دیلتیژل Diltigel


● دیلتیژل يك دارو است که در درمان چندین بیماری مانند شقاق مقعدی، آنژین صدری، فشار خون بالا و آریتمی استفاده می‌شود.

● این دارو در کنترل آنژین وازواسپاتیک یا آنژین ناپایدار در بیمارانی که نمی‌توانند داروهای بتا-آدرنرژیک یا نیترات را تحمل کنند یا علائم بیماری آنها با این داروها کنترل نمی‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

● همچنین، دیلتیازم به صورت تزریقی در درمان تاکی کاردی فوق بطنی و کنترل موقت ضربان بطنی سریع در فیبریلاسیون دهلیزی یا فلوتر دهلیزی نیز مصرف می‌شود.

 

مکانیسم اثر

● دیلتیازم از دسته بلوک‌کننده‌های کانال کلسیمی است که معمولاً در درمان پرفشاری خون و آنژین صدری بکار می‌رود که با همین مکانیسم مهار کانال‌های کلسیمی سبب شلی اسفنکتر تحتانی مقعد شده و درد را کاهش می‌دهد.

 

موارد مصرف دیلتیژل

● شقاق مقعدی

مقدار مصرف دیلتیژل

● همیشه این دارو را طبق دستور پزشک خود مصرف نمایید و در صورت هر گونه شبهه با پزشک یا داروساز خود مشورت نمایید.


● این دارو فقط برای مصرف خارجی (پوستی) است.


● مقدار اندکی از ژل (2 تا 2.5 سانتی‌متر) را روی انگشت خود قرار دهید و به آرامی داخل و اطراف اسفنکتر مقعدی استعمال نمایید.


● دوره درمان این دارو به وضعیت بیماری شما بستگی دارد؛ ولی به‌صورت معمول 6 تا 8 هفته مصرف می‌گردد.

موارد منع مصرف

● واکنش افزایش حساسیت به دیلتیازم یا سایر ترکیبات موجود در دارو
● سندروم سینوس
● بلاک دهلیزی بطنی درجه 2 یا 3 (به استثنای افرادی که ضربان ساز بطنی دارند)
● فشار خون پایین
سکته قلبی حاد
● احتقان ریوی

 

هشدارها

● در صورتی که سابقه هرگونه واکنش غیرعادی یا آلرژیک به ژل موضعی دیلتیژل دارید و همچنین در صورت داشتن حساسیت به هر ماده دیگری مانند غذاها، مواد نگهدارنده یا رنگ‌ها، به پزشک خود اطلاع دهید.


● با توجه به جذب مقداری از دارو، موارد منع مصرف شکل خوراکی دارو برای شکل موضعی نیز ذکر می‌گردد: سندرم سینوس بیمار، بلاک دهلیزی بطنی درجه 2 یا 3 (به‌استثنای افرادی که ضربان‌ساز بطنی دارند)، فشار خون پایین، سکته قلبی حاد، احتقان ریوی.


● در بارداری توصیه نمی‌شود. در صورت بارداری یا تصمیم به باردار شدن حتماً قبل از مصرف دارو به پزشک خود اطلاع دهید.


● در صورت شیر دادن به کودک در حین مصرف دیلتیژل، با پزشک خود مشورت کنید. توصیه می‌شود در صورت ادامه مصرف این دارو شیر خود را به کودک ندهید.

نکات قابل توصیه

● اگر هم‌زمان با داروی دیلتیژل، هر دارویی حتی داروهای بدون نسخه، گیاهی یا مکمل ویتامینی یا مکمل غذایی را مصرف می‌کنید یا اخیراً مصرف کرده‌اید، به پزشک یا داروساز اطلاع دهید.


● در صورت داشتن هر نوع بیماری قلبی، بیماری به نام پورفیریا، هر مشکل کبدی یا کلیوی، افسردگی، نیاز به جراحی که در آن داروی بیهوشی نیاز باشد، مشکلات دستگاه گوارش و دیابت، پزشک خود را مطلع سازید.


● دارو را کاملاً مطابق تجویز پزشک مصرف نمایید.

 

مصرف در بارداری

● در بارداری توصیه نمی شود.

● در صورت بارداری یا تصمیم به باردار شدن حتما قبل از مصرف دارو به پزشک خود اطلاع دهید.

مصرف در شیردهی

● در صورت شیر دادن به کودک در حین مصرف این دارو، با پزشک خود مشورت کنید.

● توصیه می شود در صورت ادامه مصرف این دارو شیر خود را به کودک ندهید.
"داروهای معرفی شده و مشاوره دارویی به معنای تجویز نمی باشند. لطفا پیش از مصرف هر دارویی با پزشک مشورت کنید."

بنر مشاوره دارویی
 
برای دسترسی به کانال های شرکت خدمات دارویی رضوی بر روی پیام رسان مدنظر کلیک کنید:

🟣 اینستاگرام 🟡 لینکدین 🔵 تلگرام 🟠 ایتا 🟢 بله

نظر خود را درباره خدمات ما بگویید:

لینک نظرسنجی
 

پرسش از دکتر داروساز


سوالات کاربران
    • میلاد | 1403/01/28

      سلام و عرض ادب من ۱۲ سال پیش هموروئد عمل کردم. دو سالی بود که دو تا زاعده کوچیک کنار معقدم ایجاد شده بود که هر از چند گاهی متورم میشد و میترکید مقداری سفیدی میاد بیرون. الان یه چهاروزیرکه دیواره معقدم به شدت متورم شده . و درد شدیدی داشتم ولی بیرون زدکی و خونریزی ندارم. دکتر دیلتیازم و زینک اکسید و قرص سیبرو و متونیدازول تجویز کرد ولی گفت باید اندسکوپی و‌کلوسکوپی انجام بدی. وبعدم باید فیستولات عمل شه. با توجه به اینکه تا الان مشکل خاصی نداشتم به نظرتون عمل لازمه؟

      پاسخ دکتر طهورا رضائی:

      با سلام و درود درمورد لزوم در انجام عمل جراحی باید پزشک متخصص شما نظر بدهند . 


    • علیرضا | 1402/12/26

      سلام.دکتربنده حدود1ساله درروسوزش درناحیه مقعددارم قبلابدون خونریزی ولی للان مواقعی همراه باخونریزی.بدون تجویزپزشک پماددلتیژل مصرف میکردم وخوب بودالان هرچی مصرف میکنم جواب نمیده.دکترگوازش هم رفتم میگه بایدکولونوسکپی بشی منم قبول نکردم.البته دکترگوارش به حرفهای من توجه نکردومعاینه ای هم انجام ندادفقط گفت نوبت ازمنشی بگیربیامطب براکولونوسکپی.ممنون میشم راهنماییم کنید

      پاسخ دکتر طهورا رضائی:

      سلام. در این مورد بدون معاینه و یا طبق صلاحدید پزشک بدون تست های تشخیصی نمیتوان با قطعیت پاسخ داد. 
      در حال حاضر سعی کنید برون روی خود را با رژیم غذایی مناسب در حد تعادل حفظ کنید الهال یا یبوست هر دو میتواند ضایعات مقعدی را تحت تاثیر قرار دهد. درصورت ادامه ی خون ریزی مجددا به پزشک مراجعه کنید.


    • حسین | 1402/12/19

      سلام من چند سالی هست که هموروئید دارم ومدتی هست بعد دفع بوی افونت از مقعد دارم راهنمایی کنید

      پاسخ دکتر طهورا رضائی:

      با سلام لطفا جهت معاینه به پزشک مراجعه کنید در صورت عفونت مقعد ممکن است دچار عود مجدد و یا بدتر شدن زخم و افزایش درد ناحیه شوید. درصورت عفونت درمان آنتی بیوتیکی باید دریافت کنید و درمان های معمول هموروئید جوابگو نمی باشد


    • مناقشه | 1402/12/06

      با سلام اثربخشی ژل دیلتیازم طی چند ساعت می‌باشد و مدت زمان استفاده از ژل تا چند روز می‌باشد ممنون

      پاسخ دکتر طهورا رضائی:

      با سلام. اثر بخشی فوری ژل دیلتیازم برای موارد حاد در طی همان روز استفاده معمولا مشاهده میشود مدت زمان آن بستگی به شدت و نوع مشکل فرد دارد. برای درمان شقاق ، با مشورت پزشک ، تا 2الی 3 ماه مصرف توصیه میشود.


    • مینا | 1402/11/23

      باسلام ، دکتر من، به دلیل احساس سوزش کم بعد از اجابت مزاج در داخل مقعدم،حدود چند هفته رکتول استفاده کردم.بعدبه دلیل التهاب داخل مقعدم به دلیل استفاده از کرم موبر، دکتر گوارش 2 هفته به من شیاف مزالازین داد، الان خداروشکر بهترم و التهاب ندارم دیگه و شیاف تمام شد. بعد با یک جراح صحبت کردم تلفنی و یک روز دیلتیازم ژل استفاده کردم، اولش خوب بود و درد بعد از اجابت مزاج را انداخت، ولی چند ساعت بعدش دچار درد مقعد شدم.من قبل از استفاده از این پماد ، هیچ وقت درد مقعد نداشتم. روزهایی که اجابت مزاج ندارم اصلا مشکلی ندارم. الان برای درد یا احساس خفیف بعد از اجابت مزاج چه استفاده کنم؟

      پاسخ دکتر شیعه زاده:

      با درود فراوان
      ممکن است به علت یبوست و زخم درمان نشده در ناحیه مقعد این وضعیت ایجاد شده باشد و مستقیما به ژل مرتبط نباشد. در هر صورت برای کاهش درد و سوزش می توانید از شیاف آنتی همورویید استفاده کنید. در موارد شدید مسکن های خوراکی نیز ممکن است در کاهش درد موثر باشند.
      باحترام


    • شیوا | 1402/11/17

      سلام و درود بر شما عزیزان زحمت کش من تقریبا ۲ ساله درگیر شقاق هستم این سری دکتر ژل دیلتیازم تجویز کرده با توجه به اینکه زخم داخل معقد هست خواستم بدونم که لازمه از اپلیکاتور واسه داخل معقد استفاده کنم یا همون بیرون رو بزنم؟

      پاسخ دکتر شیعه زاده:

      با درود فراوان
      بله نیازی به اپلیکاتور نیست و در ناحیه خارجی و قسمت داخلی مقعد قابل استفاده است
      بااحترام


    • اناشید | 1402/11/14

      سلام و درود . من سه ماهه درگیر شقاق هستم بر اثر یبوست. تقریبا تمام پمادهای موجود رو امتحان کردم از جمله باریج رکتول الفا و... یک هفته هست از دیلتیازم استفاده میکنم دوروزه خیلی بهترم . آیا امیدی هست با این ژل من کاملا خوب شم؟ سوال دیگه اینکه از ترس عود دوباره شبی دو قاشق لاکسی ژل میخورم کی میتونم قطعش کنم؟ ممنونم ازتون

      پاسخ دکتر شیعه زاده:

      با درود فراوان
      بله ژل دیلتیازم درمان کننده شقاق محسوب می شود. فعلا ملین خود را ادامه دههید تا فاز حاد بیماری طی شود.  پس ازان سعی کنید با تغییر رژیم غذایی و افزایش فعالیت بدنی با یبوست به طور طبیعی مبارزه کنید 
      بااحترام


    • مینا | 1402/11/06

      با سلام من با توجه به حرف دکتر روده تحریک پذیر دارم و اکثرا اسهال میشم الان چند وقتیه احساس سوزش در مقعدم دارم و بیرون زدگی و حین خشک کردن با دستمال یکم خونی میشه الان دکتر بهم شیاف رکتوساپ داده و پماد دیلیتژل ولی چند ساعت بعد از شیاف اسهال میشم این طبیعیه ؟

      پاسخ دکتر شیعه زاده:

      با درود فراوان
      بله کلا استفاده از شیاف به دلیل پایه روغنی می تواند باعث اسهال شود و جای نگرانی نیست.  در صورت تداوم وضعیت دارو دارو را ادامه ندهید
      بااحترام


    • عبدالله | 1402/11/04

      خارش مقعدی دارم دکتر .. پماد دیلتیازم مفید هست یا نه. در صورتی که اصلا به دکتر مراجعه نکردم.پیشنهاد دوستانم بود که از این پماد استفاده کنم ایا موثر هست.؟

      پاسخ دکتر شیعه زاده:

      با درود فراوان
      این ژل برای درمان شقاق مقعد مفید است. فعلا از پماد انتی همورویید استفاده کنید. برای تشخصی علت خارش لطفا به پزشک مراجعه نمایید
      بااحترام


    • سحر | 1402/11/02

      سلام وقتتون بخیر باشه ژل دیلتیازم رو روی زخم شقاق بیرونی هم باید بزنیم؟ یا فقط اطراف مقعد باید استفاده بشه؟

      پاسخ دکتر شیعه زاده:

      با درود فراوان
      متوجه منظور شما نشدم. اما به طور کلی دیلتیازم برای درمان شقاق مقعد به کار می رود
      با احترام


    • حسین | 1402/10/30

      سلام تقریبا سه هفته پیش دوزائده گوشتی در ناحیه مقعدم بوجود آمدش الانم هم ۳ روز هستش یه چیزی شبیه کیست هم کنارش بوجود امده که خیلی درد داره رفتم دکتر گوارش پماد دیلتیزل و کپسول دوکسیوم۵۰۰ تجویز کردن ولی بعد ۳روز مصرف همچنان درد دارم باید چیکار کنم

      پاسخ دکتر شیعه زاده:

      با درود فراوان
      با توجه به بروز فیستول و فیشر در ناحیه مقعد،  درمان شما نیاز به صبر و شکیبایی دارد.  دارو ها را مطابق دوز تجویز شده مصرف کنید.  برای کاهش سوزش ممکن است فراورده های آنتی همورویید (شیاف یا پماد) موثر واقع شوند. فقط از دستشویی فرنگی استفاده کنید. 


