ، این داده ها به شدت نشان می دهد که مصرف زیاد قهوه می تواند بر سلامت مغز تأثیر بگذارد. گرچه مکانیسم دقیق آن مشخص نیست ، اما یک کار ساده که می توانیم انجام دهیم این است که بدن را هیدراته نگه داریم و به یاد داشته باشیم که کمی آب در کنار آن فنجان قهوه بنوشیم.

مصرف معمول قهوه روزانه چیزی بین یک تا دو فنجان استاندارد قهوه است. البته ، اگرچه اندازه گیری های واحد ممکن است متفاوت باشد ، اما چند فنجان قهوه در روز خوب است.

 با این حال ، اگر متوجه شدید که مصرف قهوه شما بیش از شش فنجان در روز در حال افزایش است ، زمان آن است که در نوشیدنی بعدی خود تجدید نظر کنید.

منبع : medicalxpress.com

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.