سطح پایین ویتامین ث با خونریزی لثه مرتبط است

سطح پایین ویتامین ث با خونریزی لثه مرتبط است

توصیه های کنونی انجمن دندانپزشکی آمریکا می گوید که اگر لثه های شما خونریزی می کند ،  در مرحله اول باید اطمینان یافت که روزی دو بار مسواک می زنید و نخ دندان می کشید زیرا این مشکل می تواند نشانه ای از التهاب لثه( مرحله اولیه بیماری پریودنتال) باشد. بنابراین اگر نگران هستید ، به دندانپزشک خود مراجعه کنید. اما یک مطالعه جدید در دانشگاه واشنگتن نشان می دهد که در صورت بروز خونریزی لثه باید ویتامین ث نیز بررسی شود.

نتایج مطالعه نشان داد که خونریزی لثه ، یا تمایل به خونریزی لثه ای و همچنین خونریزی در چشم یا خونریزی شبکیه ، با سطح پایین ویتامین ث در جریان خون ارتباط دارد.  محققان دریافتند که افزایش مصرف روزانه ویتامین ث در افرادی که سطح پلاسمای ویتامین ث کمی دارند ، به رفع این مشکلات خونریزی کمک می کند.

در نتیجه به افراد توصیه می شود که از طریق قرار دادن غذاهای غیر فرآوری شده مانند کلم پیچ ، فلفل یا کیوی در رژیم غذایی خود ، ویتامین ث مورد نیاز خود را دریافت کنند و اگر مقدور نیست غذاهای غنی از ویتامین ث در رژیم غذایی گنجانده شود، مکمل ویتامین ث حدود 100 تا 200 میلی گرم در روز مصرف شود.

میوه های غنی از ویتامین ث مانند کیوی یا پرتقال سرشار از قند هستند و بنابراین به طور معمول از رژیم کم کربوهیدرات حذف می شوند.

این گونه رژیم ها ممکن است منجر به دریافت بسیار کم ویتامین ث شود و با افزایش تمایل به خونریزی همراه است. افرادی که گوشت بدون چربی می خورند نیز ممکن است در معرض خطر زیادی برای دریافت کم ویتامین ث باشند.

مترجم : خانم دکتر علمدار
منبع : www.news-medical.net

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.