    • امین | 1402/10/28

      سلام خسته نباشید دکتر من تقریبا یک ماه پیش یک دونه ریز در اطراف مقعد درامده بود که رفتم دکتر به من پماد دیلتیژل و قرص مترونیدازول و پنتومید تجویز کرد یک ماهی میشه از پماد استفاده میکنم دونه کاملا رفع شده ولی در اطراف مقعد دچار خارش شدم و میسوزه چیکار باید بکنم

      پاسخ دکتر شیعه زاده:

      با درود فراوان
      خارش یک علامت کلی است و می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در صورتیکه با مصرف شیاف یا پماد های التیام بخش مانند آنتی هموروئید مشکل رفع نشد مورد را با پزشک خود مطرح نمایید
      با احترام


    • جواد | 1402/10/25

      سلام و عرض ادب همسر من برای بار سوم هموروییدکتومی انجام داده ، ۱۰ روز از عمل آخر میگذره ، ولی درد بسیار شدید و بیرون زدگی جزئی بعد از دفع داره ، یبوست نداره ،بعد دفع اکسی کدن ، سلیک سیب و استامینوفن میخوره خیلی ترسیده که دردش خوب نشه به نظرتون خوب میشه این وضعیت؟

      پاسخ دکتر شیعه زاده:

      با درود فراوان
      نکات قابل توجه
      ۱.در صورتیکه کاملا دستورات پزشک را از جمله مصرف آنتی بیوتیک و داروهای کمک کننده به التیام زودتر زخم را، اجرا کرده اید و ویزیت مجدد بعد از عمل نیز رضایت بخش بوده است نگران نباشید.  هر چند نیاز به صبوری و دقت در دفع وجود دارد اما در صورت عدم وجود یبوست مجدد بهبود حاصل خواهد شد. 
      2. در صورتیکه درد قابل تحمل است بهتر است اکسی کدون را طولانی مدت ادامه ندهند.  احتما بروز یبوست با این دارو مطرح است. 
      3.از فراورده های موضعی التیام دهنده مانند آنتی همورویید مرتبا استفاده نمایند

      با احترام


    • زهرا | 1402/10/19

      سلام وعرض ادب آقای دکتر بنده یکسال ونیم پیش شقاق و پارگی وزخم داشتم وبا توجه به اینکه ماهها طول کشید و درد شدیدداشتم مجبور به عمل شدم .در ضمن چند ساله مشکل روده ام دارم قرص مزالازین هم مصرف میکنم واکثر مواقع دفع بدی دارم چون مدفوع پشت مقعد گوله وجمع میشه وباعث دفع سخت میشه که همین مسئله باعث شده مجددا پاره بشه ودفع دردناک شود .ممنون میشم ی راهکار بدین . در حال حاضر بغیر از مزالازین قرص مترونیدازول وپماد دیلیتیازم ودارم استفاده میکنم با سپاس فراوان

      پاسخ دکتر شیعه زاده:

      با درود فراوان
      شما دیلتیازم را به درستی برای درمان شقاق استفاده کرده اید اما تا زمانی که یبوست و مشکل دفع شما درمان نشود هیچ کدام از داروهای التیام بخش درمان قطعی ایجاد نخواهند کرد.  بهتر است با متخصص مربوطه در این زمینه مشورت کنید تا از ملین ها بر حسب شرایط جسمی شما تجویز نمایند. 


    • شهرام. | 1402/10/01

      سلام دکتر من مدتهاست ک ازهمورویید رنج میبرم .سه روز پیش دکتر رفتم بمن شربت مگنی میلک .کپسول سلبوتک ۱۰۰ .شیاف آنتی همورویید ۱۰ .ژل دیلتیژل.و رکتال گیاهی دادن مصرف کردم .داخل مقعدم دوتا توده سفت بود ک یکیش بعد مصرف کوچک و بیرون میاد و خونریزی دارم خیلی و اون یکی دیگه مانع خروج مدفوع شده .و شکم درد سوزش و ...دارم چه کنم

      پاسخ دکتر شیعه زاده:

       

      درود بر شما همراه گرامی

      سپاس از حسن اعتماد شما

      مسائلی مانند همورویید و فیشر همان طور که اشاره کردید مشکلات مزمنی هستند که درمان آن ها هم نیازمند صبوری و زمان کافی است. با توجه به این که ۳ روز است داروهای خود را شروع کرده اید هنوز زمان چندانی برای مشاهده اثرات آن ها نگذشته است. هر چند مساله عدم دفع امری جدی است و در صورتی که با مصرف مایعات فراوان، سبزیجات و میوه جات، غذاهای ملین، روغن های گیاهی و پیاده روی زیاد همچنان دفع نداشتید به پزشک خود مراجعه نمایید. در غیر این صورت با ادامه درمان و اقدامات حمایتی از شدت علایم کاسته خواهد شد.

      با آرزوی سلامتی


    • سلام حبیب | 1402/05/30

      سلام دکتر مدتی است که موقع دفع خونریزی دارم و احساس میکنم زخم شده از پماد آنتی فیشر بآرنج استفاده میکنم از دارو دیگر برای آسم وپولیپ بینی استفاده میکنم راهنمایی کنید سپاس فراوان از شما

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      با سلام لطفا لیست داروهای مورد استفاده را ذکر کنید


    • حدیث | 1402/05/25

      سلام وقتتون بخیر من دو سال پیش شقاق داشتم ولی کم بود دکتر پماد venoplant و پماد دیلتیژل و شیاف آنتی هموروئید برام نوشتن کامل برطرف شد الان دوباره احساس میکنم شقاق برگشته می خواستم ببینم دوباره این داروها رو مصرف کنم مشکلی نیست؟ وبه چه صورت باید مصرف بشن یعنی چند بار در روز مصرف بشن؟ میگن که کپسول روهموین هم خیلی خوبه درسته؟

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      با سلام قبل از همه شما باید مراقب باشید تا با مصرف آب و میوه و سبزی از یبوست پیشگیری کنید
      شیاف آنتی هموروئید یک بار در روز، ژل دیلتیازم دو بار در روز، کپسول رو همورین یک ساعت قبل غذا دو عدد و یک ساعت قبل شام دو عدد مصرف کنید
      و البته در اولین فرصت برای معاینه به متخصص گوارش مراجعه کنید


    • سجاد | 1402/05/23

      باسلام وتشکر بابت حوصله در جواب به سوالات من سرطانmm دترم و حدود ۶ماهه پیوند مغز استخوان شدم تو این مدت تقریبا اسهال دارم البته قرص لنا لیدوماید هم مصرف میکنم الان معمولا سه چهار روز یه با دفع دارم دفع من از سفت شروع میسه تا اسهال ابکی و درحین درد وتا ۸تا ده ساعت بعد از دفع درد شدید دارم جوزی که اصلا نمیتونم بشینم زندگیم مختل شدن رفتم دکتر گفتن شقاق داری پماد دیلتیژل و شربت باکسی ژل یرام نوشتن البته هنوز استفاده نکردم نظر شما پزشک محترم چیه

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      با سلام با توجه به داروی مورد استفاده شما، درمان با تداخل پایین ،همین دیلتیژل و لاکسی ژل است


    • رمضان | 1402/05/19

      سلام خسته نباشید دکتر پماد ی به من داده دیلتیازم ۲ درصد استفاده ان داخل مقعد یا بیرون مقعد جواب

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      با سلام این ژل را در ناحیه مقعد موضعی استفاده کنید


    • عبدالله | 1402/05/08

      با عرض سلام ! من یکطرف مقعدم ( بیرون از مقعد کنار راست ) به اندازه یه گردو بیرون زده خیلی درد دارد و دوکتور به من پماد دیلتیژل داد. حال روز 2 بار استفاده میکنم. اما اگر روز 3 بار استفاده کنم به خاطر زود بهبود یابم،اشکال ندارد؟

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      با سلام خیر مصرف دو بار در روز کافی است . از کپسول رو همورین به صورت دو عدد یک ساعت قبل ناهار و دو عدد یک ساعت قبل شام استفاده کنید البته به شرطی که باعث اسهال یا یبوست برای شما نشود


    • جعفری | 1402/04/23

      سلام، خسته نباشید. من الان حدود نه ساله که هموروئید دارم، و دیروز متوجه یه برجستگی سفید در عرض معقدام شدم، آیا این شقاق است و می توان از پماد دیلتیژل استفاده کرد؟؟

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      با سلام در این خصوص نمی توان با قطعیت نظر داد ممکن است ضایعات عروقی هموروئید باشد و یا تگ پوستی شقاق
      به همبن دلیل باید معاینه شوید


    • زهرا | 1402/04/17

      سلام من بچه شیر میدم و از دیلتیژل استفاده کردم و موقع معاینه یادم نبود ب پزشک بگم بچه شیر میدم الان چیکار کنم ممنون میشم جواب بدین

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      با سلام خیر مشکلی ندارد مصرف آن را ادامه دهید


    • محمود | 1402/04/16

      سلام. من طبق نظر ی جراح هم شقاق دارم و هم بیرون زدگی و همورویید. ژل دیلتیزیم استفاده میکنم و هر چی مربوط به شل شدن مزاج. اما کمی خونریزی همچنان وجود دارد بعلاوه بیرون زدگی و سوزش بعد اجابت مزاج. آیا میتونم هم زمان با دیلتیازیم از شیاف مقعدی ام جی باریج برای همورویید هم استفاده کنم؟ اگر این ترکیب به من کمک میکند؟

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      با سلام از داروخانه کپسول روهمورین تهیه کنید و یک ساعت قبل ناهار دوعدد و یک ساعت قبل شام دو عدد مصرف کنید


    • یمینی | 1402/04/14

      سلام وقت بخیر ببخشید ژل دیلتیازم رو نمیدونستم چند روز بیرون از یخچال بوده ولی تغییری نکرده رنگ و حالت اش خواستم بدونم قابل استفاده هستش یا خیر؟

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      با سلام اگر رنگ و بو و قوام ژل تغییر نکرده و در دمای بالا نگه داری نشده قابل استفاده است


    • نویدصابری | 1402/03/10

      سلام من فیشر مقعدی دارم و دکتر برام پماد دیلتیژل تجویز کردن وقتی میزنم از ناحیه مقعدی شروع به خارش میکنه آیا طبیعیه یا نه دیگه نزم ممنون میشم جواب بدید

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      با سلام خیر مشکلی ندارد به مصرف آن ادامه دهید


    • پوریا همتیان | 1402/02/29

      با سلام من قرص پرانول مصرف میکنم میتونم از پماد دیلتیژل استفاده کنم؟ ممنون میشم پاسخ بدید.

