زمان شروع غربالگری برای مردان با سابقه خانوادگی سرطان پروستات

زمان شروع غربالگری برای مردان با سابقه خانوادگی سرطان پروستات

یک مطالعه سراسری در سوئد که افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات پیشرفته یا کشنده را در میان نزدیکان مردان مبتلا به این بیماری تخمین می زند ، داده های جدیدی ارائه می دهد که می تواند به اصلاح دستورالعمل های مربوط به سن شروع غربالگری کمک کند.

رهنمودهای بالینی مربوط به سن شروع غربالگری سرطان پروستات با هدف اطمینان از مزایای شناسایی زودرس بیماری بیشتر از خطرات تشخیص و درمان سرطان انجام می شود که به بیمار آسیب نمی رساند. در دستورالعمل های فعلی توجه شده است كه مردان با سابقه خانوادگی سرطان پروستات در معرض خطر بیشتری هستند و باید غربالگری را زودهنگام آغاز كنند. با این حال ، به دلیل کمبود اطلاعات کافی ، سن شروع غربالگری زودرس مشخص نیست.

محققان دریافتند مردان با سابقه خانوادگی سرطان پروستات تا 12 سال زودتر به آستانه خطر جهت غربالگری رسیده اند. با این حال ، مردان مختلفی در سنین مختلف به این آستانه رسیدند ، این بستگی به این دارد که چه تعداد از بستگان درجه یک آنها مبتلا به سرطان پروستات هستند  و سن تشخیص سرطان در بستگان چند بوده است.

محققان با مقایسه محاسبات خود با دستورالعمل های مختلف مشخص کردند مردان با سابقه خانوادگی سرطان پروستات به اندازه کافی در معرض خطر هستند و نیاز است بین 2 تا 11 سال زودتر از آنچه در حال حاضر توصیه شده است ، غربالگری را شروع کنند.

منبع :medicalxpress
مترجم :سرکار خانم دکتر علمدار

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.