داروی پروستات و پتانسیل جلوگیری یا کند کردن پیشرفت بیماری پارکینسون

داروی پروستات و پتانسیل جلوگیری یا کند کردن پیشرفت بیماری پارکینسون

داروی پروستات ممکن است پتانسیل جلوگیری یا کند کردن پیشرفت بیماری پارکینسون را داشته باشد .

بر اساس یک مطالعه بزرگ مشاهده ای به رهبری محققان دانشگاه آیووا و همکارانش در دانمارک و چین ، مصرف نوع خاصی از دارو که در درمان بزرگ شدن پروستات کاربرد دارد، با کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون همراه است.

این یافته ها ، که در تاریخ 1 فوریه در JAMA Neurology منتشر شد ، شواهد قانع کننده ای را نشان می دهد که ترازوسین و داروهای مشابه ممکن است در جلوگیری یا به تأخیر انداختن بیماری پارکینسون موثر باشد.

یافته ها نشان داد که ترازوسین سطح انرژی سلولی را افزایش می دهد و می تواند از پیشرفت بیماری پارکینسون در مدل های حیوانی جلوگیری کرده یا روند آن را به تاخیر بیندازد. مطالعه قبلی این تیم همچنین با استفاده از پایگاه داده Truven نشان داد که مردان مبتلا به بیماری پارکینسون که همزمان ترازوسین و داروهای مربوط به آن را مصرف می کردند ، علائم و عوارض بیماری پارکینسون را در آنها کاهش یافته بود.

همچنین مشخص شد تامسولوسین یکی دیگر از داروهایی است که معمولاً برای درمان بزرگ شدن پروستات استفاده می شود ، اما بر خلاف ترازوسین ، تامسولوسین هیچ تاثیری در تولید انرژی سلولی ندارد ، که طبق مطالعات آزمایشگاهی این تیم، در اثر محافظتی ترازوسین مهم است.

جاکوب سیمرمینگ ، PhD ، استادیار داخلی دانشگاه علوم پزشکی و نویسنده مطالعه ، توضیح می دهد: "ما اطلاعات این مردان را ارزیابی کردیم تا مشخص شود چه تعداد در هر گروه به بیماری پارکینسون مبتلا شده اند." "مرداني كه ترازوسين مصرف مي كنند 12 تا 37٪ كمتر از مرداني كه تامسولوسين مصرف مي كنند ، دچار بيماري پارکينسون مي شوند." علاوه بر این ، مطالعه نشان داد که مدت زمان طولانی تر استفاده از داروهای تقویت کننده انرژی پروستات مانند ترازوسین با افزایش اثرات محافظتی در برابر بیماری پارکینسون همراه است.

مترجم : سرکار خانم دکتر علمدار
منبع : www.news-medical.net

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.