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      با سلام خیر بدون تجویز پزشک نمی توانید این دو را باهم مصرف کنید احتمال تداخل وجود دارد


    • علیرضا | 1402/02/15

      سلام من دچار فیشر شدم،دکتر بهم پماد دیلتیژل رو پیشنهاد داد ولی گفت هم بیرون مقعد بمال هم با انگشت بده داخل،حالا میخوام بدونم ک میتونم با اپلیکاتور این کارو انجام بدم چون با انگشت سخت هست

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      باسلام خیر از اپلیکاتور استفاده نکنید


    • مرصاد | 1402/02/12

      سلام من پرانول استفاده میکنم با کرم دلتیژل میشه هم زمان استفاده کرد یا نمیشه ممنون میشم جواب بدین

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      با سلام بله این دو باهم تداخل دارند


    • بانو | 1402/01/18

      سلام وقت بخیر. من چند سال پیش بعد از ایمان دچار شقاق شدم خونریزی خیلی شدید بود از دیلتیژل هم استفاده کردم خوب شد الان مقعدم گوشت اضافه آورده درد ندارم فقط موقع دفع مدفوع مشکل دارم مدفوعم کامل دفع نمیشه. گوشت اضافه نمیزاره تخلیه کامل انجام بشه باید چیکار کنم نمیخام عمل کنم

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      با سلام به احتمال زیاد ضایه مربوطه تگ است و بی خطر است البته حتما باید معاینه شوید


    • انسیه | 1402/01/05

      واقعا متشکر از پزشکای محترمتون که اینقدر دقیق و باحوصله پاسخگوی سوالات بودند ⚘️⚘️⚘️

      پاسخ دکتر داروساز:

      ممنون از شما 


    • سارا ن | 1401/12/17

      با سلام.من حدود ٧-٨ ساله كه يك زائده كوچك از مقعدم بيرون بود اما دردي نداشتم.بعد از ٢ روز يبوست دچار سوزش و درد و خونريزي شدم.احساس ميكنم يك زائده ديگه هم اضافه شده،خونريزيم قطع شد اما متاسفانه درد به خصوص هنگام و بعد از دفع امانم رو بريده و حتي تكون خوردن و به دنبالش منقبض شدن مقعد هم برام سخته،از پماد ركتول و قرص سيلاكس استفاده كردم. از اين پماد ميتونم استفاده كنم؟قرص سيلاكس عوارض نداره؟ متاسفانه به دليل درد فعلا از معاينه هم وحشتناك دارم

      پاسخ خانم دکتر حسن پور:

      با سلام شرایطی که فرمودید حتما نیاز به معاینه پزشک دارد و ممکن است خطرناک باشد. به فوق تخصص گوارش مراجعه کنید.


    • پویا | 1401/01/11

      با سلام سخته نباشید..من بعلاوه همورویید فیشر و زخم مقعد دارم رفتم دکتر پماد دیلتیژل و لیدوکائین و پودر های نرم کننده مدفوع تجویز کرد..الان یک هفته هست استفاده میکنم ولی هیچ تغیری نکرده آیا باید جراحی بشم؟؟

      پاسخ خانم دکتر حسن پور:

      با سلام کرم‌های گیاهی رکتول و آنتی فیشر میتواند در کنار داروهای تجویز شده به شرایط شما کمک کند. اگر داروها پاسخ مناسبی ایجاد نکنند معمولا راه بعدی جراحی است که تصمیم انجام آن با پزشک متخصص است.


    • خدیجه خلیلی | 1401/01/06

      سلام من دوساله که وباسیل دارم واز پشتم زده بیرون ولی خون ریزی ندارم بعضی وقتا که یوبوست دارم ازیت میشم چه کار کنم

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      با سلام حتما باید به متخصص گوارش مراجعه کنید تا نوع ضایعه مشخص شود


    • فرمند | 1400/12/26

      سلام وقت بخیر. ببخشید دلتیژل اگه یه روز خارج از یخچال بمونه خراب میشه ؟ آخه روش نوشته حتما یخچال اشتباها و سهوا یک روز بیرون از یخچال مونده

      پاسخ خانم دکتر حسن پور:

      با سلام اگر ظاهر فرآورده تغییر محسوسی نکرده است، مشکلی نیست می‌توانید ژل را مصرف کنید اما بعد از یک ماه باید باقیمانده دارو را دور بریزید. (نگهداری این ژل خارج از یخچال باعث می‌شود تاریخ انقضای آن به 28 روز تقلیل یابد)


    • الینا | 1400/12/25

      با سلام. من هموروئید خفیف و شقاق دارم. ژل دلتیژل استفاده کردم. اول خیلی سوزوند مقعدم رو بعد هم خارش شروع شد. اما بعد از نیم ساعت سوزش تموم شد و خارش هم کم شد. میخواستم بدونم طبیعیه یا ممکنه اسیب بزنه. و اینکه من خونریزی نداشتم از اولش، ممکنه این ژل باعث بشه خونریزی پیدا کنم؟

      پاسخ خانم دکتر حسن پور:

      با سلام این علائم میتواند از عوارض دیلتیازم باشد و اگر شدید نیست مشکلی ایجاد نمیکند. خونریزی از عوارض این دارو ذکر نشده است.


    • آرش آرشی | 1400/12/23

      سلام.من آلرژی گرفتم و عطسه زیاد داشتم.رفتم دکتر دارو داد.که باعث یبوست شد و دچار زخم مقعد شدم.حالا سه تا گوشت کوچیک کنار مقعدم اومده.هر وقت هم برا دفع میرم سوزش و خونریزی خیلی کم دارم.ولی بعد از دفع یه مدت درد دارم به طوری که نمیتونم زمین بشینم.الان دو هفتس اینجوری هستم.پماد رکتول و آنتی فیشر هم زدم اصلا خوب نمیشه.به نظر شما عمل لیز کنم یا با پماد خوب میشه.بهترین پماد چیه مصرف کنم

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      باسلام حتما پزشک باید ضایعه گفته شده را معاینه کنند تا آن زمان کپسول روهمورین مصرف کنید به این صورت: یک ساعت قبل ناهار دوعدد یک ساعت قبل شام دوعدد
      البته در صورت ایجاد اسهال مصرف آن را قطع کنید


    • مجید | 1400/12/14

      سلام من از این پماد زدم انگار اتیش گرفتم علتش چیه درد بی ساقه هم گرفتم

      پاسخ خانم دکتر حسن پور:

      با سلام احتمالا بدن شما به این ژل حساسیت نشان داده است بهتر است دارو را قطع کنید و به پزشک معالج خود اطلاع دهید.


    • فائزه | 1400/11/20

      سلام مجدد و خسته نباشید. من حدود دو هفته ژل دیلتیازم رو دارم استفاده میکنم اما این چن روز اخیر مقعدم درد های خوشه ای داشته ای یعنی یهو بشدت درد میگرفت و باز اروم میشد. این علامت نشانه ی بهبوده یا اینکه داره وخیم تر میشه؟ و مصرف ژل دیلتیازم رو تا چن وقت باید ادامه بدم؟

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      با سلام تا 8 هفته مصرف ایین ژل را ادامه دهید و در کنار آن کپسول روهمورین یک ساعت قبل ناهار 2 عدد باهم و یک ساعت قبل شام دو عدد باهم مصرف کنید


    • فائزه | 1400/11/06

      سلام خسته نباشید من حدودا سه روز درد مقعد داشتم. بدون هیچگونه خون ریزی. اما الان خیلی بهتر شده مقعدم و خیلی کم پیش میاد درد داشته باشه دکتر برام دیلتیازم نسخه کرد اما از وقتی دیلتیازم استفاده میکنم حس میکنم دوباره اون ناحیه حساس شده و درد داره بنظرتون دیگه ادامه ندم دیلتیازم رو؟ و بنظرتون میشه ک خود به خود حل بشه مشکلم بدون اون دارو

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      با سلام مصرف ژل دیلتیازم را ادامه دهید. و در کنار
      آن کپسول روهمورین مصرف کنید. همچنین در طول روز مایعات زیاد و میوه و سبزیجات مصرف کنید


    • مژگان | 1400/11/06

      من پماد دیلتیژل مصرف میکنم که بعداز پماد سوزش دارم یعنی به پماد حساسیت دارم یا عادیه

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      با سلام اگر در ظاهر پوست محل مورد استفاده تغییری به وجود نیامده می توانید مصرف آن را ادامه دهید


    • محمدهستم | 1400/10/29

      سلام و خسته نباشید بنده ناحیه مقعدم درد دارم بعد از اجابت مزاج و گاهی هم در طول روز هنگام نشستن احساس درد و خارش داره دکتر برام شیاف مزالازین شرکت ابوریحان نوشته خاستم بدونم ایا مصرفش بد نیست جست و جو کردم عوارض بدی داشت انگار ؟مزالون بعلاوه دیلتیژل بعلاوه لیدوکایین نوشتند

      پاسخ خانم دکتر حسن پور:

      با سلام این دارو در شرایط التهاب روده تجویز میشوند و در صورتی که توسط پزشک برای شما تجویز شده حتما فواید دارو بیشتر از عوارض آن بوده است بهتر است به پزشک خود اعتماد کرده و دارو را طبق دستور ایشان مصرف کنید.


    • پروین فروزان | 1400/10/28

      من عمل مینی بای پس انجام دادمسه ماهپیش الان مشکل همورویید وابسه مقعدی پیدا کردم واز دیلتیژل استفاده میکنم ضرری ندارد

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      با سلام اگر ضایعات گفته شده را پزشک معاینه کرده اند و برای شما ژل دیلیتیازم تجویز کرده اند خیر مشکلی ندارد


    • محمد | 1400/10/18

      سلام برای درمان شقاق مقعدی پزشک بهم دیلتیژل داد ولی گفت باید با اپلیکاتور وارد مقعد کنی و اپلیکاتور رو تا انتها فرو کنی، آیا این روش مصرف دیلتیژل و برای داخل مقعد مناسب هست؟ چون روش نوشته استعمال خارجی و غیر مخاطی.

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      با سلام خیر این روش برای دیلیتیژل صحیح نیست ولی اگر متخصص معالجتان تاکید بر این روش دارند ارجح نظر ایشان است


    • یاسی | 1400/10/16

      سلام دکتر ب من دیلتیژل داد فقط یک بار استفاده کردم آن ناحیه ب شدت ورم کرد همراه با خارش شدید دکتر جایگزینش آنتی فیشر دادن ک البته من قبل از اون استفاده میکردم ک کمتر شد ولی خوب نشد در ضمن من مشکلم روده تحریک پذیره و روده هام خیلی هم فعالن و مشکل یبوست ندارم دکتر برام لاکسی ژل تجویز کرده ک من با توجه ب این ک یبوست ندارم میترسم مصرف کنم و بدتر بشم لطفا راهنماییم کنید ممنونم

      پاسخ خانم دکتر حسن پور:

      با سلام این دارو معمولا برای یبوست تجویز میشود، به فوق تخصص گوارش مراجعه بفرمایید.


    • حمزه | 1400/10/13

      سلام خسته نباشید من قرص آمی تریپتیلین ۲۵مصرف میکنم شبی یک عدد . آیا تاثیری روی پماد دیلیتیژل که استفاده میکنم داره. یعنی هر پماد میزنم هم قرص آمی میخورم خواستم بپرسم مشکلی پیش نمیاد

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      با سلام خیر تداخلی ندارند البته در صورتیکه آمی تریپتیلین برای شما مشکل یبوست ایجاد کرده است حتما مصرف مایعات و میوه و سبزی را افزایش دهید


    • اسماعیل | 1400/10/02

      سلام متارول و آ اس آ مصرف می کنم می تونم این پماد را استفاده کنم

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      با سلام خیر مشکلی ندارد به مدت دو ماه حداکثر مصرف کنید


    • احمد | 1400/09/23

      پماد معادل دیلتیژل کدام است اگه چند نوع پماد که معادل دیلتیژل باشد معرفی نمائید ممنون میشم

      پاسخ خانم دکتر حسن پور:

      با سلام این دارو متاسفانه معادل ندارد، در صورتی که مشکل شما شقاق است میتوانید از کرم گیاهی آنتی فیشر استفاده نمایید.


