مشاهده زیاد تلویزیون باعث پیری مغز می شود

مشاهده زیاد تلویزیون باعث پیری مغز می شود

سه مطالعه جدید نشان می دهد افراد میانسالی که به طور منظم برای سرگرمی به تلویزیون مراجعه می کنند ، خطر بیشتری در کاهش استدلال و حافظه خود دارند.

محققان دریافتند که حتی میزان متوسط ​​تماشای تلویزیون باعث عملکرد بدتر در آزمون های شناختی در افراد مسن ارتباط دارد. بینندگان منظم تلویزیون نیز دچار آتروفی مغزی بیشتری می شوند.

محققان نمی توانند بگویند که آیا تلویزیون خود مستقیماً باعث این پیری مغز است ، یا اینکه به علت نشستن زیاد در اثر تماشای تلویزیون است.

پریا پالتا ، استادیار علوم پزشکی و اپیدمیولوژی دانشگاه کلمبیا گفت: "الزاماً تماشای تلویزیون به خودی خود برای سلامت مغز مضر نیست، بلکه احتمالاً عوارض ناشی از رفتار بی تحرکی در این مورد نقش دارد."

دکتر میچ الکیند ، رئیس انجمن قلب آمریکا گفت که منطقی است که بی تحرکی طولانی مدت می تواند سرانجام قدرت مغز افراد را از بین ببرد.

الکیند گفت: "کم تحرکی و عوارض ناشی از آن مانند چاقی، فشار خون بالا و دیابت می‌توانند منجر به آسیب تدریجی مغز در طول زمان شود. مغز همچنین از طریق رگ‌های خونی تغذیه می‌شود و بیماری‌های قلب و رگ‌های خونی می‌توانند منجر به مشکلات مغزی مانند کاهش شناختی و حتی زوال عقل شوند."

محققان در مطالعه حدود ۶۵۰۰ شرکت کننده در طول ۶ سال مشاهده کردند آنهایی که مدت زمان بیشتری تلویزیون تماشا می‌کردند عملکرد شناختی مغزشان حدود ۷ درصد کاهش داشت.

همچنین در مطالعه ۹۷۰ نفر دیگر مشخص شد کاهش حجم ماده خاکستری مغز افرادی که عادت به تماشای مداوم تلویزیون داشتند به مراتب بیشتر بود.

منبع : medicinenet.com

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.