تسکین درد در پاندمی  COVID-19

تسکین درد در پاندمی COVID-19

در اوایل پاندمی کووید 19، مقامات بهداشتی فرانسه هشدار دادند که NSAID ها ، مانند ایبوپروفن ، می توانند بیماری ویروسی کرونا را بدتر کنند ، و آنها توصیه کردند که به جای آن از استامینوفن استفاده شود.

خدمات بهداشت ملی در انگلستان نیز توصیه مشابهی را در مورد استامینوفن دنبال کرد.

اما آژانس دارویی اروپا رویکرد دیگری را در پیش گرفت و گزارش داد "هیچ مدرک علمی" وجود ندارد که NSAID ها می توانند COVID-19 را بدتر کنند. سازمان غذا و داروی آمریکا نیز تصمیم گرفت موضعی اتخاذ نکند.

 تیم تحقیقاتی این مطالعه مرگ های مربوط به COVID-19 را در دو گروه مقایسه کرد: یک گروه بیش از 700000 نفری که NSAID مصرف می کنند ، از جمله بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید و آرتروز. و دیگری تقریباً 3.5 میلیون نفری که از داروهای NSAID استفاده نمی کنند.

NSAID ها با مهار آنزیم های سیکلواکسیژناز (COX) -1 و COX-2 در بدن که برای تولید پروستاگلاندین ها بسیار مهم هستند کار می کنند. این مولکول های چربی در التهاب نقش دارند و توسط NSAID ها مسدود می شوند.

محققان هیچ مدرکی در مورد تأثیر مضر NSAID در مرگ و میر ناشی از COVID-19 پیدا نکردند. نتایج آنها در تاریخ 21 ژانویه در مجله Annals of the Rheumatic Diseases منتشر شد.

آنها خاطرنشان كردند ، نتایج با یك مطالعه دانماركی مطابقت دارد كه همچنان هیچ مدرکی در مورد خطر بالاتر برای موارد شدید COVID-19 به دنبال مصرفNSAID نشان نداد.

آنجل وونگ ، محقق ارشد ، از دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن ، گفت: "این اطمینان بخش است و بیماران می توانند با خیال راحت درمان خود را با NSAID ها ادامه دهند."

مترجم : سرکار خانم دکتر علمدار
منبع : medscape.com

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.