    • احمد | 1400/09/22

      در محل زندگی ام دیلتیژیل یافت نمیشه پماد معادل آن چیست میشه چند نوع پماد معادل دیلتیژیل را بنویسید ممنون میشم

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      با سلام می توانید به داروخانه مراجعه کنید تا داروی ترکیبی ساخت داروخانه را برای شما بسازد. از کپسول روهمورین هم می توانید استفاده کنید


    • سبحان | 1400/09/04

      سلام.چند روزه داخل مقعد دچار برجستگی درد ناک شده وخونریزی وسوزش دارم .دیلیتژل هم مصرف کردم بهتر نشده چکار کنم

      پاسخ خانم دکتر حسن پور:

      با سلام بهتر است توسط پزشک معاینه شوید تا تشخیص صحیح گذاشته شود. فعلا تا زمان مراجعه به‌ پزشک برای تسکین درد می‌توانید از پماد آنتی هموروئید استفاده نمایید.


    • علی | 1400/09/01

      سلام .برای هموریید درجه‌ یک وشقاق پماد رکتول خوبه،یاچیز دیگه مصرف کنم.چون درد وسوزش وخونریزی دارم.باتشکر

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      با سلام کپسول روهمورین برای شما مناسب است البته بهتر است ابتدا به پزشک مراجعه کنید تا ضایعه ی موردنظر معاینه شود و نوع آن مشخص شود


    • جعفر | 1400/08/30

      سلام.مدت پنج ماه پیش عمل شقاق انجام دادم وبعداز یکماه خوب شدم.ولی چند روز پیش دچار یبوست شدم وچند قطره خون خارج شد وکمی درد دارم وسوزش .چه کار باید انجام بدم.باتشکر

      پاسخ خانم دکتر حسن پور:

      با سلام ابتلا به یبوست وضعیت بیماری شقاق را تشدید می‌کند، مصرف مایعات فراوان و رژیم غذایی سرشار از فیبر(میوه و سبزی) و در صورت نیاز استفاده از داروهای ملین مثل شیاف گلیسرین از بروز یبوست جلوگیری می‌کند. ضمنا کرم گیاهی آنتی فیشر سوزش ناشی از شقاق را تسکین میدهد.


    • عباس | 1400/08/25

      سلام وقت بخیر خسته نباشید چند سال میشه وقتی دستشویی میرم وقتیکه تموم میشه خون میاد وبه حالت اولیه برنمیگرده یکی دوساعت دردداره لطفاً دکتر جان راهنمایی بفرمایید متشکر

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      با سلام می توانید از کپسول روهمورین(1 ساعت قبل ناهار و شام دوعدد باهم) تا زمان مراجعه به پزشک و معاینه استفاده کنید. البته در صورت ایجاد یبوست یا اسهال بعد از مصرف روهمورین آن راقطع کنید


    • محمد | 1400/08/18

      من شب قبل از طب کار از پماد دلیتژل استفاده کردم. تنها آزمایش خون انجام شد. ممکن است در نتیجه آزمایش تاثیری بگذارد چون پماد ممکن است از طریق پوست جذب شود. لطفا کمک کنید آزمایش های آنزیم های کبدی بودن، alp و hcm و هپاتیت a,b,c ، آزمایش csa تری‌گلیسیرید و ایدز

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      با سلام خیر دیلتیازم موضعی با این آزمایش تداخلی ندارد


    • محمد | 1400/08/17

      من شب قبل از طب کار از پماد دلیتژل استفاده کردم. تنها آزمایش خون انجام شد. ممکن است در نتیجه آزمایش تاثیری بگذارد چون پماد ممکن است از طریق پوست جذب شود. لطفا کمک کنید

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      با سلام لطفا قید بفرمایید چه آزمایش خونی قرار است انجام شود


    • ناصر | 1400/07/19

      سلام خسته نباشین من قرص پرو پرانولول مصرف میکنم ودکتر برای شقاق بهم پماد دیلتیازم تجویز کرده .. ایا این پماد با این قرص تداخل دارند

      پاسخ آقای دکتر عظیمی نیا:

      سلام. وقت بخیر
      خیر. تداخلی با هم ندارند.


    • هادی | 1400/07/01

      سلام من حدود ده روز پیش بواسیر داشتم پیش دکتر جراح رفتم گفت باید جراحی شی بعد از حدود یک هفته هیچ آثاری ازش نیست اما الان خیلی سوزش و بیشتر خوارش دارم خواهشن کمکم کنید چکار کنم

      پاسخ خانم دکتر حسن پور:

      با سلام پماد "آنتی هموروئید" میتواند به رفع مشکل شما کمک کند، روزی دو بار استفاده کنید و در صورت عدم بهبودی مجددا به پزشک متخصص مراجعه بفرمایید.


    • مهدیه | 1400/06/27

      سلام من میخواستم از دیلتیژل استفاده کنم میخواستم بدونم که باید داخل مقعد هم باید بزنم مقعدم از داخل احساس میکنم زخم هست

      پاسخ آقای دکتر عظیمی نیا:

      سلام. وقت بخیر و با آرزوی بهبودی برای شما
      بله به صورت داخل مقعد هم قابل استفاده هست و میتوان با احتیاط انجام داد. در صورت وجود بواسیر خونریزی دهنده و یا التهاب زیاد، پانسمان روزانه با آب گرم و ماده ضدعفونی کننده مناسب، شیاف آنتی هموروئید و استفاده از داروهای ملین توصیه می شود.


    • احسان | 1400/06/19

      سلام و عرض ادب من روده تحریک پذیر دارم و از لحاظ مزاجی مشکل نداشتم کرونا گرفتم دچار یبوست شدید شدم و شقاق گرفتم ابتدا یک دکتر عمومی مراجعه کردم شیاف آنتی هموروئید دادن که بعد از ۷ عدد مصرف کمی بهتر شد اما نه کامل بعد از اجابت مزاج دچار خارش و سوزش و نبض شدید میشد ولی کمتر . مجدد به یک دکتر جراح عمومی مراجعه کردم گفتن شیاف استفاده نکن بدتر میشی و به من پماد دیلتیازم به همراه شربت لاکسمل و یک پودر خوراکی بعد از مصرف ۳ روز یکمی دردش بیشتر شده میشه شیاف و همراه ژل استفاده کرد احساس میکنم داخل ورم داره کمی

      پاسخ خانم دکتر اله دادی:

      سلام
      دیلتیژل ژل حاوی دیلتیازم 2% می باشد که برای کاهش درد ناشی از شقاق می توانید استفاده کنید. شیاف آنتی هموروئید هم برای کاهش درد و التهاب به کار می رود ولی برای نتیجه بهتر توصیه می شود به فوق تخصص گوارش مراجعه نمایید.


    • الهام | 1400/05/28

      سلام و وقت بخیر . من از وقتی زایمان کردم سزارین شدم مقعدم گوشت اضافه آورده و هر موقع که دستشویی میرم و مدفوع میکنم خیلی درد دارم تا ساعتها درد دارم . جوری که نمیتونم رو زمین بشینم از شدت درد و حتی راه رفتن هم برام سخت میشه . دکتر هم رفتم پماد رکتول بهم دادن . ولی اثری نداشته . من چند سری از پماد استفاده کردم . ولی تاثیر ندارد . بچه کوچیک دارم و شیر خودم رو میخوره و تو این اوضاع کرونا هم نمیتونم باز دکتر برم . خیلی درد دارم با سوزش اگر میشه کمکم کنید .

      پاسخ خانم دکتر بیدار:

      با سلام
      پیشنهاد می شود قبل از اجابت مزاج از پماد لیدوکایین اچ یا ژل لیدوکایین برای کنترل درد استفاده کنید..
      ولی در نهایت با مشورت پزشک معالج شاید نیاز به جراحی مختصر باشد..


    • فاطمه | 1400/05/27

      سلام من سه تا پماد آنتی فیشر باریچ با ام جی باریچ و دیلتیژل رو استفاده می کنم دکتر هم نرفتم بیرون معقدم باد کرده سه چهار ماه پیش خون ریزی داشتم یبوست هم دارم خواهش می کنم راهنمایم کنید بچه کوچیکم دارم از پماد دیلتیژل استفاده

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      با سلام مصرف پماد ام جی و دیلتیژل را ادمه دهید برای درمان یبوست از ملبن های خوراکی پسیلیوم یا موسیلیوم استفاده کنید. قبل از هر اقدامی باید یبوست شما درمان شود. با مراجعه به متخصص گوارش ضایعه مورد نظر باید معابنه شود


    • حامد | 1400/05/23

      سلام و عرض ادب من حدود سه هفته است عمل شقاق و هموروئید کردم و الان بعد از این ندت بیرون از مقعدم دو عدد زخم بد ایجاد شده و قرص زیر زبونی روش میریزم و الان میخوام بدونم اگه از این ژل استفاده کنم بهبود پیدا میکنم ؟

      پاسخ خانم دکتر بیدار:

      با سلام
      عملکرد قرص زیرزبانی و پماد دیلتیازم در مشکل شما تقریبا یکسان است.. 
      استفاده از دیلتیازم بلامانع می باشد


    • فاطمه | 1400/05/17

      سلام خسته نباشید. من یه هفته شده عمل فیشر انجام دادم .شقاق و بواسیر داشتم .الان هنوز یه چیز بیضی شکلی پشت مقعدم هست و اینکه دکتر گف پماد ویتامین آد استفاده کن و لگن آب گرم . خییلی درد داشتم دکتر گف پماد دلتیژل استفاده کن .دوبار که استفاده کردم بادستمال بعد اجابت مزاج که خشک میکردم دستمال خونی میشد .. دیگه استفاده نکردم . توروخدا کمکم کنید دوباره استفادش کنم یانه؟؟؟؟ برای کم شدن دردم چکار کنم انگار مقعدم کلش تیغه

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      با سلام مصرف ژل دیلتیازم را حتما ادامه دهید 
      درد بعد از این عمل جراحی طبیعی است. تحت نظر پزشک جراحتان باشید


    • سالار | 1400/05/09

      با سلام خسته نباشین من چند روزی دچار شدیدا سوزش و دردشدم وقتی میرم دستشوی دفع مزاج اولا که نمیتونم بعدا از اتمام کارم تا یک روزش درد و سوزش میگیرم رفتم دکتر برای پماد دیلتیازم و شربت یبوست و شیاف مزالازین و قرص داکسی سایکلین داده قرص را که مصرف میکنم رفته رفته دردش بدتر و سوزشش زیادتر میشه برام امپل دگزا و پیروکسیکامم داده اونارو میزنم درست میشه سوزش و دردرش چرا هر قرصی میخورم دردش شدیتر میشه لطفا راهنمای کنین تشکر

      پاسخ خانم دکتر بیدار:

      با سلام
      پیشنهاد می شود حتما از فراورده های ضد یبوست استفاده کنید زیرا یبوست حتی در حد کم مشکل شما را تشدید می کند..
      اسافاده از پمادهایی که حاوی بی حسی است مانند لیدوکایین - اچ برای شما مناسب است


    • سارا | 1400/04/28

      با سلام...من چندروزی هست ک از این ژل استفاده میکنم ب شدت دچارش خارش شدید شدم طوری ک شبها نمیتونم بخوابم و از خارش دچار سوزش پوستی شدم..دلیلش چی هست و اینکه واقعا مصرفش برام غیرقابل تحمل هست و از دیشب ک نزدم امروز احساس درد سوزش وشدید موقع دفع داشتم ایا ربطی ب استفاذع نکردن ژل دارع

      پاسخ خانم دکتر مشیری:

      با سلام
      این دارو برای درد و سوزش شما هنگام دفع تجویز شده است.اما اگر حالتان بهبود نیافته و تشدید شده با پزشکتان مشورت نمایید.


