یک دسته جدید دارویی برای برخی از بیماران مبتلا به سرطان تخمدان امیدبخش است

یک دسته جدید دارویی برای برخی از بیماران مبتلا به سرطان تخمدان امیدبخش است

یک مطالعه ی جدید نشان می دهد که داروی rucaparib در صورت استفاده در اوایل درمان ، پس از تشخیص و قبل از ایجاد مقاومت سلول های سرطانی در برابر شیمی درمانی ، در درمان انواع خاصی از سرطان های تخمدان موثر است.

روكاپاریب متعلق به گروه نسبتاً جدیدی از داروها است - پلی (ADP-ribose) پلیمراز یا مهاركننده های PARP - كه برای درمان در سرطان های تخمدان تأیید شده اند.

سوئیشر گفت: "مهارکننده های PARP یک گروه دارویی است که به یک درمان مهم برای تخمدان و برخی دیگر از سرطان ها تبدیل شده است. این مطالعه بیوپسی های قبل از درمان را برای تعیین پیش بینی های پاسخ به درمان و مکانیسم های مقاومت (درون سلول های سرطانی) مورد بررسی قرار داد ، که برای درک بهتر این روش های درمانی از اهمیت اساسی برخوردار است. "

سوئیشر خاطرنشان کرد: بهترین پاسخ دهندگان شامل آن دسته از بیماران مبتلا به سرطان تخمدان هستند که سرطان آنها در ارتباط با جهش های ارثی یا سوماتیک (غیر ارثی) در ژن های حساس به سرطان تخمدان BRCA1 ، BRCA2 ، RAD51C و RAD51D ه ستند که سرطان آنهاهمه ژن هایی هستند که در ترمیم DNA نقش دارند.

این مطالعه نشان داد که سرطان هایی که درمعرض شیمی درمانی قبلی با پلاتین قرار گرفته اند ، با بهبود توانایی ترمیم DNA ، مقاومت ایجاد کرده و در نتیجه مقاومت متقابل در برابر rucaparib ایجاد می کنند. سوئیشر گفت ، این موضوع توضیح می دهد که چرا مهار کننده های PARP زودتر در طول دوره درمان بهتر عمل می کنند.


مترجم : سرکار خانم دکتر علمدار
منبع : medicalxpress.com

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.