میزان کمی از چربی شکمی نیز باعث افزایش بیماری های قلبی می شود

میزان کمی از چربی شکمی نیز باعث افزایش بیماری های قلبی می شود

چربی اطراف شکم می تواند قلب را به دردسر بیندازد ، حتی اگر اضافه وزن نداشته باشید!

دکتر رووانتی تیتانو ، متخصص قلب و استادیار دانشکده پزشکی Mount Sinai Icahn در شهر نیویورک گفت: اگرچه چاقی می تواند احتمال ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد ، اما همه چربی های بدن در این مورد یکسان نیست.

تیتانو گفت: "ما فکر می کردیم همه چیز در مورد BMI است." "اما BMI به شما نمی گوید که سلولهای چربی در بدن کجا هستند."

او همچنین به شاخص توده بدن (BMI) اشاره داشت ، که اندازه گیری وزن نسبت به قد است و معمولاً برای قرار دادن افراد در دسته های وزنی مانند "اضافه وزن" و "چاقی" استفاده می شود ، اما در واقع یک اندازه گیری خام است.

تیتانو گفت: آنچه بیشتر اهمیت دارد چربی بدن و محل حمل آن است.

تحقیقات نشان داده است که چربی غلیظ به ویژه در قسمت میانی بدن مشکل ساز است. اندازه کمر بزرگتر می تواند چربی احشایی بیشتری را جمع کند( چربی عمیقی که به اندام های داخلی می پیچد). تیتانو گفت: "این نوع چربی با نوع " بی اثر "تفاوت زیادی دارد.

چربی احشایی به نظر می رسد "از نظر متابولیکی فعال تر" از چربی جمع شده در زیر پوست لگن و ران است. این ماده سیتوکین ها و سایر موادی را که باعث التهاب می شوند آزاد می کند و می تواند به رگ ها و اندام ها آسیب برساند.

چربی احشایی با مقاومت به انسولین نیز در ارتباط است. این کاهش حساسیت به هورمون تنظیم کننده قند خون انسولین است که می تواند منجر به دیابت نوع 2 شود که یک عامل اصلی خطر برای بیماری های قلبی و سکته مغزی است.

طبق اطلاعات موسسه ملی قلب ، ریه و خون ایالات متحده ، هنگامی که اندازه دور کمر برای زنان بیش از 35 اینچ و برای مردان 40 اینچ گسترش می یابد ، خطر بیماری قلبی افزایش می یابد.

پاول-ویلی گفت ، تحقیقات نشان می دهد که ورزش هوازی متوسط ​​، به مدت 150 دقیقه در هفته که شامل فعالیت هایی مانند پیاده روی سریع است، می تواند در کاهش این چربی ها موثر باشد.

به علاوه ، وی خاطرنشان کرد ، ورزش فوایدی فراتر از اصلاح دور کمر دارد. این فعالیت ها عملکرد قلبی عروقی را بهبود می بخشد ، که به جلوگیری از بیماری های قلبی کمک می کند و انجام کارهای روزانه را آسان تر می کند.

منبع : medicinenet.com
مترجم : خانم دکتر علمدار


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.