    • علی | 1400/04/20

      سلام خسته نباشید من دوسه روزه که دستشویی میرم هنگام دفع چند قطره خون میاد و سوزش داره علت چیه و چه دارویی باید استفاده کنم ممنونم جواب بدید

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      با سلام ابتدا باید ضایعه معاینه شود تا بررسی شود که بواسیر است یا شقاق مقعد. تا زمان مراجعه به پزشک آب و میوه و سبزی زیاد مصرف شود


    • علی | 1400/04/09

      سلام وقت بخیر من سه چهار سال پیش دچار شقاق شدم ودکتر پماد دیلتیژل برام نوشت بامصرف پماد واصلاح غذایی خوب شدم اما الان دوباره هنگام دفع وحتی ساعتها بعد درد وسوزش دارم از داروخانه پرسدم که دوباره استفاده کنم گفت نباید استفاده بشه خواستم نظر شما پزشک محترم رو هم بدونم ممنون میشم راهنمایی کنید که استفاده کنم یا نه قبلا از راهنمایی شما تشکر میکنم

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      با سلام استفاده مجدد آن البته به مدت محدود (دوماه) ایرادی ندارد. رژیم غذایی ملین را بسیار باید رعایت کنید حتی یک بار یبوست هم می تواند باعث عود شقاق مقعد شود. کپسول روهمورین هم می تواند برای شما مفید باشد. درصورت عدم بهبود حتما باید به پزشک مراجعه کنید


    • پریام | 1400/03/26

      سلام وقت بخیر مادر من پزشک براشون این پماد دیلتیژل و قرص پنوویتال دادن و خیلی بهتر شدن اما الان دیدم زده برای بیماران قلبی و‌دیابتی با نظر پزشک یعنی مشکل داره براشون؟مادر بالن زدن دوبار قلبشون و دیابت دارن انسولین میزنن

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      با سلام ژل دیلتیازم را اگر قرار بود بیشتر از دو ماه استفاده کنند با متخصص قلبشان مشورت کنند. در مورد قند خون نیز اگر قند خونشان با مصرف این دارو پایین نیامده اشکال ندارد


    • آیلین | 1400/03/14

      میتونم ازخانوم دکتربیدارعزیزسوال بپرسم که دلیل دادن ازمایش خون چی هستش برای این بیماری,ممنون میشم پاسخ بدید.

      پاسخ اقای دکتر اشرفی:

      سلام بفرمایید شرح بیمار به چه صورت بوده


    • ری را | 1400/03/08

      سلام وقتتون بخیر ببخشید من شقاق مزمن دارم ومدت زمان طولانی که سبک زندگیم رو تغییر دارم وچندین ماه یبوست نبودم متاسفانه انتهای ماه رمضان فقط یک بار دچار یبوست شدم ومقداری درد به خصوص انقباض شدید تو ناحیه چندسانت بالاتر از معقدم احساس کردم بااین که بعد از اون بار دیگه دچار یبوست نشدم منتهی این انقباض و درد اون مخصوصا زمان نشستن منو اذیت میکنه واصلا قطع نمیشه، من چی کار کنم،، دیلتیازوم هم استفاده کردم اثربخشی نداره

      پاسخ خانم دکتر بیدار:

      با سلام
      در صورت عود شقاق می توانید از پماد آنتی فیشر یا فراورده های گیاهی مقعدی استفاده کنید


    • آیلین | 1400/03/06

      سلام من به مدت یکسال ونیم هست که مشکل بواسیربعدزایمان گرفتم ودرکناراون یه مشکل دیگه دارم اینکه خارش وسوزش درقسمت مقعدتابالای خط نشیمنگاهم تاقسمت کمر,,,این موضوع خیلی بیشتراذیتم میکنه واکثرداروهایی که تواینجاگفته شده رواستفاده کردم ودوره ای خوب شدم,,,میخوام لطف کنیدراهنماییم کنیدبدونم که آیااین موضوعم مربوط به بواسیریایه مشکل جداگانه پوستی هستش

      پاسخ خانم دکتر بیدار:

      با سلام
      در صورتیکه با مصرف داروهای مربوط به شقاق و بواسیر علایم برطرف نشد بهتر است ابتدا آزمایش خون داده و از جنبه های دیگر پوستی نیز برسی شود..


    • آیلین | 1400/03/03

      سلام میشه دکترای عزیزلطف کنن پاسخ سوال منودررابطه بامشکل پوستیم ارائه بدن,,,,فقط میخوام بدونم آیااین مشکل مربوط به بواسیرمیشه یایه مشکل جداگانه پوستی هستش که بایدپیش دکترپوست برم,,,,ممنون میشم ازپاسخگوییتون.

      پاسخ خانم دکتر مشیری:

      با سلام
      سوال شما قابل مشاهده نیست.لطفا یکبار دیگر سوال خود را به طور دقیق مطرح فرمایید.


    • آیلین | 1400/02/31

      سلام خسته نباشیدببخشیدمن هم مشکل بواسیردارم که همون گوشت اضافه هستش هم اینکه ازقسمت مقعدتابالای خط باسنم تاکمرهمیشه سوزش وخارش شدیددارم ووفتی میخارونم آبکی میشه وبوی بدی ام داره,این مساله خیلی اذیتم میکنه,به حدی که همیشه اون قسمتم زخمه ونشستن برام سخت شده,میخوام بدونم آیااین هم جزومشکل بواسیربحساب میادیایه بیماری پوستی جداگانه هستش,چطوربایددرمانش کنم؟

      پاسخ اقای دکتر اشرفی:

      سلام رفع مشکل بواسیر میتوان با مشورت پزشک از روشهای جراحی یا دارویی رایج استفاده کرد تا مشکلات نشستن و زخم های مذکور درمان شود
      جهت خارش نواحی دیگر میتوان بصورت کوتاه مدت از داروهای موضعی مثل تریامسینولون ان ان استفاده کرد.


    • alireza | 1400/02/27

      سلام.ببخشید من روده عصبی دارم و 20 سالمه.جدیدا بیشتر اذیت میکرد و یبوست شدم و دوماه پیش دچار شقاق مقعد شدم و رفتم دکتر.پیدرولاکس و دلتیژل رو دادن.دوماهی مصرف کردم و یبوستی نشدم بخاطر مصرف داروها.باز دوروزه پیدرولاکس رو قطع کردم و یبوست شدم و دوباره شقاقم برگشت.رفتم دکتر دوباره پیدرولاکس و دلتیژل رو دادن و گفتن باید داروهارو مصرف کنم و درواقع بیشتر باید مشکل روده عصبیم حل بشه تا یبوست نشم.به نظرتون درست گفتن؟یعنی جراحی کنم یا هرچه قدرم شقاقم خوب بشه باز یبوست بشم برمیگیرده؟درسته؟

      پاسخ خانم دکتر مشیری:

      با سلام
      ابتدا مشکل اصلی یعنی یبوست را باید حل کنید.
      استرس را از خود دور کنید.
      دارو ها را مصرف نمایید.
      پیاده روی و ورزش کنید.
      رژیم غذایی خود و سبک زندگیتان را عوض کنید.


    • آیلین | 1400/02/25

      سلام وقت بخیرمن به مدت یکسال ونیم هست که زایمان کردم ومتاسفانه بعدزایمان دچاربواسیرشدم,ازهمه راه هاوپمادهایی که تونظرات هست دوره ای استفاده کردم,حتی تغذیه م روهم تغییردادم,,امادوره خوب میشم ودوباره عودمیکنه.

      پاسخ خانم دکتر بیدار:

      با سلام
      مشکل شما نیاز به برسی توسط پزشک متخصص دارد..


    • alireza | 1400/02/25

      سلام من روده عصبی دارم و خب چند مدتی بود یبوست بودم.دچار شقاق مقعد شدم و مراجعه کردم به متخصص گوارش.پیدرولاکس رو دادن و دلتیژل رو برای مصرف.زدم و تقریبا دوماهی گذشته ولی خوب نشدم کاملا .نیاز به عمل جراحی هستش؟

      پاسخ خانم دکتر بیدار:

      با سلام
      این داروها برای شروع درمان بوده و در صورت عدم بهبودی یا پیشرفت علایم باید مجدد به متخصص مراجعه کرده و از داروهای قویتر استفاده کرد


    • ملیکا | 1400/02/23

      سلام وقتتون بخیر من حدودا دو سال پیش دچار شقاق مقعد حاد شدم و بعد شش ماه بهبود یافت و کاملا برطرف شد مجددا الان چند روزی هنگام دفع اذیت میشم و سوزش دارم چه دارویی باید استفاده کنم؟ خیلی ممنونم 🙏

      پاسخ خانم دکتر بیدار:

      با سلام
      برای سوزش سطحی از پماد آنتی فیشر استفاده کنید و برای پیگیری مشکل خود به پزشک داخلی مراجعه کنید..


    • Taha | 1400/02/16

      سلام من تقریبا 5 ماهه زایمان کردم و بعد از زایمان دچار شقاق مقعد شدم آیا شقاق بدون عمل درمان میشه؟ چه مدت باید اصلا زخم خونریزی نداشته باشه تا خوب بشه؟

      پاسخ خانم دکتر بیدار:

      با سلام
      بستگی به شدت شقاق دارد..
      برای درمان شقاق ابتدا فراورده های موضعی مصرف می شود در صورت عدم بهبودی و پیشرفت علایم نیاز به جراحی خواهید داشت..


    • زهرا | 1400/01/31

      سلام من به مدت سه الی چهارماه هست که مقعدم زخم شده و موقع رفتن به دستشویی خیلی درد دارم. و چند نوع پماد فیشر رکتول انتی همورویید پماددیلتیژن استفاده کردم ولی خوب نشدم لطفا بگید چکار کنم

      پاسخ خانم دکتر مشیری:

      با سلام
      بهترین کار مراجعه به یک متخصص داخلی-گوارش میباشد.


    • مجيد | 1400/01/20

      سلام ، متاسفانه وقتي ميخواستم شيو كنم ، يه خراش روي مقعد افتاد و الان موقع مدفوع كردن چند قطره خون مياد ولي درد ندارم. ميشه راهنمايي كنيد چه دارويي تهيه كنم؟

      پاسخ اقای دکتر اشرفی:

      سلام میتوان از پماد موپیروسین استفاده کرد


    • ناشناس | 1400/01/17

      سلام من مدت یک ماه هست که بواسیر دارم و ده روزه که شروع به درمان کردم اما جواب نداده خواستم عمل کنم اما واسه کرونا عمل نکردن الان هم دکتر پماد دیلتیژل رو برام تجویز کرده هم از درون درد دارم هم بیرون چون دوبرجستگی گوشتی دم مقعدم بیرون زده خیلی فجیح درد داره مخصوصا موقع اجابت مزاج به نظر شما خوب میشم یا باید عمل کنم توروخدا کمکم کنید

      پاسخ خانم دکتر مشیری:

      با سلام
      در موارد خیلی شدید نیاز به عمل دارید.


    • مهران | 1400/01/04

      من سابقه شقاق نداشتم ولی یبوست دارم چهار روز است مبتلا به شقاق شدم دکتر بهم آنتی فیشر باریج دیلتیژل و زایلو ژل داده چقدر زمان میبره خوب بشم زندگیم مختل شده تورو خدا راهنمایی کنید

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      با سلام در صورت ابتلا به شقاق در ابتدا مشکلات بیشتر خواهد بود و در صورت تبدیل آن به شقاق مزمن با هربار ابتلا به یبوست علایم آن عود خواهد کرد. در کنار درمان های تجویز شده توسط پزشکتان کپسول روهمورین نیز بسیار موثر است


    • غلام عباسزاده | 1399/12/19

      باسلام آقای دکترپماددیلتیژل وتریامسینولون آن آن دکتربرای زخم مقعدم نوشته آیاآن دوراباهم بایدزد بافاصله ی مشخص؟. متشکرم

      پاسخ خانم دکتر مشیری:

      با سلام
      بهتر است جدا از هم استعمال شود.


