عوامل افزایش دهنده احتمال ابتلا به سرطان زودرس روده بزرگ

عوامل افزایش دهنده احتمال ابتلا به سرطان زودرس روده بزرگ

اکنون ، تحقیقات جدید نشان می دهد برخی از عوامل سبک زندگی ، مانند خوردن مقدار زیادی گوشت قرمز و مصرف زیاد الکل ، ممکن است در این افزایش نقش داشته باشد.

ریچارد هیز ، نویسنده مطالعه می گوید: "وقوع سرطان روده بزرگ در افراد کمتر از 50 سال در بسیاری از کشورها در حال افزایش است ، اما علل آن به خوبی شناخته نشده است و تحقیقات ما اولین تلاش گسترده برای شناسایی این علل است ؛ ارائه سرنخ های اولیه برای شناسایی از بیشتر در معرض خطر ."

محققان برای دستیابی بهتر به اینکه چه عواملی در سبک زندگی ممکن است در افزایش سرطان روده بزرگ در جوانان نقش داشته باشد ، داده های 13 مطالعه را که شامل افرادی که قبل از 50 و بعد از 50 به سرطان روده بزرگ مبتلا شده اند ، همراه با همتایان خود بدون سرطان روده بزرگ تجزیه و تحلیل کردند.

علاوه بر خوردن گوشت قرمز بیشتر و مصرف بیش از حد الکل ، افرادی که مبتلا به سرطان روده بزرگ بودند ، داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAIDS) مانند آسپرین را نسبت به همتایانی که قبل از 50 سالگی به سرطان مبتلا نشده اند، به طور منظم مصرف نمی کردند. آسپرین با دوز کم روزانه می تواند خطر سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

همه این عوامل همچنین خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را پس از 50 سالگی افزایش می دهد. در مقابل ، شاخص توده بدن BMI  (برآورد چربی بدن بر اساس قد و وزن) و سیگار کشیدن از عوامل خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ نیستند ، اما آنها در رده های بعدی قرار گرفتند.

وقتی محققان خطرات سرطان روده بزرگ را از طریق یافتن سرطان شکستند ، خاطر نشان کردند افرادی که غذاهای غنی از فیبر کافی مصرف نمی کنند بیشتر از روده بزرگ در رکتوم دچار سرطان می شوند.

در این مطالعات این خطرات در مردان و زنان مشابه بود. این تحقیق شامل افراد سیاه پوست یا غیر سفید پوست کافی برای نتیجه گیری در مورد نقش نژاد در خطر سرطان روده بزرگ قبل از 50 سالگی نبود.

وی گفت ، تا زمانی که محققان علت را پیدا نکنند ، بهترین راه برای جلو ماندن از سرطان روده بزرگ پیروی از دستورالعمل های غربالگری ، دانستن سابقه خانوادگی و رژیم غذایی سالم است.

مترجم :خانم دکتر علمدار
منبع :medicinenet.com


آخرین اخبار دارویی را در وبسایت موسسه خدمات دارویی رضوی دنبال کنید .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

بیماران کرونایی در دوران نقاهت چه غذاهایی بخورند؟
بیماران کرونایی در دوران نقاهت چه غذاهایی بخورند؟

اگر درگیر کرونا شدید، فست فود، کنسرو و غذاهای سرخ شده نخورید، چرا که به دلیل افزایش جریان خون معده، خستگی شما بیشتر می‌ش...

اگر چاق هستید ، شب بیدار بودن احتمال دیابت را افزایش می دهد.
اگر چاق هستید ، شب بیدار بودن احتمال دیابت را افزایش می دهد.

اگرچه چاقی به خودی خود می تواند خطر بیماری قلبی را افزایش دهد ، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که دیابت و بیماری های قلبی ...

رژیم غذایی غربی و خطر التهاب و عفونت روده
رژیم غذایی غربی و خطر التهاب و عفونت روده

طبق مطالعه محققان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در کلینیک سنت لوئیس و کلیولند ، مصرف رژیم غربی، سیستم ایمنی در روده را ا...

درمان کاهش وزن و جلوگیری از تجمع چربی مرتبط با مرگ و میر قلبی
درمان کاهش وزن و جلوگیری از تجمع چربی مرتبط با مرگ و میر قلبی

درمان کاهش وزن از تجمع چربی مرتبط با مرگ و میر قلبی جلوگیری می کند. افزایش سطح لیپیدهایی به نام سرامیدها می تواند خطر مر...

رژیم غذایی برای کاهش فشار خون باعث سلامت قلب می شود
رژیم غذایی برای کاهش فشار خون باعث سلامت قلب می شود

بیماری های قلبی عروقی (CVD) اصلی ترین علت مرگ و میر در ایالات متحده است. طرفداران بهداشت عمومی به طور مكرر رژیم غذایی حا...

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.