FDA   در مورد آزمایش های منفی کاذب COVID به علت جهش های ویروسی هشدار می دهد.

FDA در مورد آزمایش های منفی کاذب COVID به علت جهش های ویروسی هشدار می دهد.

FDA   در مورد آزمایش های منفی کاذب COVID به علت جهش های ویروسی هشدار می دهد.

مسئولین مربوطه در ایالات متحده در مورد خطر احتمالی نتایج منفی کاذب با آزمایش های مولکولی SARS-CoV-2 به دلیل جهش هایی مانند نوع B.1.1.7 ویروس که اخیراً کشف شده است ، هشدار دادند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) روز جمعه به کارکنان آزمایشگاه بالینی و پزشکان هشداد داد که در صورت بروز جهش در بخشی از ژنوم ویروس که توسط آن آزمایش ارزیابی می شود ، با هر آزمایش مولکولی برای تشخیص SARS-CoV-2 می توان با نتایج کاذب منفی روبرو شد.

این سازمان گفت ، خطر اینکه این جهش ها بر روی دقت کلی آزمایش تأثیر بگذارد کم است ، اما FDA اقدامات دیگری را برای اطمینان از دقیق بودن آزمایش های مجاز انجام می دهد. اینها شامل ادامه تجزیه و تحلیل داده ها برای ارزیابی همه آزمایشات مولکولی مجاز است.

FDA گفت ، مانند همه ویروس ها ، انتظار می رود SARS-CoV-2 با گذشت زمان دچار جهش شود، همان چیزی که با ظهور نوع B.1.1.7 مشاهده شد.

استفان هان ، دکتر ، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: "در حالی که این تلاش ها ادامه دارد ، ما داده های دریافتی را بررسی می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و کارکنان بالینی می توانند بیماران آلوده به SARS-CoV-2 را به سرعت و با دقت تشخیص دهند ، از جمله کسانی که دارای انواع ژنتیکی در حال ظهور هستند."

با این حال ، وی افزود که "در حال حاضر ، ما معتقدیم که داده ها حاکی از آن است که واکسن های COVID-19 مجاز در حال حاضر هنوز هم می توانند در برابر این گونه جهش یافته موثر باشند."

FDA در نامه روز جمعه خود به کارکنان بهداشت و درمان گفت که بر اساس تجزیه و تحلیل خود تا به امروز سه آزمایش مولکولی را شناسایی کرده است که مجوز استفاده اضطراری (EUA) را دریافت کرده اند که عملکرد آنها می تواند تحت تأثیر انواع جهش ژنتیکی SARS-CoV-2 قرار گیرد.


ترجمه : سرکار خانم دکتر علمدار
منبع : medscape.com

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

برچسب ها: اخبار کرونا

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.