    • رضا | 1399/12/15

      با سلام وقت بخیر من به دکتر مراجعه کردم و قرص ونوویتال و پماد دیلتیژل ۲درصد برای درمان بواسیر استفاده کردم ولی جوابی نگرفتم ب مدت ۲سال درد را دارم ولی چندماهی است ک پماد آئروتکس ۱درصد به سفارش آشنا استفاده کردم بهتر شدم ولی درد را هنوز دارم شما چ پیشنهاد میکنید

      پاسخ اقای دکتر اشرفی:

      سلام در صورت طولانی شدن و شدت بواسیر میتوان از روشهای جراحی زیر نظر پزشک استفاده کرد ولی قبل آن از رعایت اصول مربوطه (تغذیه ای و جلوگیری از یبوست) و درمانهایی ماانند آنتی هموروئید باید استفاده شود
      پماد آئروتکس بیشتر برای جلوگیری از عفونت زخم کاربرد دارد


    • محمد | 1399/12/14

      سلام من شقاق مقعدی و یبوست داشتم دوروز از دیلتیژل استفاده کردم الان چند روزه حتی اگه شکمم روان کار کنه سوزش دارم

      پاسخ خانم دکتر بیدار:

      با سلام
      در صورتی که با ادامه مصرف همچنان علایم سوزش دارید بهتر است مصرف دیلتیژل قطع شده و از سایر پمادهای شقاق استفاده کنید..


    • صفا هستم | 1399/10/11

      من ازدلتیژل استفاده میکنم به دلیل نزدیک بودن مقعد و واژن اگر سهوا وارد واژن بشه آیا خطرناک است

      پاسخ خانم دکتر بیدار:

      با سلام
      خیر خطرناک نیست..


    • مجید | 1399/10/10

      سلام ایا میتوان برای استفاده از دیلیتژل از اپلیکاتور استفاده کرد و هم چنین ایا همزان نیز میتوان از پماد همورهرب استفاده کرد؟ با تشکر

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      با سلام خیر مصرف آن موضعی است
      همزمان با آن از همورهرب هم می توانید استفاده کنید
      از کپسول روهمورین هم می توانید استفاده کنید


    • حمیدرضا | 1399/09/23

      سلام خسته نباشید آیا پماد آنتی فیشر کارژل دلتیژل راانجام می دهد وعوارض کدام کمتراست؟

      پاسخ اقای دکتر اشرفی:

      سلام هر دو کاربرد مشابه داشته ولی با توجه به فرمولاسیون و ترکیب متفاوت در افراد مختلف تاثیر متفاوت  و عوارض متفاوت دارد


    • زینب | 1399/09/12

      سلام وقت بخیر بخاطر مشکل هموروئید پزشک برام دیلتیازم و لیدوکائین تجویز کردن هر دو هم هر ۶ ساعت برای اطراف مقعد. سوالم اینه که عایا هر دو رو باید هم زمان استفاده کنم؟ و یا در دو زمان مختلف؟ و کدوم رو اول استفاده کنم که دیگری هم جذب شه؟

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      با سلام چون هردوبه شکل ژل هستند امکان مصرف آن ها همزمان نیز هست
      در کنار این ها می توانید از کپسول روهمورین نیز استفاده کنید


    • معصومه | 1399/09/03

      سلام ببخشید لطفا راهنماییم کنیدمدت سه ماه هست جراحی همورویید انجام دادم بعد یه یبوست شدید از داخل دور مقعد حالت زخم ایجاد شده از پماد رکتول دارم استفاده می کنم. ولی هنوز هم موقع اجابت مزاج دور مقعد درد دارم. میشه ازاین پماد استفاده کنم؟؟؟ سپاسگزارم

      پاسخ خانم دکتر مشیری:

      با سلام
      بله


    • معصومه | 1399/09/03

      سلام ببخشید لطفا راهنماییم کنیدمدت سه ماه هست جراحی همورویید انجام دادم بعد یه یبوست شدید از داخل دور مقعد حالت زخم ایجاد شده از پماد رکتول دارم استفاده می کنم. ولی هنوز هم موقع اجابت مزاج دور مقعد درد دارم. میشه ازاین پماد استفاده کنم؟؟؟ سپاسگزارم

      پاسخ خانم دکتر مشیری:

      با سلام
      بله میتوانید استفاده نمایید.


    • مرتضی جعفری | 1399/09/01

      سلام دیلتیژن رو با پماد انتی همورویید با هم داده چطوری اینارو مصرف کنم ؟؟ جدا جدا یا باهم اگ جداهستش فاصله زمانیش چقدر باشه ممنون میشم کامل توضیح بدین

      پاسخ خانم دکتر علمدار:

      سلام . می توانید یکی از پمادها را ظهر به صورت مقعدی استفاده کنید و بعد از آن مدتی به حالت دراز کشیده باشید و دیگری را شب . همچنین می توانید هر دو را شب به فاصله یک ساعت استفاده کنید و اما حالت اول بهتر است


    • سمانه | 1399/08/30

      سلام من یک هفته از پماد دیلتیازم استفاده کردم هنوز هم ترک وزخم تازه دارم تا چه مدت طول میکشه تا خوب بشم

      پاسخ اقای دکتر اشرفی:

      معمولا درمان تا رفع درد یا حداکثر هشت هفته ادامه می یابد


    • سمانه | 1399/08/30

      سلام من یک هفته از پماد دیلتیازم استفاده کردم هنوز هم ترک وزخم تازه دارم تا چه مدت طول میکشه تا خوب بشم

      پاسخ اقای دکتر اشرفی:

      سلام معمولا درمان تا رفع درد یا حداکثر هشت هفته ادامه می یابد


    • حامد | 1399/08/28

      با سلام و عرض ادب با مراجعه به دکتر و کولونوسکپی تشخیص همورویید درجه یک و دو و فیستول داده شده پماد دلیتیژل و پماد لیدوکایین دادن. آیا می توان همزمان در یک اپلیکاتور مقداری دلیتیژل و مقداری لیدوکایین باهم درون مقعد تزریق کرد؟

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      با سلام خیر جداگانه مصرف کنید


    • زهره | 1399/08/24

      ساتم برای خونریزی و سوزش شقاق مقعدی ایا پماد دیلتیژل مناسب است و طرز استفاده ان چه جوری است یعنی با با انگشت داخل مقعد کرد یا با اپلیکاتور و روزی چند نوبت و چه زمان ممنون از راهنمایی تان ضمنا قبلا پماد همو رویید مصرف کردم الان هم از شیاف دارم استفاده میکنم لطفا نظرتان را در مورد این اقدامات بفرما یید که کدام موثر تر است

      پاسخ خانم دکتر علمدار:

      سلام . بله مناسب است ، می توانید در کنار آنتی هموروئید از این پماد هم استفاده کنید. با اپلیکاتور استفاده کنید راحت تر هستید. هر کدام اثرات خاص خود را دارند و جایگزین هم نیستند . دیلتیازم عضلات ناحیه مقعد را گشاد کرده خونرسانی به آن ناحیه را افزایش می دهد اما هموروئید در کنار این اثر اثرات صد التهابی هم دارد


    • سامان | 1399/08/23

      سلام، اگر لبه داخل مقعد زخم فیشر باشه حتماً باید دیلتیژل رو روی زخم بمالیم یا اگر روی لبه بیرون مقعد هم مالیده بشه جذب زخم داخل مقعد میشه؟

      پاسخ اقای دکتر اشرفی:

      سلام میتوان در هر دو موضع استفاده شود


    • حسین | 1399/08/06

      سلام، من دو بار در روز از دارو استفاده می کنم، اگر در داخل مقعد استفاده بشه مشکلی ایجاد میشه؟

      پاسخ خانم دکتر مشیری:

      با سلام
      مقدار كمي (تقريبا دو و نيم سانتيمتر) از ژل را روي انگشت خود قرار دهيد و در انتهاي مقعد استعمال كنيد.


    • علی | 1399/08/06

      سلام، مصرف همزمان این دارو با ویتامین دی و زینک پلاس موردی نداره؟

      پاسخ خانم دکتر مشیری:

      با سلام
      خیر مشکلی ندارد


    • اشکان | 1399/08/05

      سلام برای درد مقعد دکتر دیلتیژل تجویز کرده اما الان چند وقتی است که بخاطر افسردگی روان پزشک قرص بوسپیرون و قرص سرترالین 100 تجویز کرده آیا تداخل دارویی دارد یا نه ؟؟؟؟

      پاسخ خانم دکتر مشیری:

      با سلام
      تداخل از نوع متوسط دارند.
      اگرهنگام مصرف همزمان داروها احساس گیجی،سردرد و افسردگی دارید به پزشک خود اطلاع دهید در غیر این صورت مصرف ان مشگلی ندارد.


    • عليرضا | 1399/07/15

      باسلام من دو روز هست كه احساس مى كنم دور معقدم ملتهب شده و قرمز زنگ كمى هم مى سوزه لطفا راهنمايى بفرماييد از اين پرايد استفاده كنم يا خير با تشكر

      پاسخ خانم دکتر مشیری:

      با سلام
      بهتر است به متخصص داخلی مراجعه نمایید.


    • ناشناس | 1399/06/29

      سلام ببخشید من شقاق دارم دکتر ژل دیلتیژل رو برام نوشته اما راجع نحوه مصرفش نمیدونم بروشور هم نداشت تو جعبه اش روی جعبه نوشته برای استعمال خارجی ، کامنت هارو ک خوندم باید مصرف داخلی هم انجام بدم تا جواب بده ؟؟؟

      پاسخ خانم دکتر علمدار:

      شبی یکبار داخلی استفاده کنید.


    • احد | 1399/06/22

      بعداز استعمال ديلتي ژل سوزش بسيار شديد حتي چندين برابر بيشتر ازدردشقاق ايجاد ميشود وغير از محل شقاق طول مسير انتهاي روده ملتهب و دچار درد ميشود چكاركنم؟

      پاسخ خانم دکتر علمدار:

      بهتره استفاده نکنید . احتمال حساسیت به دارو وجود داره . بهتره از پماد آنتی فیشر باریج استفاده کنید.


    • زهرا | 1399/06/11

      سلام من هموروئید دارم دکتر برام ژل دیلتیازم تجویز کردن. چند روز اول مشکلی نداشتم اما الان بعد از مصرف سوزش و خارش غیرقابل تحملی میگیرم. باید چه کنم ؟

      پاسخ خانم دکتر مشیری:

      با سلام
      میتوانید با اجازه دکترقبل از دفع، از ژل لیدوکائین نیز استفاده نمایید.


    • سعید | 1399/06/07

      سلام ژل دیلتیازم و شیاف آتتی هموروئید اگه بجای شب در بعدازظهر مصرف شوند، مشکلی در روند درمان و اثر دارو پیش میاد یا خیر؟؟

      پاسخ اقای دکتر اشرفی:

      سلام خیر میتوان آنرا در هر زمان از روز و ترجیحا بعد از اجابت مزاج استفاده کرد


    • محسن | 1399/05/05

      باسلام من یک ساله که ازدرد شقاق مقعدبیچاره شدم فکرکنم‌این دادوواسم خوبه بااینکه تازه شروع به مصرف کردم اگرداخل مقعد خونریزی داشتم میشه واخل مقعدم بدیزم یا نه فقط اطراف مقعد بمالم باتشکروچرامن هرچی پیام میدم به ایمیلم نمیره بخدا خیلی درددارم راهنمایم کنید

      پاسخ اقای دکتر اشرفی:

      سلام دیلتیژل ژل حاوی دیلتیازم 2% می باشد. دیلتیژل در درمان شقاق مقعد و فیشر بکار می رود وفقط قابل استفاده در محل شقاق میباشد


    • سمیه | 1399/05/03

      سلام وقت بخیر.. امیدوارم حالتون خوب باشه... من دخترم 5 سالشه امروز ی زائده گوشتی جای مقعدش دیدم خودش میگه وقتی میخواد بشوره درد میگیره خودم قبلا شقاق داشمگتم پماد دیلتیژل زدم خوب شد واسه دخترم هم بزنم ایراد نداره ممنون میشم راهنماییم کنید

      پاسخ اقای دکتر اشرفی:

      سلام خیر دیلتیژل فقط در درمان شقاق مقعد و فیشر بکار می رود.


    • گنجی | 1399/04/02

      سلام ببخشید پزشک به من گفتن که این ژل را روی شیاف ریخته و مصرف داخلی مقعد داشته باشم..ولی دارو مصرف خارجی است..اشکالی دارد؟؟

      پاسخ خانم دکتر مشیری:

      با سلام
      دیلتیژل ژل حاوی دیلتیازم 2% می باشد. دیلتیژل در درمان شقاق مقعد و فیشر بکار می رود.


    • رضا | 1399/04/01

      سلام.خسته نباشید.ایا میشه پماد دیلتیژل رو بدون نسخه پزشک استفاده کرد؟؟

      پاسخ اقای دکتر میرحسینی:

      بله میشه ولی کوتاه مدت


    • اشکان | 1399/03/31

      سلام.یه سئوال درباره پماد دیلتیازم دارم.روش استفاده دقیق این پماد چجوریه.من روی دستوراتش خوندن پماد رو روی انگشت برنید به اندازه یک بنده انگشت در مقعد فرو کنید و بعداز آن مقداری هم دور مقعد بزنید.اما در پماد بهدی که برای یک شرکت داروسازی دیگر بود فقط نوشته بود پماد را دورمقعد بمالید.حالا کدام روش برای درمان شقاق بهتر است

      پاسخ خانم دکتر علمدار:

      سلام . بله طبق دستوری که در بروشور دارو ذکر شده به صورت داخلی و بیرونی باید برای فیشر یا شقاق استفاده بشه 


    • az77 | 1399/03/30

      سلام اقای دکتر من بواسیر دارم رفتم دکتر بهم دیلتیژل و قرص مترونیدازول تجویزکرده بعده مصرف دارو ها دردشدید شکم دارم چه کنم؟؟

      پاسخ اقای دکتر اشرفی:

      سلام در صورت عدم بهبودی باید به پزشک مراجعه بفرمایید


    • فاطمه | 1399/03/28

      سلام وقتتون بخیر من در ناحیه مقعد دچار زخم شدم و از پماد دیلتیژل و رکتول استفاده میکنم یک هفته اس ولی هنوز خوب نشده.‌میخواستم ببینم علت خوب نشدنش چیه و با وجود مصرف پماد در طی یک هفته اگر خوب نشد چ کاری انجام بدم

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      با سلام مصرف ژل دیلتیازم دو بار در روز را می توانید تا 8 هفته ادامه دهید. در کنار آن از کپسول روهمورین استفاده کنید


    • مريم | 1399/03/22

      سلام اقاي دكتر من دچار يك برآمدگي كنار مقعد شدم كه رفتم دكتر گفتن فيسول مقعدي دارم. درد بسيار شديدي هم دارم. بايد چكار كنم؟

      پاسخ خانم دکتر بیدار:

      با سلام 
      خط اول درمان فیستول های مقعدی استفاده از ملین ها و دیلتیازم موضعی و تسکین دهنده درد است..در صورتیکه نتیجه مطلوب حاصل نشود طبق نظر پزشک معالج جراحی انجام می شود..


    • کاربر | 1399/03/19

      سلام کاربرد پماد دیلیتژل4% چه فرقی با 2% این پماد داره؟ آیا4% میتونه زائده دور مقعد رو به طور کامل از بین ببره؟چقدر زمان لازمه. ممنون میشم پاسخ بدید.

      پاسخ خانم دکتر مشیری:

      با سلام
      درصد بالاتر به معنی استفاده بیشتر از داروی دیلتیازم و به طبع آن قوی تر بودن پماد میباشد.


    • Na | 1399/03/18

      سلام خسته نباشید..من هفته ی پیش دچار یبوسیت شدید شدم حتی فقط یه بار هم خونریزی کرد ولی یه هفته پماد انتی هموروئید استفاده کردم التهاب و دردش خوابید امروز رفتم دکتر میگن بواسیرای ریز دارم و روده ی بسیار تحریک پذیر..گفتن بعد لیزر هم شاید برگرده..یه برامدگی خیلی کوچیک هم ب وجود اومده..من اگه مرتبا پماد انتی هموروئید استفاده کنم میرن؟

      پاسخ اقای دکتر میرحسینی:

      طولانی مدت بهتره استفاده نشه چون پوست نواحی رو نازک میکنه
      از یک ملین استفاده کنید اگر شکمتون سفت کارمیکنه


    • شاکری | 1399/03/18

      سلام اقای دکتر خسته نباشین.ببخشید من دچار زخم مقعد شدم دکترم پماد دیلتیژل برام تجویز کردن.قرص اکوتان برای پوستم استفاده میکنم.اختلالی دارن باهم؟

      پاسخ اقای دکتر میرحسینی:

      خیر مشکلی نیست 


    • ناشناس | 1399/03/15

      سلام ،من یک ماه هست زایمان کردم و از ناحیه مقعد موقع دفع دچار مشکل شدم خیلی با درد و زخم و خون ریزی کم چون شیر به بچه میدم از چه پمادی استفاده کنم

      پاسخ خانم دکتر بیدار:

      با سلام
      در صورتیکه مبتلا به شقاق مقعدی هستید با مشورت پزشک زنان استعمال این پماد بلامانع می باشد..


    • A | 1399/03/13

      سلام ببخشید استفاده از ژل دیلتیازم و پماد انتی همرویید همزمان مشکلی داره؟؟؟؟

      پاسخ خانم دکتر مشیری:

      با سلام
      با فاصله از یکیدیگر استفاده شود.


    • نیلووو | 1399/02/24

      سلام من خیلی وقت هست یچی مثل گوشت اضافه بیرون مقعدم در اوردم خیلی کم پیش میومد که خون بیاد دکتر هم نرفتم ایا خطرناکه ؟؟و اینکه الان جدیدا هنگام دفع درد بدی دارم مثل اینکه زخم شده باشه چکار باید کنم لازم هست به دکتر برم عفونت نمیکنه یوقت؟ یا با پماد و ملین درمان کنم

      پاسخ خانم دکتر علمدار:

      بله حتما به پزشک مراجعه کنید تا معاینه بشید 


    • حسین | 1399/02/24

      سلام . خداقوت من حدودا یک ساله بواسیر دارم ، گاها رفع میشه و پس از مدتی برمیگرده ، نه برطرف میشه که راحت بشم، نه این قدر بزرگ میشه که جراحیش کنم. از شیاف و پماد انتی همورویید و پوماد رکتال استفاده میکنم رژیم غذاییم رو کنترل میکنم ، اب زیاد می نوشم، سبزیجات رو مرتبا استفاده میکنم . حتی الامکان فست فود نمیخورم و از خوردن گوشت قرمز و غذاهایی که یبوست اور هستن مثل لبنیات و گوشت قرمز و قهوه و .. خودداری میکنم. یه راهی جلو من بزارین؟ خسته شدم از این وضعیت ممنون

      پاسخ خانم دکتر علمدار:

      کپسول روهمورین رو هم امتحان کنید . روزی سه عدد


    • حمیدرضا | 1399/02/21

      با عرض سلام.43 سال دارم پزشک من به خاطر داشتن روده عصبی ام و همورویید برایم موسیلیوم تجویز کرده قبل از اینکه موسیلیوم را مصرف کنم از داروهای ملین مثل لاکسی ژل یالاکتولوز استفاده میکردم وخوب بودم اما الان با مصرف موسیلیوم بیشتر دچار یبوست میشوم که مجبورم باز هم از ملینها و روغن زیتون استفاده کنم که گاهی اوقات تا 3 روز معده ام کار نمیکند.پزشکم معتقد است که نباید به خوردن داروهای ملین ادامه بدم ومعده ام را عادت بدهم و فقط موسیلیوم را تجویز کرده لطفا راهنمتیی فرمایید.باتشکر.

      پاسخ اقای دکتر میرحسینی:

      خیلی کم در کنار موسیلیوم میتونید منیزیم شربت هم استفاده کنید 
      و اینکه در طول روز اب زیاد مصرف کنید 


    • ناشناس | 1399/02/19

      با سلام با وجود مبتلا بودن به شقاق مقعدی و خونریزی و استفاده از ژل دیلتیازم، داشتن سوزش و خارش شدید عادی هست؟راه درمانی آن چیست؟

      پاسخ اقای دکتر میرحسینی:

      حساسیت ب دارو ممکنه داشته باید 
      البته این مشکلات بعد 1 هفته مصرف بهتر میشه 


    • زهرا | 1399/02/17

      با سلام، من از اوایل اسفند در دفع دچار مشکل شدم که متاسفانه در فروردین موجب شقاق شد به پزشک که مراجعه کردم پماد آنتی فیشر و آنتی همورویید و دیلتیژل تجویز کرد که بهتر شدم اما در همین مدت فکر می کنم دچار حساسیت شدم به طوری دچار قرمزی و خارش شدید در نواحی اطراف شد(فکر می کنم پس از اتمام پماد آنتی همورویید) با مصرف زینک اکساید انتها اندکی بهتر شده ولی قسمت لب ها و اطرافش واقعا آزار دهنده است قرمزیش کم تر شده ولی همچنان شدیدا خارش داره و من نمی دونم چه کنم...ممنون میشم راهنمایی کنید🙏

      پاسخ خانم دکتر علمدار:

      ازپماد  آنتی هموروئید استفاده کنید 


    • زهرا | 1399/02/05

      سلام وقت بخیر من چندین سال مشکل شقاق دارم که با ناراحتی و عصبی شدن تشدید میشه میخوام از این نوع ژل استفاده کنم ولی داروهای فیناید،اسپریلاکتون و اس سیتالوپرام استفاده میکنم تداخلی که نداره ؟

      پاسخ اقای دکتر میرحسینی:

      مشکلی ندارند باهم

      از انتی فیشر استفاده کنید بهتره
      همزمان از ملین ها استفاده کنید ک دچار یبوست نشید 


    • الهام | 1399/02/02

      سلام من شقاق مقعددارم دکتر گفته باید جراحی کنم ممکنه بعدازجراحی شقاق بازبرگرده؟؟؟؟

      پاسخ خانم دکتر مشیری:

      با سلام
      در صورت عدم رعایت رژیم غذایی و انجام تحرک و ورزش روزانه ممکن است مجدد بروز کند.در غیر اینصورت احتمال بازگشت ضعیف است.


    • سارا | 1399/01/27

      سلام خدمت شما پدر من مشکل شل شدن روده داره طبق نظر دکتر چون قبلا جراحی شقاق داشتن و الان سنشون حدود 87 ساله روده شون شل شده در اجابت مزاج خیلی مشکل دارن یا یبوست دارن یا بیرون روش زیاد بنظرتون چکار کنیم براشون ممنون میشم پاسخگو باشین

      پاسخ خانم دکتر علمدار:

      بهتره که مرتب از مواد غدایی که ملین هستند استفاده کنن . همچون آلو ، گل محمدی و... . شربت شیر منیزی رو هم میتونن بعد از هر وعده غذت 2 قاشق با آب زیاد مصرف کنن . مصرف میوه ها و فیبرها هم شدیدا توصیه میشه


    • P.p | 1399/01/18

      باعرض‌سلام‌ببخشید‌من‌سه‌چهار‌سالی‌عمل‌شقاق‌انجام‌دادم‌ الان‌‌دوباره‌بازم‌شقاق‌دارم‌چه‌دارویی‌استفاده‌کنم‌خوب‌بشم‌ عمل‌جراحی‌دوباره‌هم‌نمی‌خوام‌باتشکر

      پاسخ خانم دکتر مشیری:

      با سلام
      اصلاع رژیم غذایی وعدم ابتلا به یبوست با مصرف مسهل ها
      درمان های خانگی نظیر نشستن در اب ولرم زوزانه 15 دقیقه،مصرف وغن زیتون،استعمال سرکه سیب و ...را میتوانید استفاده نمایید.


    • ناشناس | 1399/01/13

      این پماد باید قبل از اجابت مزاج استفاده بشه یا بعدش؟

      پاسخ خانم دکتر علمدار:

      قبل از اجابت مزاج


    • غلامرضادحاجی | 1399/01/10

      سلام وعرض ادب.دکتر من مقعدم زخم شده وسابقه قبلی دارم مثل زخم شقاقه که بعدازاینکه پروستاتم درد بگیره وعفونی میشه این زخم هم پیداش میشه وموقع دستشویی خون میاد وفشارمو میندازه.من پماد گیاهی ام جی باریج دارم استفاده میکنم۴روزیه ولی یه روز درمیان خون میاد موقع دستشویی.اگه پماد دیلتیژل رو همراه با ام جی باریج استفاده کنم مشکلی نداره.ممنون از پاسخگوییتون

      پاسخ اقای دکتر میرحسینی:

      مصرفش مشکلی نداره
      حتما یک دارو ملین هم استفاده کنید در کنارش 


    • مریم | 1399/01/09

      سلام میخواستم بگم من به مدت یکسال است که شربت لاکسی ژل ملین استفاده میکنم. ...و کودک هم شیر میدم میخواستم بدونم مشکلی نداره

      پاسخ خانم دکتر علمدار:

      مشکلی وجود ندارد اما در صورتی که مشکل یبوست به طور مداوم وجود دارد و نیاز به مصرف مداوم داروی ملین دارید حتما با فوق تخصص گوارش مشورت کنید.


    • مهدی | 1398/12/12

      سلام و‌خسته نباشید امیدوارم که حالتون خوب باشه ببخشید من چندسالیه همورئید و شقاق دارم اما با مصرف پماد دیلتیژل یا ام جی ده روزه خوب میشدم اما این بار یکماهی هست هنوز خوب نشدم و تازه یه گوشت اضافه اندازه عدس بیرون زده الان حرف من اینه گوشت اضافه چطور از بین بره چکار کنم که خوب بشه!!! مرسی از شما دکتر عزیز

      پاسخ خانم دکتر مشیری:

      با سلام واحترام
      در صورت عدم بهبودی با پماد و .. گاهی نیاز به عمل جراحی و سایر روش های درمانی میباشد.بهترین کار مراجعه به متخصص گوارش میباشد.


    • ....... | 1398/12/04

      سلام از این ژل استفاده کردم گوشت اضافه هم هست وباد کرده درد هم میکنه راهنمایی کنید ممنون

      پاسخ اقای دکتر میرحسینی:

      جلوگیری از ایجاد یبوست
      استفاده از انتی هموریید شیاف و پماد
      و یا پماد های گیاهی ونتا ام جی


    • yegane | 1398/11/28

      سلام خسته نباشید.من دچار فیشرمقعدی هستم و دردوارن شیردهی میباشم استفاده همزمان از رکتول و ژل دیلتیازوم اشکالی نداره؟ ممنون

      پاسخ خانم دکتر مشیری:

      با سلام
      در صورت شیر دادن به کودک در حین مصرف دیلتیژل، با پزشک خود مشورت کنید. توصیه می شود در صورت ادامه مصرف این دارو شیر خود را به کودک ندهید.


    • مرضیه | 1398/11/27

      من هنگام دفع خونریزی دارم. مقعد زخم است وقتی شکمم سفت می شود زخم ان باز می شود ودو تکه گوشت هم بیرون زده است. چی استفاده کنم.

      پاسخ اقای دکتر میرحسینی:

      آنتی هموریید 
      ملین ها مثل شیر منیزی و موسیلیوم


    • امیر | 1398/11/25

      سلام.آقای‌دکتر.من‌دوسالی‌هست‌که‌وقتی‌به‌دستشویی‌‌میروم‌سپس‌تا‌ده‌دقیقه‌مقعدم‌میسوزد‌.‌دکتر‌به‌من‌پماد‌انتی‌هموروید‌داد‌ولی‌اثری نداشت.۱۶‌سالمه‌.لطفا‌راهنمایی‌کنید

      پاسخ اقای دکتر میرحسینی:

      حتما از ملین استفاده کنید مثل موسیلیوم . منیزیم هیدروکسید
       در صورت سوزش از لیدوکایین استفاده کنید


    • مرتضی اسدی | 1398/11/13

      سلام وقت بخیر من فیشر مقعد دارم،وقتی از این ژل استفاده میکنم خارش و سوزش دارم،آیا داروی جایگزین نداره؟

      پاسخ اقای دکتر میرحسینی:

      برای فیشر همین خوبه
      خارش و سوزش رو با پمتد انتی همورید یا شیافش کنترل کنید 


    • فاطمه | 1398/11/12

      سلام،پسر دوساله ای دارم که ابتدا چهارماه دچار یبوست بود ودیر رسیدگی کردیم بعد بااینکه مدفوعش شل شده بود بازهم درد وانگاری سوزش داشت بردیم دکتر جراح گفتن شقاق مقعدی داره حالا پماد دیلتیژل همراه با همورویید داده طریقه مصرفشو میخواستم بدونم یه سری هم داره ،واینکه شربت لاکسی ژل هم داده هر ۸ساعت ایا لزومی داره بهش بدم اخه میترسم معدشو داغون کنه

      پاسخ خانم دکتر اسکناطی:

      شربت لاکسی ژل به عنوان ملین استفاده می گردد و در پروسه درمان موثر است.


    • zahra | 1398/11/12

      سلام خسته نباشيد يك هفته در صورت يبوست به براسير دچار شدم به پزشك مراجعه كردم كرم انتي هموروئيد و ديلتيژل تجويز كردن درصورت استفاده از ديلتيژل احساس سوزش شديدي ميشم ايا سوزشش طبيعي؟ و مدت زمان بهبودي چقدر است؟درد هاي شديدي دارم كه شياف ديكلوفناك استفاده ميكنم آيا ضرر نداره؟

      پاسخ خانم دکتر اسکناطی:

      توصیه می شود از یک ملین هم در پروسه درمان استفاده نمایید.
      از پمادها طبق دستور پزشک استفاده نمایید.


    • سارا | 1398/11/11

      سلام من همورویید خارجی داشتم عمل جراحی با لیزر انجام دادم دکتربرام این پمادرو نوشتن ایا من این پماد اطراف مقعد بزنم کافیه برای کاهش درد؟یا باید داخل مقعد حتما زده شود؟

      پاسخ اقای دکتر میرحسینی:

      مشکلی نیست کمی داخل هم استفاده بشود
      انتی هموریید هم برای تسکین دردش موثر هست


    • M. M | 1398/10/30

      سلام. من هم هموروئید دارم هم شقاق و پزشکم برام دیلتیژل تجویز کرده آیا موثر هست؟

      پاسخ خانم دکتر مشیری:

      مصرف این دارو در اغلب موارد نه تنها در بهبود و کاهش علائم شقاق موثر است بلکه می تواند در کاهش درد حاصل از این بیماری و درد پس از جراحی مقعد موثر باشد


    • یاسمن | 1398/10/29

      سلام مادر من ۴ ماهه هست که مشکل یبوست داشت الان مشکل یبوستش حل شده اما یه گوشت اضافه خارج شده از مقعد که هر بار که به دستشویی میره درد داره که تا صبح نمیتونه بخواب از درد الان دکتر بهش دیلتیژل داده به نظر شما چیکار کنه یه راه حل بهمون بدید که دردش هم نداشته باشه ممنون میشم

      پاسخ اقای دکتر میرحسینی:

      از پماد و شیاف آنتی همورویید میتونید استفاده کنید


    • ملکی | 1398/10/24

      سلام، من هم باتری قلب و هم فیبرلاسیون دهلیزی دارم و داروی فلکاییناید مصرف میکنم، بخاطر مشکل سوزش و درد مقعد دکتر رفتم و ژل دیلتیژل و پماد لیدوکایین اچ تجویز کرده، ممنون میشم راهنمایی کنین که آیا این داروها با بیماری قلبی من و دارویی که مصرف میکنم تداخل داره یا نه؟

      پاسخ خانم دکتر مشیری:

       دارویی فلکایناید با دیلتیازم تداخل دارد. و اگرچه مصرف موضعی است اما به علت جذبی که دارد باید حتما پزشک خود را در جریان مصرف آن قرار دهید. 


    • محمد | 1398/10/15

      سلام برای بچه 2ساله دکتر تجویزکرده. در مورددوره درمان وطریقه مصرف برای کودک 2ساله سوال دارم. ممنون

      پاسخ اقای دکتر میرحسینی:

      معمولا 2 هفته
      برای شقاق مقعدی


    • متین | 1398/10/06

      سلام توی مطالب سایت نوشتید که اگر مکمل ویتامین استفاده میکنیم باید به پزشک اطلاع بدیم؛من هر روز قرص زینک پلاس(ویتامین های گروه B و C)استفاده میکنم و دو روزه از پماد دیلتیژل استفاده میکنم؛مصرف همزمانِ این دو اِشکالی نداره؟!

      پاسخ اقای دکتر میرحسینی:

      خیر مشکلی ندارد


    • میلاد | 1398/09/28

      باسلام.با عرض معذرت من دستشویی که میرم یبوست دارم و موقع دفع مدفوع احساس درد زیاد و خونریزی دارم که واقعا تحملش سخته.آیا ژل دیلتیژل میتونه کمکم کنه؟؟؟برای رفع یبوست هم انجیر الو روغن زیتون و چندوقت پیش قرص سی لاکس هم استفاده کردم.نظره شما چیه چه راهکاری میتونید بهم بدید.باتشکر از شما

      پاسخ اقای دکتر اشرفی:

      سلام جهت رفع یبوست میتوان از ترکیبات انجیر ،سنا و زیتون یا داروهای مسهل استفاده کرد. داروی دیلتیژل با مکانیسم  شل کردن اسفنکتر تحتانی مقعد باعث کاهش درد میشود و در صورت خونریزی میبایست از ترکیبات آنتی هموروئید استفاده کرد.


    • علیرضا | 1398/09/25

      سلام، من حدود یک هفته هست که عمل جراحی برای شقاق مقعد انجام دادم مخواستم بدونم که اگه دیلتیژل استفاده کنم نتیجه بهتر ی میگیرم یا نیاز نیست؟

      پاسخ خانم دکتر مشیری:

      با سلام
      مصرف این دارو در اغلب موارد نه تنها در بهبود و کاهش علائم شقاق موثر است بلکه می تواند در کاهش درد حاصل از این بیماری و درد پس از جراحی مقعد موثر باشد


    • نامدار | 1398/09/15

      سلام من برای درمان ترک مقعد یا همان فیشر ابتدا از آنتی فیشر استفاده میکردم بعد از یک هفته دوباره دکتر رفتم ژل دیلتیژل رو به من داده ایا مشکلی داره؟ کدام یک رو استفاده کنم سریعتر نتیجه میگیرم

      پاسخ اقای دکتر میرحسینی:

      معمولا توام هم استفاده میشوند
      هردو برای مشکل شما کاربرد دارند


    • مجید | 1398/08/16

      سلام وقت بخیر مصرف دارو موجب سوزش هم شده ایا این موضوع طبیعی است ? ایا باید ادامه داد؟متشکرم از ارسال پاسخ

      پاسخ اقای دکتر اشرفی:

      سلام بله خارش و سوزش جزء عوارض این دارو میباشد و در صورتی که بیشتر از 3 روز ادامه پیدا کند میبایست با پزشک مشورت کرد.


    • کمالی | 1398/07/24

      سلام من از دلتیژل برای خونریزی هموروئیدم استفاده میکنم کم شده خونریزیم ولی قطع نشده تاچه زمان باید اینکاررو ادامه بدم ممنون میشم پاسخ بدین

      پاسخ خانم دکتر اسکناطی:

      این دارو اثر شلی اسفنکتر مقعد و کاهش درد دارد و حداکثر مدت استفاده دو ماه می باشد.


    • النا | 1398/07/10

      سلام من نوزاد دوماهه دارم وشیر میدهم و دکتر از این پماد داده برای شیر دهی ضرر داره استفاده نکنم

      پاسخ اقای دکتر اشرفی:

      سلام با توجه به ترشح دارو در شیر  توصیه می شود در دوران شیر دهی ، شیر خود را به کودک ندهید.


    • ناشناس | 1398/06/20

      سلام، آیا باید ژل دیلتیژل به درون مقعد هم مالیده شود؟ ممنون میشم اگه پاسخ دهید.

      پاسخ اقای دکتر اشرفی:

      سلام دیلتیازم از داروهای موضعی است که برای درمان شقاق مقعد یا همان ترک مقعد کاربرد دارد. که باید با اپلیکاتور یا دست (با دستکش نایلنی ) درناحیه دور مقعد و روی زخم (حتی داخل ) استفاده گردد.